Hallo tweakers, ik ben eens bezig geweest met overclocken van mijn videokaart. Deze videokaart die ik heb proberen te overclocken is de ASUS EN6600GT 256 MB (PCI-e). Er er een Arctic Cooling NV Silencer 6 op gemonteerd, en de core wordt nooit warmer dan 55 graden stressed (Als ik lang aan het gamen of 3dmarken ben). De temperatuur is dus geen probleem bij mijn huidige kloksnelheden:
Core: 580 mhz
Mem: 1130 mhz
Stock: 500mhz/1000mhz
Ook is de videokaart nog nooit echt vastgelopen, enkel toen het in mijn kamer rond de 35 graden was in de zomer, toen had ik ook nog weinig casefans in mijn pc, die ik nu wel heb (4x 120mm).
Nu is dus mijn probleem: Als ik verder wil overclocken, zegt Rivatuner bij het overclocken:
The driver failed to pass internat test with the clock frequenties you are about to set. Please decrease the clock frequencies and try again.. Met Coolbits is het al hetzelfde probleem. (Ook gebruik ik niet Coolbits en Rivatuner tegelijkertijd. Dit kan ook problemen veroorzaken.)
Zit ik nu aan de limiet van mijn videokaart? Of ligt dit gewoon in een softwarematig probleem met mijn drivers.
NVIDIA Display Control Panel versie: 93.71
evt. specs:
AMD 3700+ @4000+
1024 mb HyperX Kingston
MSI moederbord
ASUS EN6600GT
400 Watt voeding (Xion)
Core: 580 mhz
Mem: 1130 mhz
Stock: 500mhz/1000mhz
Ook is de videokaart nog nooit echt vastgelopen, enkel toen het in mijn kamer rond de 35 graden was in de zomer, toen had ik ook nog weinig casefans in mijn pc, die ik nu wel heb (4x 120mm).
Nu is dus mijn probleem: Als ik verder wil overclocken, zegt Rivatuner bij het overclocken:
The driver failed to pass internat test with the clock frequenties you are about to set. Please decrease the clock frequencies and try again.. Met Coolbits is het al hetzelfde probleem. (Ook gebruik ik niet Coolbits en Rivatuner tegelijkertijd. Dit kan ook problemen veroorzaken.)
Zit ik nu aan de limiet van mijn videokaart? Of ligt dit gewoon in een softwarematig probleem met mijn drivers.
NVIDIA Display Control Panel versie: 93.71
evt. specs:
AMD 3700+ @4000+
1024 mb HyperX Kingston
MSI moederbord
ASUS EN6600GT
400 Watt voeding (Xion)
PHILIPS Motional Feedback 544