Toon posts:

Flight Simulator X installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT-ers :)

ik heb onlangs FSX gekocht (met een gloednieuwe joystick :) ) maar toen ik dit spel installeerde stuitte ik op een probleem. Na laten we zeggen 90% doet de installatie heel lang op 1 file genaamt:

036b2su1.bmp

Na een tijdje geeft de installatie een foutmelding dat er geen toegang tot deze file gegeven kan worden. Ik heb daarbij 2 opties:

Opnieuw, Annuleren

Als ik opnieuw druk, blijft het probleem zich voordoen (en dan is hij weer 5 minuten bezig met de file en dan komt pas de foutmelding) en bij Annuleren wordt de installatie afgesloten, dus ik kom hier geen stap mee verder.

Al geprobeerd:
- CD schoongemaakt
- Opnieuw geprobeerd (al meerdere keren (6-8x) en die installatie duurt belachelijk lang (30-40 min)

Systeemspecs:

AMD Athlon 64 3000+
XFX GeForce 6600GT 128mb
2x 512mb Corsair RAM
250gb Maxtor harddisk (met nog rond de 150gb over)

Hopelijk kan ik dit probleem zo snel mogelijk oplossen want ik zit gewoon te watertanden op dit spel :) :(

Verwijderd

Anti Virus pakket wat dwars ligt?
Welk OS gebruik je?
Krasje(s) op je DVD's?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik als OS:

Windows XP met service pack 2

en ja er zitten enkele kleine krassen op de CD maar ik ben er extra voorzichtig mee omgegaan en weet eigenlijk bijna zeker dat deze krassen niet veel uitmaken maar dat zou bedrog kunnen zijn..

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Probeer een isotje te maken op je harddisk (of ist ie beveiligd?). Als tijdens het lezen er een I/O error optreedt, is je schijfje brak. Anders installeren vanaf de .iso en vliegen met die hap!

Verwijderd

Topicstarter
Eerste CD met succes erop gezet, 2de CD helaas, niet zoals bij de installatie op 90% gebeurt, gebeurt hier ook het laatst dan komt deze foutmelding:

Kan bestand X niet kopieren, apparaat is niet klaar.

Dus ligt dit aan de CD zelf en kan ik deze omruilen (gekocht bij media markt, er zaten 2 zegels op de hoes die eraf moesten bij het openen.

Verwijderd

Lijkt mij dat als je nog binnen je garantie termijn zit je deze gewoon kan ruilen.
Maar ik ken de voorwaarden niet van de MM.
Wellicht dat je van Microsoft een vervangende CD krijgt en anders kun je d'r altijd nog eentje downloaden. Dat is tenslotte geen probleem als je een originele licentie hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:45:
Lijkt mij dat als je nog binnen je garantie termijn zit je deze gewoon kan ruilen.
Maar ik ken de voorwaarden niet van de MM.
Wellicht dat je van Microsoft een vervangende CD krijgt en anders kun je d'r altijd nog eentje downloaden. Dat is tenslotte geen probleem als je een originele licentie hebt.
Nou bedankt voor jullie hulp ik zal eens teruggaan naar de winkel en kijken of ik hem kan inruilen, anders kan ik nog altijd naar microsoft mailen voor de garantie :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, media markt wou hem niet terugnemen.. :( maar ik heb ondertussen wel een goede torrent gevonden van het spel en heb de bestanden gedownload die het niet deden. Nu heb ik dus een .ISO van DVD1 en DVD2 helemaal compleet.

Nu installeer ik het via DaemonTools, ik "stop" DVD1 erin. De installatie begint, maar als hij bij ongeveer 50% is vraagt hij me op de DVD2 erin te stoppen. Dus ik verwissel DVD1.ISO met DVD2.ISO en druk op ok.. maar nu blijft hij me steeds doorvragen om de DVD2 erin te stoppen.

Hoe kan ik dit oplossen?

*Ik heb ook al in de manual van Daemontools gekeken, maar ik vond geen oplossing (of ik heb er overheen gelezen)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 14:51 ]

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-12 07:04
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:50:
Ok, media markt wou hem niet terugnemen.. :( maar ik heb ondertussen wel een goede torrent gevonden van het spel en heb de bestanden gedownload die het niet deden. Nu heb ik dus een .ISO van DVD1 en DVD2 helemaal compleet.

Nu installeer ik het via DaemonTools, ik "stop" DVD1 erin. De installatie begint, maar als hij bij ongeveer 50% is vraagt hij me op de DVD2 erin te stoppen. Dus ik verwissel DVD1.ISO met DVD2.ISO en druk op ok.. maar nu blijft hij me steeds doorvragen om de DVD2 erin te stoppen.

Hoe kan ik dit oplossen?

*Ik heb ook al in de manual van Daemontools gekeken, maar ik vond geen oplossing (of ik heb er overheen gelezen)
2e virtuele disk aanmaken, en daarin DVD2 laden?! :)

Verwijderd

Topicstarter
JeroenGans schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:54:
[...]

2e virtuele disk aanmaken, en daarin DVD2 laden?! :)
Ook geprobeert, werkt helaas niet

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-12 16:27
Probeer DVD2 dan eens te branden?

Verwijderd

Topicstarter
me_mrtn schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:59:
Probeer DVD2 dan eens te branden?
Ik weet wel zeker dat dat werkt maar ik heb nu geen DVD brander op deze PC, het is ook nogal veel werk om deze om te zetten naar een andere omdat er nog geen stabiel thuisnetwerk is geconfigureerd :| .

Dus ik zou het liefst eerst met Daemontools willen oplossen
Pagina: 1