Chinezen besturen duiven op afstand

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:10
Hoever kan de ontwikkeling gaan in het 'beheersen' van de natuur? We hebben verschillende dieren onder de controle van mensen weten te plaatsen door ze te domesticeren en ik eet lekker een biefstukje op zijn tijd, en drink regelmatig melk.

Maar nu lees ik dus dat een groep Chinezen het voor elkaar heeft gekregen om een duif op afstand commando's te geven hoe ze moeten vliegen (omhoog omlaag, links rechts), een soort levensecht speelgoedvliegtuigje dus.

Zie Slashdot artikel
Wired artikel
Scientists with the Robot Engineering Technology Research Center of east China's Shandong University of Science and Technology say they implanted micro electrodes in the brain of a pigeon so they can command it to fly right or left or up or down.

The implants stimulated different areas of the pigeon's brain according to signals sent by the scientists via computer, and forced the bird to comply with their commands.
Wat vinden jullie hiervan?

Ik vind het dus echt creepy worden...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-12 14:58
Ik vind het een vreemd iets, het brein kunnen besturen. Techniek staat ook niet stil en het is wel raar dat het kan.

Wat willen ze als 'practical use' gaan doen, een soort van 'mind controlled army' maken? Krijg je een beetje Red Alert tafrelen :P

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10

Standeman

Prutser 1e klasse

Ach ja... wat moet ik zeggen :?

100 jaar geleden vonden mensen het creepy dat een koets zonder paarden ook vooruit kwam (a.k.a. automobiel) en sommige "nieuwerwetse" dingen worden nog steeds gezien als het werk van de duivel (Televisie, en ja, ook in de NL)

Kleine veranderingen worden wel geaccepteerd door mensen (melk uit een pak, een lamp aan het plafond), maar grotere zeker niet direct. Pas wanneer mensen er gewend aan raken wordt het normaal en als een wonder der technologie beschouwd.

Al jaren behandelen we dieren als objecten. Duizenden dieren sterven per jaar om de "mensheid" te dienen (ratten, apen, etc), dus wat is hier zo creepy aan? Een duif laten doen wat je wilt...

Het enige creepy aan de (technologische) voorruitgang vind ik de vermindering van privacy. Binnenkort kan je nog geen scheet laten of je krijgt een boete / milleuheffing of Eneco staat aan je deur om de scheet te innen voor energie productie.

[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 28-02-2007 16:09 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Dat gebeurt met andere dieren toch al lang?

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-picture-printing-frames.com/store/images/COR-00524036-med.jpg

Enkel de manier waarop is anders...

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12 15:30
Ik geloof nog niks totdat ik film heb gezien!

Kan handig zijn bij rampen enzow?

• Sylph-DS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-12 10:49
Als ze het nog verder weten te schoppen zouden ze dus een cameratje op het beest kunnen plakken en het als spionageapparaat kunnen gebruiken?

Verwijderd

Sylph-DS schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:47:
Als ze het nog verder weten te schoppen zouden ze dus een cameratje op het beest kunnen plakken en het als spionageapparaat kunnen gebruiken?
Met als grote voordeel dat het ding (duif in dit geval) voor z'n eigen energievoorziening kan zorgen.

Als jou spionage uav in vijandig gebied zonder batterijen komt te zitten, ga het dan maar zoeken om de batterijen op te laden :p . Duif laat je gewoon even rustig zelf eten zoeken, en daarna neem je het commando terug over ;)

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:42:
Dat gebeurt met andere dieren toch al lang?

[afbeelding]

Enkel de manier waarop is anders...
Toevallig over paarden,
de ouderwetse manier van sporen is ook niet bijsterend gezond. Vandaag de dag zorgen de verschillende type beugels geregeld voor verwondingen als er een te klein deken wordt gebruikt of helemaal niks.

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 16:49

GeNiTaLiX

Naapje

"say they implanted micro electrodes in the brain of a pigeon so they can command it to fly right or left or up or down."

Eerst een filmpje zien, want de mogelijkheden hiervan zijn oneindeloos. Denk maar aan militairistische toepassingen etc.

• Zerora
  • Laatst online: 26-12 11:14

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik ben benieuwd wanneer
Afbeeldingslocatie: http://www.duhovysvet.cz/inshop/pictures/nikkoLogo.jpg
Met deze "vliegtuigjes" in de winkel komt :P

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
in de dierenwinkel dan wel.

