Toon posts:

Problemen met Xpertvision 7600 GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn Xpertvision 7600 GT (PCI-e) met de post binnen gekregen die ik had besteld op Marktplaats (en dus tweedehands). Kast opengeschroefd, met wat problemen het I/O card rekje eraf gekregen (prebuild pc), kaart ingeplugd en het aan knopje ingedrukt.

Met de eerste boot lukte het allemaal wel. Ik kwam zonder problemen in XP, installeerde de drivers van de bijgeleverde CD en rebootte mijn pc. Echter, hier begonnen de problemen. Het booten ging zoals gewoonlijk, maar op het moment dat het 'Welkom' scherm van XP hoorde te verschijnen kwam er een iets donkerder blauw scherm waarop stond 'Even geduld alstublieft...' of iets in die richting. 2 seconden later reboote hij. Alleen deze keer kreeg ik in plaats van het scherm van net het boot selectie scherm (veilige modus, normaal starten, etc).

-Bij veilige modus start hij gewoon op in veilige modus, hier werkt hij dus wel.
-Bij laatst bekende opstartmodus (ofzo iets) boot hij net zoals de eerste keer dat ik mijn kaart in de PC drukte, echter ook zonder de drivers.
-Bij normaal starten reboot hij gewoon weer.

Optie 2 heb ik dus net geselecteerd en daarmee kan ik nog wel internetten e.d. en ik heb al van alles geprobeerd. Zo heb ik rivatuner gedeïnstalleerd (omdat ik mijn vorige kaart automatisch overklokt liet booten), allemaal verschillende forceware drivers geprobeerd, BIOS defaults geload, en natuurlijk eindeloos door blijven proberen.

Weet iemand wat mijn probleem is?

Mijn systeem:

Intel E6300 processor
Asrock ConRoeXFire-eSATA2 moederbord
Kingston 2x512MB cl4 RAM
300 Watt voeding (zou niet weten welk merk)
Mijn vorige kaart was een PCI-e ASUS 7300 GS

Zelf denk ik dat het wel de voeding kan zijn, omdat hij ook reboot als ik bijvoorbeeld nu (zonder drivers) naar 1280x1024 zou switchen. Maar dit is maar een wilde gok, en voeding voor niks kopen vind ik ook zonde.

Dus kan iemand mij helpen?

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06 15:59
Ben je er zeker van dat de vorige drivers goed zijn verwijderd. Weet niet of dit hoeft bij kaart wissel van nvidia naar nvidia.
En wat meestal ook nog wel wil helpen is een verse Windows install, waarschijnlijk heeft xp hier moeite mee. Er lijkt mij anders geen hardware conflict.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

Topicstarter
Bleek dus achteraf toch een driver probleem. Thanks iig voor het meehelpen.

Maar nu heb ik hem eindelijk aan de praat gekregen, geeft hij artifacts als ik games speel. Hij is standaard geklokt en ik al nieuwe drivers geprobeerd. Zou de kaart defect zijn of kan ik nog meer proberen?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 00:10 ]

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06 15:59
kijken of je koeler het wel doet of wel hard genoeg draait. check even de temps van je pc

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850