PCMCIA of Usb VGA-in kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik ben vandaag de hele middag aan het zoeken geweest naar iets dergelijks, en ik vroeg me af of jullie dit weten.

Ik kom vaak in de situatie terecht dat ik een monitor nodig heb, maar dat ik alleen mijn laptop bij me heb. Ik zoek dus eigenlijk een stukje hardware waarmee ik het scherm van mijn laptop als VGA-in kan gebruiken.

Ideaal als je bijv. een server hebt waarvan je de bios in moet stellen, en dat er geen monitor bij staat. Dan kan ik em ff aan mijn laptop pluggen, en dan gebruik ik het scherm van mijn laptop voor die server.

Ik ben dus niet op zoek naar een oplossing via het netwerk, echt via een VGA kabel!

Groeten

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Help me out ?

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) wat heb je zelf allemaal opgezocht?
2) er zouden wel eens fundamentele problemen zijn met een dergelijke opstelling. Heb je zelf proberen te beredeneren welke dat zouden kunnen zijn?

Oslik blyat! Oslik!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lijkt me sterk dat je je "vga out" kan omzetten in een "vga in"

http://www.epiphan.com/products/product.php?pid=1

review

http://www.firingsquad.co...epiphan_vga_2_usb_review/

[ Voor 71% gewijzigd door kamphuis op 02-03-2007 12:30 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:15
Ik dacht aan VNC, maar dat moet je op die server dan installeren. En in de BIOS wil dat niet (VNC start pas als Windows/Ander OS geladen wordt)

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:28:
Ik dacht aan VNC, maar dat moet je op die server dan installeren. En in de BIOS wil dat niet (VNC start pas als Windows/Ander OS geladen wordt)
is inderdaad de beste oplossing

[ Voor 4% gewijzigd door kamphuis op 02-03-2007 12:40 ]

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:42
Een tv tuner kaartje (met bijvoorbeeld s-video) met VGA-> tv converter. Of dat ook handig is is een tweede, maar van je VGAout een VGAin maken gaat echt niet lukken.

Verwijderd

tja, je zou je laptop evt kunnen modden en een vga aansluiting aan de aansturing van je TFT kunnen solderen maar dat is een erg omslachtige en zeer moeilijke oplossing.

alternatief is een tv-tunner via PCICMA of USB i.c.m met een VGA naar TV converter. dan zou je de server zelfs nog aan een TV kunnen hangen. echter twijfel ik over de kwaliteit en of je iets leesbaars er uit zou kunnen halen. voor Bios is het nog niet zo'n probleem maar voor de iets hogere resoluties vaak wel.

TV capture kaarten werken vaak op een resolutie van 320x240 en dan is 640x480 als 2x zo groot. 800x600 wordt dan helemaal een ramp. je zou dan 3 meter van je laptop af moeten gaan zitten om het te kunnen lezen.

wat jij zoekt is een VGA Capture kaart, die vaak worden gebruikt om een Video wall te maken bijvoorbeeld. echter zijn dat zulk kaarten niet goedkoop. zeker als ze in PCICIA of USB formaat komen.
Pagina: 1