Verder natuurlijk wel een leuk idee, als we het balletje een beetje verder rollen, kunnen we de hersens van een dier als computer gebruiken. Dát is pas een goede toepassing.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

En snel. Zenuwen zijn extreem snel :D

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Een zenuw snel? Enkele meters per seconde? Dat doet een normaal koperkabeltje een aantal ordes van grootte sneller hoor :P

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik zie geen verschil tussen het opsluiten van dieren in kleine hokken, zodat jij ze daarna kunt eten of ze direct laten doen wat jij wil. Het is beide het ontnemen van vrijheid, toch?

Zenuwen zijn wel degelijk zeer snel; Ik krijg ze vrij rap bij dit soort topics :+

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:23

Wildfire

Joy to the world!

Onlangs toevallig op Discovery iets soortgelijks gezien. Daar werd een rat "aangestuurd" door een hindernissenbaan. Maf om te zien.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Sylph-DS
Wat ik me afvraag is hoe het voelt om bestuurd te worden. Ik heb zelf al twee maal een epileptische aanval gehad, ongewilde spasmes zijn misschien we dat wat er het meeste op lijkt. En ik kan je vertellen dat dat niet echt fijn is. Daarbij zou het me niks verbazen als zo'n beest na een niet al te lange tijd behoorlijk vreemd gedrag gaat vertonen. Misschien krijgt dat beest wel zoiets van 'Waarom zou ik nog bewegen? Ze doen t wel voor me.' ;)

Verwijderd

Mr_Atheist schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 11:58:
Ik zie geen verschil tussen het opsluiten van dieren in kleine hokken, zodat jij ze daarna kunt eten of ze direct laten doen wat jij wil. Het is beide het ontnemen van vrijheid, toch?

Zenuwen zijn wel degelijk zeer snel; Ik krijg ze vrij rap bij dit soort topics :+
Je kunt ze nu wel direct de pan in laten vliegen :9

Verwijderd

Straks komen er dual cavia in plaats van dual core processors uit :-)

Waar kan ik bestellen ? Alleen dat fokking geknor van die beesten gaat waarschijnlijk al snel op je zenuwen werken. Gelukkig hoef je ze niet te koelen, actief of passief.

• Sylph-DS
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:02:
Straks komen er dual cavia in plaats van dual core processors uit :-)

Waar kan ik bestellen ? Alleen dat fokking geknor van die beesten gaat waarschijnlijk al snel op je zenuwen werken. Gelukkig hoef je ze niet te koelen, actief of passief.
Snel, zuinig, handheld, en nog is schattig ook! :+

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
een bijenbrein zal al best goed zijn (ongeveer even snel als de beste supercomputer op aarde of zoiets hoorde ik eens).. en ga na: een PC ter grote van je rekenmachine (ingebouwd in je scherm?), welke dan behoorlijk snel is!
Maar zou het gebruik van verschillende soorten hersensamenstellingen dan ook invloed hebben op de prestaties? Ik bedoel: mensen hebben toch wel een groter wiskundig (en visueel) vermogen dan bijvoorbeeld een hond.. dus zal een mens dan een betere grafische kaart bevatten?
Gekoppeld met een gedachten lezend apparaat kan dit wel degelijk een computer worden inderdaad..

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-12 12:17

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Het wachten is op een apparaat welke ik op het hoofd van een vrouw kan zetten om haar zodoende tot bepaalde handelingen te kunnen dwingen >:)

I'm not as think as you stoned I am

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Weet hoe vet een op afstand bestuurbaar konijn of een zelf uitlatende hond. :+

ik vind wel dat het zielig is voor de dieren je weet namelijk niet ofdat ze pijn hebben want dat kunnen ze niet aangeven als ze op afstand bestuurbaar zijn.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:47

rapture

Zelfs daar netwerken?

Duiven kunnen dus tegenwoordig aan een tactisch systeem gekoppelt worden? >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.sinodefence.com/electronics/c3i/images/field_c3i_02.jpg
Een Red Alert interface zou gebruiksvriendelijk zijn, een zwerm cyborgduiven selecteren om bv als spionage-eenheden te gebruiken. Je kan daarmee vijandelijke posities spotten en op de kaart markeren. De RCS-waarde van duiven is erg laag zodat je default over hoge stealthmogelijkheden beschikt.

In geavanceerde stadium kan je duiven in motoren van vijandelijke straaljagers laten vliegen, erg goedkope manier om F-22 Raptors neer te krijgen? Vooral als de "spion" in de buurt van een Amerikaanse luchtbasis woont en in de meeste landen is er een groot duivenoverschot.

