Bluetooth: SiteCom CN-512

Pagina: 1
Acties:
  • 5.820 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HanZwo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 13:05
Ik heb sinds 2 dagen een Nokia 6233 in mijn bezit, en aangezien daar bluetooth opzit, heb ik overwogen een bluetooth-stickje aan te schaffen voor mijn laptop.

Via Bol.com meteen besteld, een dag later lag de bluetooth-stick in de bus.

Merk: SiteCom
Type: CN-512

Bij dit stickje zit een stuurprogramma, en deze software moet persé geinstalleerd worden om de stick goed te laten werken. :'( Nu zat ik te denken.. Is er voor dit type bluetooth-stick geen driver zonder software? Dus puur een driver die je eventueel via apparaatbeheer kan installeren, en dat je verder de Windows-ingebakken-bluetooth ondersteuning gebruikt.

Wie kan mij helpen? Alvast thnx :)

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Deze worden door de windows generic bluetooth driver ondersteund:
List of Bluetooth radio drivers that are included in Windows XP SP2

• HanZwo
Blijkbaar ondersteunt Windows niet standaard deze Bluetooth-stick... Zodra ik hem erin plug, dan kom de "nieuwe hardware gevonden applicatie" tot leven, en die vraagt meteen om een CD of iets anders...

Ook automatisch van Windows Update afhalen werkt niet... |:(

Verwijderd

Heb anders met mn Sitecom CN512 geen problemen onder XP en Vista. Inpluggen en hij installeert hem als een Generic BT Radio en bijbehorend geneuzel vanaf de meegeleverde CD. Voor bestandsuitwisseling heb ik evenwel de Toshibameuk geinstalleerd en icm mn SE Z530i en Samsung E500 werkt het als een trein onder XP. Onder Vista nog wat stability issues maar de algemene driver werkt daar wel bij,alleen de Toshiba meuk nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 10:03 . Reden: typo's ]

• HanZwo
Hmm... Ik heb nu de bijgeleverde software geïnstalleerd, BlueSoleil genaamd.. ook te downloaden op de SiteCom website...

Het werkt nu wel verder perfect, maar ik dacht dat het makkelijker was gewoon de Windows-ingebakken-shit te gebruike, en geen extra programma's/services...

Verwijderd

Ik heb er geen BlueSoleil bij ? Dan heb ik zeker een oudere versie (gebruik hem nu bijna een jaar). Heb er een bult Toshiba tools bij geinstalleerd gekregen. Op de Sitecom site kom ik 2 types tegen, ik heb de 001 ...Zie dat daar het verschil ligt, de 002 heeft BlueSoleil, de 001 Toshiba programma's .

Edit:
Zie ook dat voor de 001 al certified Vista drivers zijn. BlueSoleil werkt AFAIK (nog) niet met Vista, daar kwam mijn zwagertje op de moeilijke manier achter met een ander merk BT adapter.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 11:20 . Reden: toevoeging Vista ]

• HanZwo
BlueSoleil is ook niet WHQL gecertificeerd. Tijdens de installatie krijg je constant de melding: "Bla bla bla, Toch doorgaan?"

Maar voor de rest (na de installatie dus) loopt het vlekkeloos. Het is inderdaad de 2e versie van deze serie...

• HanZwo
Herstel: Het liep vlekkeloos.. verleden tijd dus..

Na de update van Nokia PC Suite maakt deze geen verbinding meer met mijn telefoon. BlueSoleil zelf nog wel, maar PC Suite vertikt het... Verschillende fora afgestruind, en het blijkt dat het probleem meer speelt. Ook worden er verschillende oplossingen geboden, maar deze gelden alleen voor oudere versie van PC Suite en/of BlueSoleil.

Mij is ondertussen duidelijk dat de nieuwste versie van Nokia PC Suite (6.82.22) niet overweg kan met BlueSoleil 2.3.2.x

Oude versie van Nokia PC Suite installeren, en het probleem is weer opgelost :)

Verwijderd

Het lukt mij niet om deze software te installeren. Heb al meerder versies van Bluesoleil geprobeerd maar krijg telkens de volgende foutmelding krijg:

Error 1311.Source file not found: ......Local/temp/temp1_bluesoleil_3.2_Voip_Multilingual_070421.zip/Bluesoleil_3.2_Voip_Multilingual_070406/BlueSo~1.cab. Verify that the file exists and that you can acces it.

Ik draai windows vista premium. (en ben volledig gemachtigd gebruiker)

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 00:07 ]

• Newwolf
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-03 19:15

Newwolf

Respect

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:58:
Het lukt mij niet om deze software te installeren. Heb al meerder versies van Bluesoleil geprobeerd maar krijg telkens de volgende foutmelding krijg:

Error 1311.Source file not found: ......Local/temp/temp1_bluesoleil_3.2_Voip_Multilingual_070421.zip/Bluesoleil_3.2_Voip_Multilingual_070406/BlueSo~1.cab. Verify that the file exists and that you can acces it.

Ik draai windows vista premium. (en ben volledig gemachtigd gebruiker)

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
moet je de zip uitpakken en de vista versie ff van de site downloaden

Verwijderd

maar er is dus geen driver zonder die prut software van bluesoleil??

Verwijderd

hallo s0131059,

Ik heb dezelfde foutmelding bij bluetooth;

Ik hoor graag van u hoe u dit hebt opgelost! (en of dit is opgelost)
Alvast vriendelijk bedankt!

Als iemand anders een oplossing heeft, graag zelfs!
Misschien is er een download hiervoor oid.

Verwijderd

Ik ben bezig met deze bluetooth sticks op het werk.. Als Administrator ingelogged op een XP machine werkt alles perfect. Zodra de user inlogt dan krijg ik steeds de melding "cannot authenticate phone" na het invoeren van de pincode op de pc en telefoon.

Iemand een idee wat te doen?
Pagina: 1