Ik probeer al een aantal weken te achterhalen waarom ik Windows Vista niet kan installeren, het probleem is dat elke keer wanneer ik het opstart van de (legale, niet geheel onbelangrijk) dvd, ik een blauw scherm krijg wanneer hij op het einde is van "Windows is loading files..."
Het blauw scherm geeft aan dat de STOP-code 0x000000c4 is, DRIVER_VERIFIER_DETECTED_VIOLATION dus. De eerste parameter is altijd 0x00000091, ik heb nog niet kunnen achterhalen wat dat aangeeft.
Wanneer ik de installatie in veilige modus doe, geeft de installatie het blauwe scherm altijd nadat disk.sys geladen is, na enig onderzoek gevonden dat daarna classpnp.sys komt, geen idee of het nu in disk.sys of classpnp.sys zit.
Ik heb de volgende dingen geprobeerd: (o.a. gevonden op Google)
Het blauw scherm geeft aan dat de STOP-code 0x000000c4 is, DRIVER_VERIFIER_DETECTED_VIOLATION dus. De eerste parameter is altijd 0x00000091, ik heb nog niet kunnen achterhalen wat dat aangeeft.
Wanneer ik de installatie in veilige modus doe, geeft de installatie het blauwe scherm altijd nadat disk.sys geladen is, na enig onderzoek gevonden dat daarna classpnp.sys komt, geen idee of het nu in disk.sys of classpnp.sys zit.
Ik heb de volgende dingen geprobeerd: (o.a. gevonden op Google)
- BIOS flashen (ook fabrieksinstellingen getest);
- Geheugen reseaten (ook in andere volgorde);
- Eén enkele harde schijf aansluiten;
- Chkdsk uitvoeren op de schijven;
- Memtest86+ uitvoeren overnacht;
- Andere Windows Vista-dvd's gebruiken;
- Alle USB-apparaten ontkoppelen;
- Zowel x86- als x64-versies geprobeerd;
- Driverhandtekeningcontrole uitgeschakeld;
- Installatie starten vanaf een andere Windows-installatie (zowel via dvd als een virtuele dvd);
- Windows Vista Upgrade Advisor laten zoeken, systeem zou het moeten doen.
- Asus P5NSLI
- Intel Core 2 Duo E6400
- 2x512MB PQI Turbo
- 2x200GB Maxtor (PATA)
- NVIDIA GeForce 7950GT