Nieuw geinstalleerde thuis server met Win2K3, voorzien van alle security patches.
Voor beheer op afstand gebruik ik de ingebouwde Remote Desktop in admin modus, vanaf meerdere XP clients.
Alleen de RDP sessie is dermate traag dat opbouwen van het startmenu vaak al zorgt voor een disconnect. Aan de LAN verbinding zou het niet mogen liggen, deze 100 Mbps.
Om dit toch uit te sluiten zijn alle onderdelen onder Performance in RDP uitgevinkt. Ook dit lost niets op.
Exacte foutmelding kan ik helaas niet geven maar komt op het volgende neer:
"The connection was ended because of a network error. Please try connecting to the remote computer again.".
Googelen heeft niet geleid tot een oplossing.
Overigens wil het tevens zo zijn dat mappings naar de server, ook traag zijn.
Ieder idee is welkom.
Voor beheer op afstand gebruik ik de ingebouwde Remote Desktop in admin modus, vanaf meerdere XP clients.
Alleen de RDP sessie is dermate traag dat opbouwen van het startmenu vaak al zorgt voor een disconnect. Aan de LAN verbinding zou het niet mogen liggen, deze 100 Mbps.
Om dit toch uit te sluiten zijn alle onderdelen onder Performance in RDP uitgevinkt. Ook dit lost niets op.
Exacte foutmelding kan ik helaas niet geven maar komt op het volgende neer:
"The connection was ended because of a network error. Please try connecting to the remote computer again.".
Googelen heeft niet geleid tot een oplossing.
Overigens wil het tevens zo zijn dat mappings naar de server, ook traag zijn.
Ieder idee is welkom.