[VB.NET] Knop (visueel) ingedrukt houden na klikken

Pagina: 1
Acties:

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:25
Beetje onhandige titel, maar ik wist niet hoe ik het anders moest beschrijven.

Simpel gezegd, ik heb een bold, italic en underlined knop en wil, net als in oudere versies van Word geloof ik, dat als je één keer op de knop drukt, deze op het scherm ingedrukt blijft, zodat je ziet dat het geactiveerd is. En als je weer klikt, het weer 'uit' gaat. You get the point ;).

Echter, ik kon geen oplossing hiervoor vinden. Wat is normaal gesproken de oplossing voor dit? Gebeurt het op een andere manier als dat ik wil of heb ik iets over het hoofd gezien? Er is iig niet zoiets als:
Visual Basic .NET:
1
btnbold.indrukken 

als je begrijpt wat ik bedoel ;). Heb al veel gezocht maar voor zo'n 'apart' probleem krijg je geen relevante resultaten. Als laatste uitkomst zou zijn gewoon de achtergrondkleur van de knop veranderen, maar wat is de standaardkleur van een button? Als backcolor in de properties staat 'control', maar die kleur kent VB helemaal niet:
Visual Basic .NET:
1
btnbold.backcolor = color.control

Deze komt dus niet in het rijtje voor dat je voorgeschoteld krijgt.

Alvast bedankt voor jullie input :P.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Volgens mij kun je de checkbox een button appearance geven. :)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:25
You are the greatest! Zo simpel en toch zo lastig :P. Bedankt!