Draadloos netwerk heeft slecht bereik

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:47
Hallo, ik zit met het volgende probleem.
Sind een maand heb ik een draadloos netwerk. Het zit als volgt in elkaar.
Internet komt via Casema modem binnen. Verbonden met Sitecom WL-153, de client (+/- 20mtr afstand) heeft een goedkope E-TECH ontvanger.
De signaal sterkte schommelt tussen zeer laag tot uitstekend (volgens XP). Het vervelende is als ik online ga gamen dat ik er om de haverklap last heb van een wegvallende verbinding, als ik dan snel ik XP kijk zie ik dat de verbinding inderdaad even weg is geweest (is dan bezig met opnieuw verbinden), Met gewoon internet gaat het ook zo, er zit geen duidelijk interval tussen.
Nu heb ik de router al een keer verplaatst zonder echt heel veel succes (kan ook bijna niet verplaatsen).

Wat ik er aan heb gedaan?
  • Als eerste heb ik een betere ontvanger gekocht, ook van Sitecom (zelfde serie), echter deze werkte nog slechter. Dus heb ik de E-Tech er weer aan gehangen.
  • De firmware van de router is geupdate naar de nieuwste.
  • Router wa hoger gezet (vensterbank)
  • ik heb een ander kanaal geprobeerd.
  • Qua beveiliging heb ik WPA aanstaan, vertraagd dit?
  • Ik gebruik de XP om de verbinding te managen, is het beter dit te laten doen door het meegeleverde prgramma?
Ook heb ik een test gedraait met stumbler:
Afbeeldingslocatie: http://www.koosenaafke.nl/foto/draadloos/Signal_Noise_dBm.JPG

Overige informatie dat ik eruit kreeg was:
SNR: +/-25
Signal+: -60
SNR+= 40
Signal: -73

Wat ik wil
Uiteraard de verbinding verbeteren, zelf zit ik na te denken om een extra antenne (SITECOM WL-030 Wireless netwerk omni antenne 10 DBi) te kopen. Heeft dit zin?
En wat kan ik er aan doen? De router heeft 3 antennes, maakt de stand nog wat uit?

Voor de duidelijkheid heb ik nog simpele plattegrond van het huis gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.koosenaafke.nl//foto/draadloos/huis.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door kw_nl op 28-02-2007 12:50 ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Verwijderd

Even tussendoor:
- nieuwste update van je router (heb je al gedaan)
- updates voor je PC (windows, alle overige hardware (dus ook je ontvanger)
- netwerk beveleigd?
- misschien kanaal van je router veranderen?
- staan de antennes sowieso wel naar elkaar gericht?

• kw_nl
Oh ja vergeten, ik heb een ander kanaal geprobeerd. Qua beveiliging heb ik WPA aanstaan, vertraagd dit?

Ik gebruik de XP om de verbinding te managen, is het beter dit te laten doen door het meegeleverde prgramma?

Verwijderd

Dit zou niet vertragen maar zorgt er alleen voor dat er niet iemand anders je netwerk in zou kunnen gaan wat storing kan opleveren (WPA) dus aan houden

Probeer eens alle kanalen voor de zekerheid uit?

En ik gebruik zelf ook de XP, het meegeleverde programma was voor mij erg onhandig (wilde WPA key niet opslaan)

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:43
Ik heb zelf de beste ervaring met de windows manager voor draadloze netwerken, dus ik zou gewoon die gebruiken. Je kunt proberen of het met WEP-encryptie beter werkt (dit is een simpelere vorm van encryptie en is dus minder 'zwaar' voor de hardware). Het maakt inderdaad uit hoe de antennes staan, de meeste zenden in een 'donut vorm', dus ik zou ze gewoon 90 graden zetten (recht omhoog laten richten dus) en dit ook op je pc doen. Dan zenden ze beide dus precies horizontaal en zouden ze elkaar het beste moeten kunnen bereiken. Dit heeft voor mij thuis het signaal drastisch verbeterd.

• kw_nl
Maar zou een grotere antenne het probleem eventueel verhelpen?

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:34

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Heb je toevallig een laptop met WIFI verbinding? Je kan dan met netstumbler testen hoe wat en waar het signaal zwakker wordt.

Heb je toevallig je PC op de grond staan en er allemaal rommel omheen gebouwd? Het zou zomaar kunnen dat dat het probleem is. Probeer anders eens tijdelijk je PC op een tafel te zetten. Kijken of dat het probleem oplost.

Je kan dan evt nog als oplossing een USB WIFI ding kopen met verlengkabel. Deze kan je dan neerleggen op de plek waar je het beste bereik hebt.

Ik heb hier thuis een Linksys AP staan op de 1e verdieping en ik zit nu met m'n laptop op de bank het verste weg van de AP en heb een excellent signal strength.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:25
kw_nl schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:33:
Maar zou een grotere antenne het probleem eventueel verhelpen?
Als het goed is wel ja.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WEP/WPA keys vertragen wel degelijk je verbinding. Ik denk in jouw situatie is dit niet als grootste probleem van toepassing maar voor testen zou ik geen encryption toepassen.

Bij WEP en WPA wordt de key altijd meegezonden met elk bericht. Ook het decrypten duurt wat langer dus je hebt altijd wat verlies.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:25
Let wel op dat je beide kanten belangrijk zijn: Zenden & Ontvangen.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:04
Het vervelende is als ik online ga gamen dat ik er om de haverklap last heb van een wegvallende verbinding, als ik dan snel ik XP kijk zie ik dat de verbinding inderdaad even weg is geweest (is dan bezig met opnieuw verbinden)
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar mijn kleine broertje schreeuwt moord en brand als zijn "ping" ook maar een fractie hoger is gaat het gelijk: LAGGG !!! gevolgd door een aantal scheldwoorden.
Een draadloze verbinding brengt ook extra latency met zich mee, en als het signaal eventjes helemaal wegvalt heb je een ping spike van 9999 oid
Dus ik vind persoonlijk wireless voor online gaming niet erg geschikt, maar desalniettemin zou je wel gewoon een redelijk stabiele verbinding moeten kunnen opbouwen.

Zijn er ook stoorzenders in de buurt ? zoals magnetrons, dimmers etc.

My favorite programming language is solder.

• kw_nl
@flitspaal.nl
De PC staat idd op de grond, maar de ontvanger is een USB aansluiting met 0,5 kabel. Hij staat gewoon op het bureau. Ik heb helaas niet echt heel veel speling om hem te verplaatsen.

@Viper®
Ik ga maar eens zonder WPA proberen, maar dan ben ik wel de beveiliging kwijt... :|

@Puch-Maxi
Idd, ik ben er van op de hoogte dat draadloos niet geweldig is voor online gamen, maar voorheen woonde ik bij mijn ouders met een grotere afstand en werkte het super (ping van +/- 15). Ook nu gaat het soms een avondje goed. Daarom snap ik het ook niet, het schommeld heel erg...

Ik zit me net te bedenken, storen boxen ook? Ook als ze uit staan? De router staat namelijk tussen 2 boxen in....

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:04
Boxen zijn in feite grote magneten, volgensmij storen die het signaal niet erg
misschien dat als je ze aanzet dat ze dan elektromagnetische straling veroorzaken die het signaal verstoren maar dat lijktme een beetje vergezocht.

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1