Duiven kan je ook voor anti-tank-missies gebruiken, je laat een zwerm duiven de tanks bestuderen en ze moeten de optische instrumenten volpoepen met duivenstront. Hierdoor kan een tank niet meer richten en de crew moet uitstappen om het probleem te verhelpen.

En je kan infanterie lastig vallen en zodanig hard irriteren, dat ze al hun munitie aan duiven verspillen. In Vietnamoorlog waren het nog slangen en schorpioenen.

Voor verdere discussie over militaire toepassingen is er een topic over ongewone militaire dingen: Militaire zin en onzin

Voor de rest heeft het een hoog Matrix-gehalte en beyond-Orwell-totalitaire-regimes.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 06-03-2007 17:48 ]

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
Voor die antitank-missie zou ik eerder een radiografisch bestuurbare reiger inschakelen.

Verwijderd

Misschien hoef je niet eens elke duif met een chip vol te proppen, waarschijnlijk regelt de opperhoofd-duif (die met extra veel veren op koppie :) ) wel dat de anderen doen wat hij beveelt. Zo kan je enorme kolonies duiven kweken en die extra voeding geven voor die hele scheitoorlog...

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
link0007 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:10:
in de dierenwinkel dan wel.

Verder natuurlijk wel een leuk idee, als we het balletje een beetje verder rollen, kunnen we de hersens van een dier als computer gebruiken. Dát is pas een goede toepassing.
We kunnen ook de hersens van mensen als computer gebruiken...tegelijkertijd zijn ze ook iets minder 'opstandig' en stemmen je altijd op jou partij en..en...en...

Leuk wil ik niet zeggen...technologisch gezien zeer vergevorderd, maar ethisch blijft het een dubieuze zaak..en ik heb niet snel morele bezwaren m.b.t techniek :X
Daaaaf schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:48:
Voor die antitank-missie zou ik eerder een radiografisch bestuurbare reiger inschakelen.
Of een struisvogel...zo met 't koppie in de uitlaat ^_^

Of wat dacht je als entertainment bij dierentuine? ipv een bootje kun je ergens een euro in knallen en een paar dieren laten rondrennen xD

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Sylph-DS
Rey Nemaattori schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:17:
[...]

We kunnen ook de hersens van mensen als computer gebruiken...tegelijkertijd zijn ze ook iets minder 'opstandig' en stemmen je altijd op jou partij en..en...en...

Leuk wil ik niet zeggen...technologisch gezien zeer vergevorderd, maar ethisch blijft het een dubieuze zaak..en ik heb niet snel morele bezwaren m.b.t techniek :X
Als het zo ver zal komen dat de mens als rekeneenheid gebruikt zal worden zal dit inderdaad grote gevolgen hebben, maar ik zou er niet zonder meer tegen zijn. Als je kijkt naar hoe bijvoorbeeld huisdieren behandelt worden, die worden in een kooitje gestopt en tot de meest onnatuurlijke dingen gedwongen, maar wij vinden het allemaal ok omdat 'ze het goed hebben'. Als we er zeker van kunnen zijn dat de persoon er zelf geen last van heeft dat zijn brein gebruikt wordt als zakjapanner, en er vervolgens ook geen familie of dergelijken zijn, dan zie ik het probleem eigenlijk niet. Dit is iets waar veel mensen het niet met mee eens over zullen zijn, maar als er niemand benadeeld wordt..

Ik zou nog wel eventjes aan willen geven dat een RC duif heel iets anders is dan een menselijk brein als computer. Hoogst waarschijnlijk zou het een hele hoop hersenchirugie vereisen, en de vraag is dan of we het brein nog wel in leven kunnen houden. Hersens zijn geen botten, je kan ze niet breken en even later weer recht op elkaar zetten om ze weer aan elkaar te laten groeien

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Rey Nemaattori schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:17:
ipv een bootje kun je ergens een euro in knallen en een paar dieren laten rondrennen xD
Wat dacht je van een bestuurbare zwaan(en) die je bootje voorttrekken. De ultieme Love-boot :P

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-12 09:04

Turbosjaak

Un Chien De Liege

ik heb op discovery ook ooit gezien dat ze kakkerlakken met robots konden aansturen, door dat de robots een kakkerlakken geur hadden raakten de kakkerlakken snel vertrouwd met de robots en liepen ze gewoon achter de robots aan. Dit van die chinezen is echt freaky.