Toon posts:

Probleem if statement met mysql

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een if statement, zodra ik deze insert in mysql blijft de waarde nul.

Omschrijving:

Ik heb een formulier waar een dropdown met een aantal opties in zit. Deze heeft de naam onderwerp.

Zodra het formulier wordt verstuurd wordt deze ook in de database gezet. Probleem is alleen de query houd waarde 0 ipv 1 of 2. Wat doe ik hier vekeerd.

Stukje van de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
if ($_POST['onderwerp'] == 'Test') {
                $blaat == '1';
             }
elseif ($_POST['onderwerp'] == 'Test1') {
                $blaat== '2';
             }

mysql_query("INSERT INTO categories
(categories_id) VALUES(''" . $blaat. "') ")   
or die(mysql_error());

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

$categor == '1'; -> $categor = '1';

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Je if heeft niets met MySQL te maken, maar met je onderliggende taal (php in dit geval).

Wat je verkeerd doet: moeilijk te zeggen, maar hoogstwaarschijnlijk kom je dus niet in je then tak van je if, en ook niet in de then tak van je 'else if'.
Echter, dit kan je makkelijk te weten komen door eens je code te debuggen; stap voor stap nagaan wat er gebeurt. Je kan dit doen door bv eens echo statements te gebruiken, die aangeven waar je zit, wat de inhoud van bepaalde variablen is , etc....

Kortom: mits een beetje debuggen, kan je dit probleem zelf oplossen. Het is iig niet de bedoeling om het debuggen aan anderen over te laten.

/en wat djsifja zegt natuurlijk; kijk eens wat de assignment operator is .... Deze is iig niet '=='

[ Voor 13% gewijzigd door whoami op 28-02-2007 16:33 ]

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.