Toon posts:

[acces]Reageren op Systeemtijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de regels...

ik krijg het niet voor elkaar om in acces als criteria de systeemtijd te laten op vragen en hier op te reageren met een vergelijking.

Ook moet het gewoon mogelijk zijn om het in criterie te zetten waar al tabel en veld is geselecteerd.

De volgende werken niet

1

sql:

SELECT
CASE
WHEN HOUR(mijnkolom) <= 11 THEN
'OCHTEND'
ELSE
'MIDDAG'
END AS dagdeel
FROM
......

2

CASE
WHEN datepart(hh,getdate()) <= 11 THEN 'OCHTEND'
ELSE 'MIDDAG'
END as DagDeel

Deze geeft als foutmelding http://www.yousendit.com/download/UnlDakloZEtVVGw1VEE9PQ

Wie heeft voor de criteria regel die ik kan invoeren dat die kijkt of het voor 11uur is of na elven zodat die Ochtend als waarde geeft of Middag

Verwijderd

Moet dat niet datepart("h", GETDATE()) zijn :?

En heb niet bar veel verstand van Access, maar een select case in een query?? Select case staat hier uitgelegd, je kunt het volgens mij niet gebruiken in een query op deze manier...

Zou het zo doen:

SQL:
1
2
3
4
SELECT ;
   IIF( datepart("h", GETDATE()) < 12, "Ochtend", "Middag") AS day_part ;
FROM ;
 ....

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou ik hem dus in mijn sql moeten weven en dat word me wat :

SELECT Dagindeling.DagdeelOmschr, Lokaal.Omschrijving, Klas.Cursuscode, Klas.Evenementcode, Medewerkers.Afkorting
FROM RoosterDetails, Dagindeling, Lokaal, Les, Medewerkers, Locatie, Klas
WHERE (((RoosterDetails.Tijd)=Date()) AND ((RoosterDetails.DagindelingCode)=[Dagindeling].[Lesuur]) AND ((RoosterDetails.MedewerkerCode)=[Medewerkers].[MedewerkersID]) AND ((RoosterDetails.LokaalCode)=[Lokaal].[LokaalID]) AND ((Klas.Locatie)=1) AND ((Lokaal.LocatieCode)=[Locatie].[LocatieID]) AND ((RoosterDetails.LesCodeR)=[Les].[LesID]) AND ((RoosterDetails.KlasCode)=[Klas].[KlasID]) AND ((RoosterDetails.DBV)=False) AND ((Klas.inactief)=False))
ORDER BY RoosterDetails.Tijd, RoosterDetails.DagindelingCode, Locatie.Locatieafk;

Verwijderd

Het is 1 regel code? Ik heb geen verstand van Access, maar het lijkt me nou niet dat je query zo lang is?

In je voorbeeld 1) zie ik ook een from staan, daarom ging ik er vanuit dat het in je query terecht moest komen.

Gebruik ook even [ code=sql ] tags om eea een beetje leesbaar te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de sql weergave van mijn query, zie geuploade screendump

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:28:
Dit is de sql weergave van mijn query, zie geuploade screendump
Feit blijft dat je de functies DAYPART niet correct aanroept in de code in je startpost.

Verder weet ik niet hoe Access queries opbouwt dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar als je telkens maar met 1 regel antwoordt heb ik er ook niet heel veel zin in.
Pagina: 1