Toon posts:

Printerinstallatie zonder gebruikersinteractie (MSKB314486)

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik ben voor mn werk bezig met het installeren van een nieuwe client-serveromgeving, uiteraard in een domein. Nu ben ik bij het onderdeel 'printers' aanbeland. Omdat onze clientimage na sysprep problematisch omgaat met een 12-tal printers, wil ik hier een script op loslaten, na minisetup als http://support.microsoft.com/kb/314486

Mijn implementatie hiervan is als volgt:
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /if /f "\\SRV-FPS-01\prtdrv\HP Laserjet 2200 dtn\hpbf321i.inf" /r "IP_10.12.0.28" /m "HP LaserJet 2200 Series PCL 5e"

De foutmelding die ik hierop krijg is echter: "De bewerking kan niet voltooien" of "Kan geen geschikt stuurprogramma vinden". Uiteraard staan de drivers op de goede plek, sterker nog, deze driver gebruik ik ook op mijn werkstation.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat doe ik fout? Kan iemand mij een werkend voorbeeld geven? Het voorbeeld naar het bovengenoemde MSKB artikel werkte echter ook niet.

Alvast bedankt!

PS: Servers zijn Windows Server 2003 Enterprise
Clients zijn Windows XP Pro SP2

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 15:35 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:49
Je mist nog een paar aanhalingstekens aan het einde, maar dat zal wel een copy-paste foutje zijn. Misschien dat deze batch-file beter werkt, heb er zelf geen ervaring mee.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:34:
Je mist nog een paar aanhalingstekens aan het einde, maar dat zal wel een copy-paste foutje zijn. Misschien dat deze batch-file beter werkt, heb er zelf geen ervaring mee.
Inderdaad, een copy/pastemisser. Ik ga het script eens bekijken

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.... helaas vereist dit script verscheidene SDK-onderdelen op de clients.. dat wil ik juist vermijden en het IS kennelijk mogelijk, ik kom er alleen niet uit HOE.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:49
Heb je ten tijde van het uitvoeren van het script al wel netwerk toegang tot de servers ? Werkt het wel als je de drivers al lokaal op de clients hebt staan ?

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:31
of maak gebruik van de tool Con2prt, installeerd de printer op je pc en klaar.....

edit : meer info

CON2PRT.exe (Zero Admin Kit)

Add a network printer to the Control Panel - Printers folder, and/or Disconnect a printer.

All commands issued using this utility will affect only the user currently logged in. Con2prt is therefore ideal for managing NETWORK printer connections when used in a login script.

Syntax
CON2PRT /f
CON2PRT /c \\PrintServer\PrintShare
CON2PRT /cd \\PrintServer\PrintShare

Key
/f - remove all network printer connections
/c - connect to \\PrintServer\PrintShare
/cd - connect to and set PrintShare as the default printer

[ Voor 79% gewijzigd door Andre_J op 28-02-2007 16:12 ]

Pagina: 1