Mysterieuze vastlopers

Pagina: 1
Acties:

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 13:52

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
Hallo,
Ik heb dit systeem ruim een maand, maar de afgelopen 2 weken zijn er steeds meer vastlopers gekomen.
Ik dacht eerst dat dit kwam door een stuurprogramma in windows, maar van de week had ik zelfs een vastloper tijdens de bios check.
Het systeem bevriest en er komt geen beeld meer op het scherm.
Dit is zelfs enkele keren gebeurd terwijl ik de bios in was gegaan en verder nog niets had ingesteld.
Op een gegeven moment heb ik zelfs alle hardeschijven en dvd-spelers/brander afgekoppeld. Het systeem liep toen nog steeds vast in de bios.

Het gaat om dit systeem:
Kingston KHX6400D2K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Cooler Master Centurion 5, Zwart
AMD Athlon 64 X2, 4600+, Socket AM2, Boxed
OCZ ModStream OCZ45012U, 450 Watt, Retail
Asus EN7600GT SILENT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
MSI K9N SLI-2F
Samsung SH-D163C, S-ATA, Zwart, OEM

Ik heb hiervoor RMA aangevraagt, maar de computer zaak kon helaas niets vinden.
Ook heb ik al gedacht aan een hitte probleem vanwege de passief gekoelde video kaart, maar dat kan ik mij haast niet voorstellen, omdat het systeem zelfs vast loopt met de kast open en na uren uit te hebben gestaan.

Weet iemand waar deze vastlopers aan zouden kunnen liggen en wat ik hier eventueel aan kan doen :?

Sometimes human's are...

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Wat je zal kunnen proberen is kijken of je een andere voeding kunt aansluiten.

Blij Met Wilco

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
-Thunder- schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:29:
Wat je zal kunnen proberen is kijken of je een andere voeding kunt aansluiten.
Ik heb een 300 watt b-merk voeding aangesloten, maar daarbij kreeg ik al helemaal geen beeld
Bij een 400 watt b-merk voeding kreeg liep de pc na 2 seconden in de bios te zijn vast.
Wat mij trouwens bij deze 2 voedingen opviel, was dat de aansluiting voor op het moederbord 2x2 puntjes korter was.

Sometimes human's are...

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

mduijvendijk schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:56:
[...]

Ik heb een 300 watt b-merk voeding aangesloten, maar daarbij kreeg ik al helemaal geen beeld
Bij een 400 watt b-merk voeding kreeg liep de pc na 2 seconden in de bios te zijn vast.
Wat mij trouwens bij deze 2 voedingen opviel, was dat de aansluiting voor op het moederbord 2x2 puntjes korter was.
Misschien moet je is een A-merk proberen? :P

Goedkoop bellen via VoIP

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
MensionXL schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:59:
[...]

Misschien moet je is een A-merk proberen? :P
OCZ ModStream OCZ45012U, 450 Watt, Retail die er in zat lijkt me toch een a-merk

Sometimes human's are...

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Maar misschien is die 'A' merk voeding wel niet goed meer, probeer ergens een 'A' merk voeding te lenen en probeer het daar mee :)

Blij Met Wilco

• vitokj
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-04-2024
[...]

tsja. gaat ook niet goed he. moet wel goede voeding erin doen. eentje die goed past.
sleutels van een astra passen toch ook niet op golf 8)7

Verwijderd

[...]

dat probleem had ik ook met me ouwe voeding van enlighte.
ik heb nu eeen coolermaster en die vult wel de hele connector.
maar ik denk niet dat dat het is.(met die aansluiting op je moederbord)

• vitokj
heb je niet toevallig mobo met extra 12v aansluiting?

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Als je spontane vastlopers hebt, en zo'n kaart (7600GT) die niet met extra PCI-E 6 pins voeding zn werk doet, maar van het mobo zn extra voltlijntjes trekt zou dat zeker de verklaring zijn.
Vanochtend nog gezien bij pc van een vriend van me..installeren lukt perfect..drivers van de videokaart en wat zwaardere applicatie...freeze windows.
Gewoon ff bij lokale pc boer 20 naar 24pins voeding kabel halen. 2 euro en je bent van je vastlopers kwijt.
Als niet helpt, draai ff memtest (in DOS), niet windows.

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:37
toevallig je Memmory getest?

snellerhelaas

[ Voor 30% gewijzigd door beascob op 28-02-2007 19:08 ]

gewaarwordingshorizon

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
shootguy2 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:04:
Als je spontane vastlopers hebt, en zo'n kaart (7600GT) die niet met extra PCI-E 6 pins voeding zn werk doet, maar van het mobo zn extra voltlijntjes trekt zou dat zeker de verklaring zijn.
Vanochtend nog gezien bij pc van een vriend van me..installeren lukt perfect..drivers van de videokaart en wat zwaardere applicatie...freeze windows.
Gewoon ff bij lokale pc boer 20 naar 24pins voeding kabel halen. 2 euro en je bent van je vastlopers kwijt.
Als niet helpt, draai ff memtest (in DOS), niet windows.
mijn video kaart heeft geen 6pins voeding aansluiting.
De OCZ had ik met de 24 pins aansluiting op het moederbord aangesloten.
Verder zat er op het moederbord een 2x2 aansluiting, die had ik ook aangesloten en een standaard 12v aansluiting. Ook die was aangesloten.
Het geheugen is niet het probleem, de pc winkel had 1,5 uur memtest en quicktech gedraaid. Ook hebben ze succesvol windows geinstalleerd

Sometimes human's are...

