Hallo, ik zit met het volgende probleem.
Sind een maand heb ik een draadloos netwerk. Het zit als volgt in elkaar.
Internet komt via Casema modem binnen. Verbonden met Sitecom WL-153, de client (+/- 20mtr afstand) heeft een goedkope E-TECH ontvanger.
De signaal sterkte schommelt tussen zeer laag tot uitstekend (volgens XP). Het vervelende is als ik online ga gamen dat ik er om de haverklap last heb van een wegvallende verbinding, als ik dan snel ik XP kijk zie ik dat de verbinding inderdaad even weg is geweest (is dan bezig met opnieuw verbinden), Met gewoon internet gaat het ook zo, er zit geen duidelijk interval tussen.
Nu heb ik de router al een keer verplaatst zonder echt heel veel succes (kan ook bijna niet verplaatsen).
Wat ik er aan heb gedaan?

Overige informatie dat ik eruit kreeg was:
SNR: +/-25
Signal+: -60
SNR+= 40
Signal: -73
Wat ik wil
Uiteraard de verbinding verbeteren, zelf zit ik na te denken om een extra antenne (SITECOM WL-030 Wireless netwerk omni antenne 10 DBi) te kopen. Heeft dit zin?
En wat kan ik er aan doen? De router heeft 3 antennes, maakt de stand nog wat uit?
Voor de duidelijkheid heb ik nog simpele plattegrond van het huis gemaakt:
Sind een maand heb ik een draadloos netwerk. Het zit als volgt in elkaar.
Internet komt via Casema modem binnen. Verbonden met Sitecom WL-153, de client (+/- 20mtr afstand) heeft een goedkope E-TECH ontvanger.
De signaal sterkte schommelt tussen zeer laag tot uitstekend (volgens XP). Het vervelende is als ik online ga gamen dat ik er om de haverklap last heb van een wegvallende verbinding, als ik dan snel ik XP kijk zie ik dat de verbinding inderdaad even weg is geweest (is dan bezig met opnieuw verbinden), Met gewoon internet gaat het ook zo, er zit geen duidelijk interval tussen.
Nu heb ik de router al een keer verplaatst zonder echt heel veel succes (kan ook bijna niet verplaatsen).
Wat ik er aan heb gedaan?
- Als eerste heb ik een betere ontvanger gekocht, ook van Sitecom (zelfde serie), echter deze werkte nog slechter. Dus heb ik de E-Tech er weer aan gehangen.
- De firmware van de router is geupdate naar de nieuwste.
- Router wa hoger gezet (vensterbank)
- ik heb een ander kanaal geprobeerd.
- Qua beveiliging heb ik WPA aanstaan, vertraagd dit?
- Ik gebruik de XP om de verbinding te managen, is het beter dit te laten doen door het meegeleverde prgramma?
Overige informatie dat ik eruit kreeg was:
SNR: +/-25
Signal+: -60
SNR+= 40
Signal: -73
Wat ik wil
Uiteraard de verbinding verbeteren, zelf zit ik na te denken om een extra antenne (SITECOM WL-030 Wireless netwerk omni antenne 10 DBi) te kopen. Heeft dit zin?
En wat kan ik er aan doen? De router heeft 3 antennes, maakt de stand nog wat uit?
Voor de duidelijkheid heb ik nog simpele plattegrond van het huis gemaakt:
[ Voor 5% gewijzigd door kw_nl op 28-02-2007 12:50 ]
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907