Toon posts:

Melissa virus of niet???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet helemaal zeker of dit het juiste forum is, zo niet, dan moet 'ie maar ff gemoved worden.

Goed...mijn vraag :

BlackIce Defender melde mij, dat ik een mailtje heb ontvangen met het Melissa virus. Ik ben dus koortsachtig gaan zoeken maar geen enkele virusscanner kan iets vinden.
Kan het zijn, dat BlackIce zich vergist??
Ik heb niet het idee, dat BlackIce het virus al verwijderd heeft, want bij de melding staat, dat ik het betreffende mailtje zo spoedig mogelijk zou moeten weggooien.

Iemand een nuttig advies, ik ben namelijk toch niet helemaal gerust...

bij voorbaat dank
Mudman

Verwijderd

Update je virusscanner eens...

Verwijderd

Topicstarter
goh...daar had ik nog niet aan gedacht |:(

In de virus lib staat Melissa gewoon vermeld.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik dacht dat BlackIce een intrusion prevention system was en geen virusscanner :?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand een briljante ingeving hoe dit kan??

Het gekke is, dat op het moment dat Blackice de melding gaf, ik helemaal geen mailtje kreeg. Wel een halfuurtje daarvoor, maar als ik het bijgevoegde Word documentje scan...niets.

Later heb ik nog meer Word documenten van dezelfde afzender gekregen, maar toen kreeg ik geen meldingen meer en de afzender heeft bij hem ook niets kunnen vinden.

Ik vind het maar een vage boel...

edit:
:(stomme dikke vingers:(

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 05:23 schreef Mudman het volgende:

BlackIce Defender melde mij, dat ik een mailtje heb ontvangen met het Melissa virus. Ik ben dus koortsachtig gaan zoeken maar geen enkele virusscanner kan iets vinden.
Kan het zijn, dat BlackIce zich vergist??
Ik heb niet het idee, dat BlackIce het virus al verwijderd heeft, want bij de melding staat, dat ik het betreffende mailtje zo spoedig mogelijk zou moeten weggooien.
Ik heb zelf precies hetzelfde gehad afgelopen vrijdag volgens mij :? Vreemde melding bij één of ander dom infomailtje. Waar zat het bij jou bij? Volgens mij gewoon een loze melding van BlackIce :9

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik heb begrepen, is dat Melissa een macro virus is, dat verstopt zit in Word-documenten.
Ik heb donderdag maar één word-doc ontvangen, maar die is volgens mij hartstikke clean.

Ook het tijdstip van mail ontvangen en melding van BlackIce kloppen voor geen meter.

Hoax?????

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik ken de allernieuwste versies van BlackIce niet, maar die versies die ik wel ken, deden totaal niks aan virusdetectie... dat is al twijfelachtig. Upload dat docje maar es naar http://virusscan.jotti.dhs.org to be safe. Als dat docje clean is, denk ik dat BlackIce behoorlijk uit zijn digitale nek loopt te zwetsen.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de URL...niets gevonden.

Ik heb inderdaad het vermoeden, dat BlackIce zomaar een kreet heeft losgelaten.

Nou ja, better safe than sorry.
Pagina: 1