maar het lijkt mij toch bij de wet verboden? Ik bedoel er wordt op openbare ruimte voor computergebruik en schoolmail meegekeken.
Daarnaast proberen ze zoveel mogelijk alles via de schoolmail te laten verlopen en is Hotmail.com geblokt!
Als jij in de aula een brief aan het schrijven bent en er komt een leerkracht achter je staan die kijkt wat je aan het doen bent, is dat verboden?
Het 'meekijken' is niet bij de wet verboden, de persoon kan net zogoed achter je gaan staan terwijl je achter de computer aan het werk ben. Via de computer kan je niet zien dat hij meekijkt, maar als een school dit van tevoren aangeeft is dit dus eigenlijk hetzelfde. Het verschil zit er alleen in dat als ze via het netwerk meekijken, je niet even snel van programma tot programma kan switchen
Persoonlijk heb ik ook het idee dat jullie hier een groter probleem van maken dan dat het is
Een systeembeheerder heeft (als het goed is) niet de tijd om JOU even een uurtje lang precies te gaan volgen.. Hij kijkt misschien in 2 minuten alle computerschermpjes na om te kijken of iedereen wel met school bezig is
Een goede systeembeheerder gaat heus niet je hele mail die je aan het lezen bent door lezen....
Ik zou ook niet weten waarom sites zoals hotmail niet geblocked zouden moeten zijn

is helemaal niet nodig als je een schoolmail hebt.
Meekijken gebeurt om verschillende redenen
- kijken of je wel voor school bezig bent misschien willen er andere mensen op de computer
- kijken of je wel met iets legaals bezigs bent en niet de PC aan het ver****** bent
Het doel van het meekijken is niet in de gaten houden wat je precies doet (dus welke letter je intypt, wat je schrijft/leest) maar dient gewoon als HULPmiddel om goed computergebruik voor ALLE studenten mogelijk te maken
Bij de wet verboden is het niet, maar er zijn wel wettelijke richtlijnen opgesteld