komen er bezoekers binnen door domein X?

Pagina: 1
Acties:

• martijn189
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 16:37
Beste tweakers,

Allereerst sorry voor de vage topic titel kon niets beters verzinnen dat ook maar een beetje duidelijkheid geeft wat mijn vraag is.

Waar gaat mijn vraag over:
Ik heb een website gehost bij een bedrijf, die website noem ik voor het gemak www.kuikenbrood.nl. Ik heb naast dat domein ook nog 6 andere die ik redirect (doorstuur) naar het domein waar de hosting op zit (kuikenbrood.nl dus) Met andere woorden ik heb dus 6 domeinen die worden doorgestuurd naar kuikenbrood.nl.

Mijn probleem:
In mijn logs en statistieken kan ik niet zien of mijn 6 domeinnamen worden gebruikt om kuikenbrood.nl te bereiken dat zou ik graag willen zien de waarom mag duidelijk zijn... als ze nooit worden gebruikt kan je ze beter loslaten. Ik heb deze vraag aan mijn host gesteld en zij zeggen dat dit niet mogelijk is, zij houden geen statistieken bij op de server waar de redirects op staan en mijn gehoste website log toont alleen referer url's (als iemand op kuikenbrood.nl komt via een hyperlink)

mijn vraag aan jullie:
Heeft iemand een idee hoe ik zou kunnen zien of er bezoekers op mijn website komen via 1 van die 6 domeinen?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik kan met mijn google analytics zijn van welke site mijn bezoekers komen. Heb je niet zoiets erin zitten?

• martijn189
nee dat heb ik nog niet erin gezet, weet je zeker dat het ook redirects noteerd? Bedankt voor het meedenken trouwens..

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Welke webserver software gebruik je?

Als het Apache is kun je virtualhosts maken. Elk domein krijgt dan zijn eigen vhost, en je kunt ze eventueel een eigen map geven, maar ook dezelfde. Daarnaast kun je een apart logbestand maken voor elk domein. Als je dan ziet dat één logbestand praktisch leeg is, gebruikt niemand dat domein dus.

Edit:
Je icon is tegen hotlinken beveiligd en doet niks, even uppen naar imageshack?

[ Voor 13% gewijzigd door marcieking op 28-02-2007 20:05 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Laat iedere website doorverwijzen naar http://www.kuikenbrood.nl/?source=site.tld ofzo? Dan kun je het zelf scripten :)

We are shaping the future

• martijn189
Alex... dat is een heel, heel heel goed idee.... Ik sta nog steeds verbaasd te kijken hoeveel je eigenlijk kan met PHP SUPER.... dat is de oplossing. Helaas draai ik zelf de apache server niet, maar dit is een super oplossing.... kom ik al blij over?? :*)

[ Voor 36% gewijzigd door martijn189 op 28-02-2007 20:31 ]

Pagina: 1