Bij ons in de kerk komt het steeds vaker voor dat we gebruik maken van een beamer tijdens een dienst. Vooral bij jeugddiensten komt dit regelmatig voor. Voorheen kon ik deze wel lenen bij m'n werkgever, maar ze beginnen nu wat moeilijker te doen omdat de beamer dan in principe niet verzekerd is. Op zich logisch, omdat het ook vaker voorkomt, alleen moeten we nu dus op zoek naar een eigen beamer.
Nu hebben ze mij gevraag om uit te zoeken welke beamer interessant zou zijn. Er is een budget beschikbaar van maximaal 1000 euro, maar ze zitten zelf eerder aan 800-900 euro te denken.
Eisen:
Benq MP720 (overige specs)
Projectiesysteem DLP
XGA (1024x768) resolutie
2500 ANSI lumen
2000:1 contrast verhouding
3000/5000 branduren (normaal/spaarmodus)
HDTV compatible (4801, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i)
Prijs € 899,- incl BTW (ex verzendkosten) bij thuisbioscoop.nl
Ik heb het topic Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen ! al doorgelezen. Hierin staan ook het nadeel van DLP beschreven, namelijk het regenboog effect. Nu worden er al vooral presentaties (stilstaande beelden) op gehouden en qua beeldkwaliteit zijn de eisen toch al niet zo hoog.
Daarnaast heeft deze beamer een hoge lichtopbrengst (genoeg?) en een mooie contrastverhouding. De lamp heeft ook nog een redelijk lange brandduur, al zal deze niet snel af zijn (1-1,5 uur per week). HDTV compatibiliteit is mooi meegenomen voor de toekomst.
Mijn vragen:
Nu hebben ze mij gevraag om uit te zoeken welke beamer interessant zou zijn. Er is een budget beschikbaar van maximaal 1000 euro, maar ze zitten zelf eerder aan 800-900 euro te denken.
Eisen:
- Een flinke lichtopbrengst omdat het in de ochtenddiensten nog wel eens aan de lichte kant kan zijn. Er zijn gordijnen aanwezig, maar deze blokkeren niet al het licht.
- Het is een kerk, dus van het projectscherm tot de achterste banken is het zo'n 20 meter. Nog een reden voor een flinke lichtopbrengst
- Er zullen vooral stilstaande beelden op geprojecteerd worden (powerpoint). Dus videokwaliteit is ondergeschikt.
- Goede beeldkwaliteit is meegenomen ook niet eerste prioriteit (je moet consessies doen met dit budget). Het moet gewoon goed leesbaar zijn.
Benq MP720 (overige specs)
Projectiesysteem DLP
XGA (1024x768) resolutie
2500 ANSI lumen
2000:1 contrast verhouding
3000/5000 branduren (normaal/spaarmodus)
HDTV compatible (4801, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i)
Prijs € 899,- incl BTW (ex verzendkosten) bij thuisbioscoop.nl
Ik heb het topic Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen ! al doorgelezen. Hierin staan ook het nadeel van DLP beschreven, namelijk het regenboog effect. Nu worden er al vooral presentaties (stilstaande beelden) op gehouden en qua beeldkwaliteit zijn de eisen toch al niet zo hoog.
Daarnaast heeft deze beamer een hoge lichtopbrengst (genoeg?) en een mooie contrastverhouding. De lamp heeft ook nog een redelijk lange brandduur, al zal deze niet snel af zijn (1-1,5 uur per week). HDTV compatibiliteit is mooi meegenomen voor de toekomst.
Mijn vragen:
- Is deze beamer inderdaad geschikt voor mijn doeleinden?
- Heeft iemand ervaringen met deze beamer?
- Kent iemand een beter/goedkoper alternatief?
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst