[Gezocht] SMS programma met centrale database telefoonboek

Pagina: 1
Acties:
  • 763 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 14:35
Hoi,

Ik ben op zoek naar een SMS programma voor Windows XP, waarmee je naar meerdere nummers tegelijk kunt SMS'sen (de SMS messenger van Microsoft ondersteund dit niet).

De bedoeling is dat er bijvoorbeeld om de 2/3 dagen een mass-sms kan worden verzonden met natuurlijk een eigen stukje tekst naar bijvoorbeeld een 20-tal nummers. Dit moet ook nog te zijn achterhalen, er moet dus een log worden bijgehouden waar je alles terug kunt zien. Verder moet er natuurlijk een telefoonboek in zitten zodat je de nummers met de bijbehorende namen kunt selecteren.

Verder moeten 3 mensen hiervan gebruik gaan maken, het liefst met een centraal gedeelde telefoonboek.

Het enige wat ik zelf heb kunnen vinden is een applicatie op de website van KPN, maar de kosten daarvan zijn echt belachelijk hoog; € 60 per maand als abbonement (zonder smsjes te hebben verstuurd) en € 750 aansluitkosten.

Weten jullie goede alternatieven?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-07 21:06
Ik heb een klant die gebruik maakt van een Outlook plugin van KPN

http://www.kpn.com/kpn/show/id=874411

Ik heb geen enkel idee of deze bv met een adresboek van Exchange of een gedeelde contactpersonenmap om zou kunnen gaan, dat zou je kunnen testen.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 13:36
* Ik heb een oude nokia-telefoon met een seriele kabel aangesloten op een pc,
* Vodafone blox-sms simkaartje erin (kan je heel goedkoop smsen)
* Acces databaseje gemaakt met daarin de velden: telefoonnr, bodytekst en verzonden)

En vervolgens een loopje maken dat uit de access-database steeds een nog niet verzonden bericht haalt en dat naar de telefoon stuurt met Sms-it van MAW consulting(kan via een shell-commando een bericht sturen)

Dan Access-databaseje kan je zo uitgebreid maken als je zelf wil. Bij ons is het gekoppeld aan ons Management-systeem, dus iedereen in het bedrijf kan vanachter zijn desktop een sms sturen naar bijvoorbeeld een klant. En als klanten het willen, worden orderbevestigingen automatisch gesmst. Uiteraard wordt in de database alles bijgehouden.

[ Voor 27% gewijzigd door Witte op 28-02-2007 17:06 ]

Houdoe

• DJSmiley
  • Laatst online: 12:15
Witte schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:02:
* Ik heb een oude nokia-telefoon met een seriele kabel aangesloten op een pc,
* Vodafone blox-sms simkaartje erin (kan je heel goedkoop smsen)
....
Ik doe bijna hetzelfde. Alleen heb ik hier een Siemens GSM box voor (TC35i terminal). Ook ik gebruik SMS-it.
Ik heb alleen soms wel problemen met snelle batch-berichten versturen,dat ie geen verbinding wil maken (poort in gebruik).

Daarnaast heb ik nu een tijdje NowSMS draaien. Dat is een volwaardige SMS gateway, tevens webbased te beheren enz. Uiteraard ook command-line support. Werkt iets beter dan SMS-IT. (alleen zit er ook een aardig prijsverschil tussen).

Verder gebruik ik zelf een T-Mobile prepaid kaartje. Er was (vorig jaar) een actie met 30 SMSjes gratis per week (ofzo), en daarna (24/7 tariefplan) 7ct per SMS.

Vodafone Blox is goedkoper als je VEEL smssed: kost je 10 eur per maand voor max 1000 SMSjes. Met de T-mobile tarieven moet je dus minstens 142 SMSjes per maand sturen voordat de vodafone in het voordeel is. Aangezien ik dat aantal niet haal is T-mobile een goedkopere optie (voor mij)

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 28-02-2007 23:29 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 14:35
Ik ben voor dat KPN Sms programma gegaan. Je moet wel een 06 nummer bij KPN hebben, in dit geval is het van Hi! maar dat werkt ook gewoon (dochteronderneming van KPN?)

Dusse thanx voor de tip, programma werkt goed :)
Je kan een telefoonboek maken met contactpersonen en 06 nrs daarbij, zodat je naar meerdere mensen tegelijk kan sturen.. en je kan daarna een lijst opvragen van alles wat je hebt ge sms't.

Thanx!

57696520646974206c65657374206973206e657264

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 22-07 21:06
Sluuut schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:21:
Ik ben voor dat KPN Sms programma gegaan. Je moet wel een 06 nummer bij KPN hebben, in dit geval is het van Hi! maar dat werkt ook gewoon (dochteronderneming van KPN?)
Hi! en Simyo zijn beide van KPN ja ;)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Meestal worden voor dit soort zaken SMS providers gebruikt. Een abonnement kost rond de 25 euro en 0,10 cent per SMSje.
Pagina: 1