Toon posts:

Cappen via composite

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje bezig om te TV te capturen via mijn 4ports capturecard (weet geen merk, zit een philips en connextant chip op). Ik capture het geluid via mijn Soundblaster Live! 24bit.

Ik heb al verschillende soorten software gebruikt (o.a. Virtual VCR, ChrisTV), maar met elke software heb ik problemen dat het geluid niet synced is, en ook steeds verder vooruit loopt (of de video achterloopt). Het maakt niet uit of ik RAW of met Huffyuv capture, ook maakt het niet uit welke audio codec ik gebruik. Tijdens het cappen heb ik GEEN 100% CPU use. Ook heb ik meerder harde schijven gebruikt, dus aan de snelheid van de harde schijf ligt het ook niet denk ik.

Ik heb google en GoT al afgezocht maar ik kan geen goede oplossing vinden. Ook ken ik nog iemand anders met dit probleem.

Specs mocht het nodig zijn:
AMD Athlon XP 2400+
Asus A7V8X-X
1GB Dane Elec PC3200
nVidia FX5200

Hopelijk weten jullie nog een oplossing.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-07 22:14
Ik heb hier zelf ook problemen mee gehad (Heb ook een 2400+) met een pinnacle kaart. De oplossing voor mij was om VirtualDub te gebruiken. Echter deze kon de nederlandse zenders niet goed vinden omdat de meeste programma's niet goed op Mhz kunnen zoeken. Heb daarna niet meer verder gekeken ivm aanschaf tv

Verwijderd

Topicstarter
Rippen met virtualdub gaf helaas ook geen oplossing, heb nog steeds het probleem dat het geluid steeds verder van de video af gaat lopen :(.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Hoe cap je ermee? Probeer b.v. met speciale recordersoftware op te nemen, anders kan je beter voor kaart met hardware mpeg2 chip gaan. Dat neemt zelf geluid op (dus niet via soundcard) zodat sync problemen niet snel hier van toepassing komen.

Ik neem voorheen meestal op met Asus recorder programma, of die van PowerDVD recorder programma. Test eerst in lage resolutie, dus halve 384x288 of zo. Kijk of het sync loopt, dan kun je hoger instellen en kijken of het nog goed gaat.

Merk je dat het op hogere instellingen fout gaat, en op lage instellingen wel goed, dan heb je cpu kracht te kort. Of sound drivers oud zijn, weet ik niet.
Uncompressed AVI stream is anders dan MPEG1/MPEG2 stream. Dat is lichter, maar vreet ruimte.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog een Hauppauge PVR 150MCE maar door die MPEG Hardware encoder wordt die kwaliteit echt brak imo.

Ik heb ook al geprobeerd MPEG2 te capturen, dat gaat ook best goed, alleen is het niet deinterlaced op een of andere manier, en krijg je dat soort regenboog effect op sommige (witte) stukken. Misschien dat dat op een goede manier weg te krijgen is?

Met avi capturen maakt het niet uit welke resolutie ik pak het blijft gewoon out of sync gaan. En ik heb de laatste sounddrivers dus dat zal het probleem ook niet zijn denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
bump

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Verwijderd

Ik gebruik WinDVR. Ook via composite. En sync is geen issue. Zowel met een Cinergy 600 als via video-in van m'n Radeon PCI-E of die van de AGP kaart daarvoor.. Ik zou eens kijken of je geen PCI latency issues hebt die je met wat BIOS-tweaken kunt verhelpen.
Pagina: 1