• vitokj
heb je andere bank in je mobo geprobeerd voor je geheugen?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Wat zijn je mobo + CPU temps in je BIOS ? En hebbie het al eens met 1 geheugenbankje geprobeerd ? En stop anders eens alle insteekkaarten en stekkers er opnieuw in ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
SKiLLa schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:38:
Wat zijn je mobo + CPU temps in je BIOS ? En hebbie het al eens met 1 geheugenbankje geprobeerd ? En stop anders eens alle insteekkaarten en stekkers er opnieuw in ...
temperatuur komt niet boven de 35 graden, ik heb inderdaad al 1 van beide geheugenbankjes geprobeerd.
voeding en andere stekkers heb ik al een keer helemaal afgekoppeld gehad en weer opnieuw aangesloten.

Sometimes human's are...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:39

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dit topic hoort hier dus niet thuis. Ik verplaats het naar OH

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
Ik heb inmiddels de boel getest met een andere voeding (430 watt coolmaster)
Helaas blijf ik vastlopers houden :'(

Heeft iemand anders nog suggesties?

Sometimes human's are...

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

mduijvendijk schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:13:
Ik heb inmiddels de boel getest met een andere voeding (430 watt coolmaster)
Helaas blijf ik vastlopers houden :'(

Heeft iemand anders nog suggesties?
Hmz oke, krijg ik hem wel heel terug ? :+

offtopic:
Het is Coolermaster ;)

[ Voor 7% gewijzigd door -Thunder- op 01-03-2007 17:45 ]

Blij Met Wilco

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:01
mduijvendijk schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:08:
[...]

mijn video kaart heeft geen 6pins voeding aansluiting.
De OCZ had ik met de 24 pins aansluiting op het moederbord aangesloten.
Verder zat er op het moederbord een 2x2 aansluiting, die had ik ook aangesloten en een standaard 12v aansluiting. Ook die was aangesloten.
Het geheugen is niet het probleem, de pc winkel had 1,5 uur memtest en quicktech gedraaid. Ook hebben ze succesvol windows geinstalleerd
Als je alle apparaten hebt afgekoppeld, een andere voeding hebt geprobeerd, het geheugen is getest (evt. getest met ander geheugen), een andere graka hebt geprobeerd (wellicht vga on board?) blijven er volgens mij maar twee opties over: CPU of moederbord.

Heeft de computerwinkel de vastlopers kunnen constateren? In dat geval is "we kunnen niets vinden" natuurlijk niet goed genoeg. Heb je de spullen los gekocht, of hebben zij de assemblage gedaan? In het eerste geval is het redelijk dat ze jou vragen het defecte onderdeel te identificeren, in het tweede geval is het echt hun probleem. Ze zouden door systematisch elk onderdeel te vervangen i.i.g. de boosdoener op kunnen sporen, aangenomen dat het geen compatibiliteitsprobleem is.....

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

bszz schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:16:
[...]

Als je alle apparaten hebt afgekoppeld, een andere voeding hebt geprobeerd, het geheugen is getest (evt. getest met ander geheugen), een andere graka hebt geprobeerd (wellicht vga on board?) blijven er volgens mij maar twee opties over: CPU of moederbord.

Heeft de computerwinkel de vastlopers kunnen constateren? In dat geval is "we kunnen niets vinden" natuurlijk niet goed genoeg. Heb je de spullen los gekocht, of hebben zij de assemblage gedaan? In het eerste geval is het redelijk dat ze jou vragen het defecte onderdeel te identificeren, in het tweede geval is het echt hun probleem. Ze zouden door systematisch elk onderdeel te vervangen i.i.g. de boosdoener op kunnen sporen, aangenomen dat het geen compatibiliteitsprobleem is.....
Ik kan je vast een beetje inlichten.. mduijvendijk is namelijk een vriend van me en ik weet ook ongeveer hoe en wat er aan het handje is.
Hij heeft de onderdelen los gekocht, alleen is de cpu + geheugen op het moederbord gemonteerd. Eerste keer bij thuiskomst bleek het moederbord al defect te zijn. Hij ging terug, getest, idd defect... heeft nieuwe gekregen.
Het lijkt mij sterk dat ze het bij het bedrijf goed getest hebben, want hij heeft echt constant vastlopers. Zelfs met andere monitor / toetsenbord / muis, geaard contact etc etc. Het probleem kan haast alleen maar bij het moederbord of cpu liggen, alleen kan die computer winkel maar geen vastlopers constateren...

Dit is wat ik er van weet :)

Blij Met Wilco

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

vitokj schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:53:
[...]
tsja. gaat ook niet goed he. moet wel goede voeding erin doen. eentje die goed past.
sleutels van een astra passen toch ook niet op golf 8)7
Kalf :P Dat maakt geen zier uit... dat zal gewoon werken in dit geval. De stabiliteit hoeft het niet ten goede te komen, maar in principe werkt dat gewoon.

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
Vandaag heb ik de pc bij iemand anders getest.
Hij constateerde dat het mogelijk is dat het geheugen van de bios corrupt is.
Gezien het feit dat na een bios reset de melding kwam dat de bios corrupt was.

Sometimes human's are...

Pagina: 1