[2000] explorer start niet

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 08:13

TF

bla bla

Topicstarter
heb hier een pc staan met windows 2000. Het liefst wil ik deze pc niet opnieuw installeren omdat dit enkele dagen inbeslag zal nemen.

Probleem:

De pc boot normaal op, en ik kan normaal inloggen. Echter de desktop verschijnt niet.

explorer start wel heel eventjes om vervolgens binnen een fractie van een seconde weer af te sluiten. handmatig explorer.exe opstarten geeft eenzelfde beeld.

Via CTRL-ALT-DEL kan ik wel nieuwe taken laten uitvoeren en programma's starten.

Het volgende heb ik geprobeerd om te herstellen:

- Windows 2000 cd erin en via optie F herstellen
- SP4 verwijderen en opnieuw installeren

Veilige modus laad eenzelfde situatie zien.

iemand enig idee?

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
ik denk dat ik het maar opgeef. heb werkelijk ALLES geprobeerd!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54
Lijkt me, dat je moet beginnen met een uitgebreide antivirus, antispyware scan? Vaak worden dit soort problemen veroorzaakt door ongewenste meuk op je PC...

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Jainoxi schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:32:
Lijkt me, dat je moet beginnen met een uitgebreide antivirus, antispyware scan? Vaak worden dit soort problemen veroorzaakt door ongewenste meuk op je PC...
uiteraard de nodige scans uitgevoerd. De oplossing zat hem uiteindelijk in een brakke (halve) deinstallatie van Google desktop. Nadat ik google desktop opnieuw geinstalleerd heb, en weer (en nu netjes) heb verwijderd, kreeg ik mijn explorer.exe terug....

weird maar waar