Toon posts:

[W2K3] RDP in admin modus zeer traag en met disconnects.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw geinstalleerde thuis server met Win2K3, voorzien van alle security patches.
Voor beheer op afstand gebruik ik de ingebouwde Remote Desktop in admin modus, vanaf meerdere XP clients.
Alleen de RDP sessie is dermate traag dat opbouwen van het startmenu vaak al zorgt voor een disconnect. Aan de LAN verbinding zou het niet mogen liggen, deze 100 Mbps.
Om dit toch uit te sluiten zijn alle onderdelen onder Performance in RDP uitgevinkt. Ook dit lost niets op.
Exacte foutmelding kan ik helaas niet geven maar komt op het volgende neer:
"The connection was ended because of a network error. Please try connecting to the remote computer again.".

Googelen heeft niet geleid tot een oplossing.
Overigens wil het tevens zo zijn dat mappings naar de server, ook traag zijn.

Ieder idee is welkom.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Als er zo'n harde disconnect is moet dit meestal ook zichtbaar zijn in je Eventviewer. Heb je daar al gekeken?

Als je daar wat vind kan je kijken op www.eventid.net naar een mogelijke oplossing.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:24:
Nieuw geinstalleerde thuis server met Win2K3, voorzien van alle security patches.
Voor beheer op afstand gebruik ik de ingebouwde Remote Desktop in admin modus, vanaf meerdere XP clients.
Alleen de RDP sessie is dermate traag dat opbouwen van het startmenu vaak al zorgt voor een disconnect. Aan de LAN verbinding zou het niet mogen liggen, deze 100 Mbps.
Om dit toch uit te sluiten zijn alle onderdelen onder Performance in RDP uitgevinkt. Ook dit lost niets op.
Exacte foutmelding kan ik helaas niet geven maar komt op het volgende neer:
"The connection was ended because of a network error. Please try connecting to the remote computer again.".

Googelen heeft niet geleid tot een oplossing.
Overigens wil het tevens zo zijn dat mappings naar de server, ook traag zijn.

Ieder idee is welkom.
ping de server gewoon continu en kijk wat de gemiddelde pingtijd is.. dit riekt naar een slechte verbinding (UTP-kabel)

vanwege de feit dat ook de mappings (netwerkshares) traag zijn.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-02 08:54
Zou je meer specificaties over de server kunnen geven? Dit kan ook liggen aan slome/kapotte hardware.

Verwijderd

Topicstarter
nIghtorius had gelijk.
Heb alle kabels nagelopen, van poortje gewisseld, terug geplaatst en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het daadwerkelijk een UTP was die de problemen veroorzaakte.

Mijn dank is groot voor het meedenken.
Topic kan bij deze gesloten worden.