Toon posts:

Interne IP's veranderen steeds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds kort een nieuwe router.
Ik heb voor oa. extern bureaublad een port open gezet naar mijn pc.
Maar 1 keer in de week veranderd mijn interne ip, waardoor ik alle "port forwards" weer moet aanpassen.

Hoe kan dat ? En is het uit te schakelen oid ?

Ik heb een Sitecom DC-202v6 Router.

Met vriendelijke groet,
Marc

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Een router geeft gewoon nummertjes uit, en dus kan dat veranderen. Bij onze sweex router is het zo dat als ik een andere pc van mij aan zet, dat die dan het nummertje wat me moeders pc normaal heeft krijgt. Heb je de port forwards gedaan als: dit?

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat nieuwe IP adres krijg je van de DHCP server die op je router draait. Er zijn twee oplossingen. De eerste is om je computer een vast IP te geven en DHCP op de client uit te schakelen. Zorg dan wel dat je een IP kiest dat buiten de range ligt die je DHCP server uitgeeft of de server gewoon uit zet.

De tweede, en imo netste, oplossing is in je dhcp server instellen dat jouw computer (dus jouw MAC adres) altijd hetzelfde ip nummer krijgt.

@hieronder: Zoals ik in mijn eerste oplossing aangeef ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Janoz op 28-02-2007 17:47 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• barrrt
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-03 23:41
Of je vult een statisch IP adressje in bij Netwerk instellingen (TCP/IP) (op je lokale PC)

ennnn.... zorg dat je de juiste DNS Servers van je provider in geeft, anders kan je niet internetten ;-)

Verwijderd

Topicstarter
ibmos2warp schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:30:
Een router geeft gewoon nummertjes uit, en dus kan dat veranderen. Bij onze sweex router is het zo dat als ik een andere pc van mij aan zet, dat die dan het nummertje wat me moeders pc normaal heeft krijgt. Heb je de port forwards gedaan als: dit?
Ik heb het idd gedaan via portworward.com.

Ik ga eens wat dingen proberen, tot zover bedankt !