HP LaserJet III-D, Slackware 7.0

Pagina: 1
Acties:

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Heej all,

Zeg hoe krijg ik 'n LaserJet III-D aan het werk voor deling met Samba (moet gedeeld worden met Win9X- & Win2K-werkstations). Dat ding begint over printcap, daar kan ik alleen weinig aan afstellen omdat er maar voor 'n stuk of 4 printers voorbeeldinstellingen in staan. Ik heb er nu maar even 'n LaserJet Plus van gemaakt, maar 't werkt nog steeds niet. Het probleem is dat 'ie wel met Samba gedeeld wordt, maar als ik de printer dan wil installeren op een werkstation meld Windows iets over ongeldige stuurprogramma's voor printer NULL, zelf stuurprogramma kiezen? Vond ik goed natuurlijk, netjes HP LaserJet IIID uitgezocht, en dan geeft 'ie alleen maar de meest achterlijke foutmeldingen. Bij een testpagina geeft 'ie aan dat 'ie geen afdruktaak kan maken, uit bijvoorbeeld Notepad geeft 'ie aan dat er geen StartDocPrint-aanroep gedaan is.
Eh, help? :)
Ben btw zware linuxnewbie, maar een goed boek is een beetje duur...

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Kom op zeg mensen, ik hoor een bepaalde groep freaks altijd zeggen dat Linux beter is, als printen met een LaserJet al niet kan |:(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Nou vooruit een beetje hulp dan. Kan je de inhoud van /etc/printcap eens posten?

Verwijderd

Heb je al op linuxdoc.org gekeken?

Verwijderd

Check anders /usr/lib/apsfilter eens ff... moet je kijken wat voor een moois je hier mee uit kan halen... de laserjet zal gegarandeerd werken.

Voor de compatibiliteit kan je ook altijd ff naar de hardware database van suse surfen (de mijne is nog nie af helaas :() Daar staat precies vermeld welke versie van ghostscript je nodig hebt... Veel linuxplezier B-)

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Is me zelf al gelukt, gewoon via LPD.
Spoolmapje had geen chmod 765 :o.

Pagina: 1