ASUS EN6600GT 256MB Overclocking probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:20
Hallo tweakers, ik ben eens bezig geweest met overclocken van mijn videokaart. Deze videokaart die ik heb proberen te overclocken is de ASUS EN6600GT 256 MB (PCI-e). Er er een Arctic Cooling NV Silencer 6 op gemonteerd, en de core wordt nooit warmer dan 55 graden stressed (Als ik lang aan het gamen of 3dmarken ben). De temperatuur is dus geen probleem bij mijn huidige kloksnelheden:

Core: 580 mhz
Mem: 1130 mhz
Stock: 500mhz/1000mhz

Ook is de videokaart nog nooit echt vastgelopen, enkel toen het in mijn kamer rond de 35 graden was in de zomer, toen had ik ook nog weinig casefans in mijn pc, die ik nu wel heb (4x 120mm).

Nu is dus mijn probleem: Als ik verder wil overclocken, zegt Rivatuner bij het overclocken:
The driver failed to pass internat test with the clock frequenties you are about to set. Please decrease the clock frequencies and try again.. Met Coolbits is het al hetzelfde probleem. (Ook gebruik ik niet Coolbits en Rivatuner tegelijkertijd. Dit kan ook problemen veroorzaken.)
Zit ik nu aan de limiet van mijn videokaart? Of ligt dit gewoon in een softwarematig probleem met mijn drivers.
NVIDIA Display Control Panel versie: 93.71

evt. specs:

AMD 3700+ @4000+
1024 mb HyperX Kingston
MSI moederbord
ASUS EN6600GT
400 Watt voeding (Xion)

PHILIPS Motional Feedback 544

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:00
Mijn 6600GT, precies dezelfde, doet precies hetzelfde, bij ongeveer dezelfde waarden, zij het met standaard koeler en (dus) iets hogere temps. Het lijkt mij dat je op de grens zit.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Gniels
Peenutzz schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:35:
Mijn 6600GT, precies dezelfde, doet precies hetzelfde, bij ongeveer dezelfde waarden, zij het met standaard koeler en (dus) iets hogere temps. Het lijkt mij dat je op de grens zit.
Ja, daar dacht ik dus ook al aan. Zijn er geen mogelijkheden voor een 6600 serie om de bios te flashen naar iets beter, of pixel-pipelines unlocken. Ik heb al veel gezocht op google en overclock forums, maar kon niet echt duidelijke informatie vinden. Misschien heeft iemand een duidelijk antwoord voor mij?

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Tabblad Power User in Rivatuner, vervolgens naar NVIDIA\ Overclocking en achter DisableInternalClockTest een 1 zetten :)

• Gniels
Groever schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:18:
Tabblad Power User in Rivatuner, vervolgens naar NVIDIA\ Overclocking en achter DisableInternalClockTest een 1 zetten :)
Ik heb echt overal gezocht in die database, maar ik kon de waarde DisableInternatClockTest niet vinden :/ , heeft dit misschien iets te maken van de versie die ik heb? Ik heb Rivatuner v2.0 Final.

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Heb net 2.0 even voor je gedownload, hij staat nu onder RivaTuner\Overclocking\Global en heet 'DisableClockTest'

• Gniels
Groever schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:54:
Heb net 2.0 even voor je gedownload, hij staat nu onder RivaTuner\Overclocking\Global en heet 'DisableClockTest'
Ok ik heb het gevonden en getest, hardstikke bedankt voor je hulp! Ik ben even dom geweest gelijk mijn gpu op 620 mhz te zetten en de memory op 1200 mhz. Toen kreeg ik heel wat artifacts op mijn beeld bij Aquamark 3. Nu draait hij heel goed op Aquamark 3 @ gpu: 590 mhz / mem: 1170 mhz.
Eventjes niet te vroeg juichen, want er kan nog van alles foutgaan, maar hoe het er nu uitziet, gaat het goed. Top overclock kaartje >:) . Als je de Aquamark score van non-overclock en met-overclock, dan vraag je dat maar even.

Pagina: 1