[(auto)CAD] weggooien objecten kleiner dan bepaalde afmeting

Pagina: 1
Acties:

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
We hebben hier nu al een paar keer tekeningen gekregen van een ander bedrijf, van een schip, waarbij echt het kleinste onzinnige detail erop staat.
Bij een tekening van een ~100m groot schip hoef ik bijvoorbeeld niet de letters op de toetsen van de telefoon op de console terug te zien, of alle rooster-gaatjes van een ventilatie-roostertje.
Dit soort dingen zijn er gewoon als bestaande objecten in gezet, maar dan niet zodanig dat je de details op een aparte layer hebt, dus makkelijk uit kunt zetten.
De tekeningen worden er ook een beetje onhandelbaar groot van.

Nu zit mijn collega dus al een paar dagen de tekeningen met de hand op te schonen, maar ik vermoed dat dat wel enigzins geautomatiseerd zou moeten kunnen.
We gebruiken hier een ~10 jaar oude versie van Eagle (onder HP-UX), dus ik vermoed dat die het niet zal kunnen, maar we hebben hier ook een autocad 2006LT. Tot nu toe alleen maar gebruikt voor het inlezen van autocad-tekeningen die we niet op een andere manier kunnen inlezen.

Kortom, is er een soort variant op purge om objecten kleiner dan een bepaalde afmeting weg te filteren, of eventueel op een andere laag te zetten?
Het maakt hierbij niet uit dat objecten opengebroken worden, want ze zijn toch niet gelinked uit een library.
Een idee in welke richting ik zou moeten zoeken is ook al lang welkom.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)