Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DVD spuiten of gewoon met de kwast?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.165 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag mensen,

Ik heb even een simpel vraagje aangezien ik hier nog geen ervaring mee heb.

Ik ben van plan me DVD speler en de DVD brander zwart te maken

Is het nu verstandig om dit te spuiten of gewoon met een kwast erop te smeren?

En mijn tweede vraag is : Wat voor verf zou ik het beste kunnen gebruiken

Alvast bedankt voor de tips _/-\o_

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08 21:43
wil je alleen het frontje of je hele dvd speler?

als je alleen je frontje wilt spuiten kan je die eraf halen en het beste spuiten (geeft imho het mooiste resultaat) en daarna kan je hem eventueel overspuiten met blanke lak voor een mooi glimmend effect

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik wil alleen het frontje zwart hebben want de binnenkant zie je toch niet 8)

Maarre jij zegt het frontje eraf halen?.....want hoe zit het bijvoorbeeld met de open/dicht knop?

Die moeten wel bruikbaar blijven natuurlijk?

Of moet je die gewoon afplakken?

mvg

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08 21:43
je kan je cd-rom/dvd-rom gewoon openen dmv een paperclip recht te buigen in in het gaatje van je dvd rom doen... je dvdrom gaat dan een stukje open.

je trekt het laatje eruit en haalt het frontje van het laatje af (je moet even kijken hoe het zit maar meestal kan je hem er gewoon afklikken).

dan kan je je andere frontje eraf halen (die van de dvd zelf zegmaar) door ehm hoe noem je dat de "clipjes" in te drukken met een schroevendraaier ofzo (let op dat er niets breekt).

dan zie je dat je hele frontje (meestal met knopje) loskomt.

dan plak je het ledje (of knopje afhankelijk van welk model je hebt) af en kan je spuiten wat je wilt

zie ook

http://www.techpowerup.co...man/HD135/images/odd2.jpg

voor een ideetje hoe het zit... (als je goed kijkt zie je de zwarte "clipjes" aan de zijkant van deze dvd rom zitten)

[ Voor 13% gewijzigd door misterw op 28-02-2007 13:54 ]

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Verwijderd

Topicstarter
misterw schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:49:
je kan je cd-rom/dvd-rom gewoon openen dmv een paperclip recht te buigen in in het gaatje van je dvd rom doen... je dvdrom gaat dan een stukje open.

je trekt het laatje eruit en haalt het frontje van het laatje af (je moet even kijken hoe het zit maar meestal kan je hem er gewoon afklikken).

dan kan je je andere frontje eraf halen (die van de dvd zelf zegmaar) door ehm hoe noem je dat de "clipjes" in te drukken met een schroevendraaier ofzo (let op dat er niets breekt).

dan zie je dat je hele frontje (meestal met knopje) loskomt.

dan plak je het ledje (of knopje afhankelijk van welk model je hebt) af en kan je spuiten wat je wilt

zie ook

http://www.techpowerup.co...man/HD135/images/odd2.jpg

voor een ideetje hoe het zit... (als je goed kijkt zie je de zwarte "clipjes" aan de zijkant van deze dvd rom zitten)
Bedankt voor je hulp ik denk dat het wel gaat lukken _/-\o_

mvg

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 12:48

michael21

Shrimp

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:37:
Goedenmiddag mensen,

Ik heb even een simpel vraagje aangezien ik hier nog geen ervaring mee heb.

Ik ben van plan me DVD speler en de DVD brander zwart te maken

Is het nu verstandig om dit te spuiten of gewoon met een kwast erop te smeren?

Alvast bedankt voor de tips _/-\o_
Het makkelijkste is om gewoon een zwarte dvdspeler/brander te kopen :P

Gewoon Michael

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:51
Gewoon de boel openmaken + loshalen zodat je alleen nog een frontje overhoud en dan alles mooi spuiten. Met kwast wordt echt niet mooi dat kan ik je nu al wel vertellen :o

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Krijg je de verf en supplies gratis? Anders is het al gauw goedkoper en mooier om gewoon een zwarte dvd writer te kopen voor 3 tientjes. Schuurpapier, ontvetter, kunstofprimer, zwarte lak en een beschermende transparante lak. Kost al gauw meer dan een nieuwe writer.

Het knopje moet je trouwens flink opschuren wil je deze bruikbaar houden bij het overspuiten.

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 19:47

neanderthaler

Are friends electric?

Seth_Chaos schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:34:
Krijg je de verf en supplies gratis? Anders is het al gauw goedkoper en mooier om gewoon een zwarte dvd writer te kopen voor 3 tientjes. Schuurpapier, ontvetter, kunstofprimer, zwarte lak en een beschermende transparante lak. Kost al gauw meer dan een nieuwe writer.
Wat je zegt; nieuwe zwarte drive kopen voor 30 euro (bij compterland laatst een LG voor 25!)

en de oude witte op marktplaats zetten voor 20 euro. Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/clown.gif

Verwijderd

ik heb mijn cd-rom speler zwart gespoten. je plakt een stukje kneedgun op het ledje en spuiten maar
uit verveling heb ik ooit een 4x cd-rom speler zwart gekleurt met een watervaste stift dit blijft alleen niet zo goed zitten :+

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik spuit de frontjes regelmatig in allerlei kleuren maar het vaakst in zwart en zilver.
Je kunt het beste bumperlak nemen (verkrijgbaar bij de autospeciaalzaak en in spuitbussen) en in 2 of 3 dunne lagen opbrengen. Schakelaartje blijft prima werken en je kunt van de meeste frontjes het plastic van het lampje aan de binnenzijde los maken en verwijderen.

Testing, one, two ...

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
losse frontjes zijn ook gewoon te koop, maar spuiten gaat goed hoor, had nieteens het frontje eraf gehaald, gewoon hup ledje afplakken en spuiten maar, wel ff ontvetten maar schuren is niet nodig, zit nu al een jaar goed erop

Verwijderd

of je koopt gewoon een kant en klaar zwart frontje

Verwijderd

of... als je gaat spuiten... Eerst goed ontvetten (denk aan de eject knop!) voorbehandelen met kunststof primer, bespuiten met autolak, laten drogen en afwerken met blanke autolak. Werkte hier prima, heb een oude Vobis-case zo behandeld en die was uiteindelijk metallic-paars :P van top tot teen.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Mijn DVD speler is nog prima, maar deze staat straks voor geen meter meer in mijn zwarte kast. Ik overweeg nu het frontje zwart te spuiten. Maar er wordt ook gezegt dat losse frontjes te koop zijn.

Iemand een idee waar deze voor een Toshiba SD-M1402 te koop zou zijn? Ik had al geprobeerd bij Toshiba (NL) maar die verwijzen mij naar Toshiba Europe.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Nou, dan mail je toch Toshiba Europe? Ik zie het probleem niet. Bovendien loop je nu een oud topic te kicken met een feitenlijk offtopic vraag, wat niet de bedoeling is.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.