HDD opnieuw geinstalleerd -> piep kraak piep kraak

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Ik heb net m'n oude pc gefixed en mn harde schijven weer teruggeplaatst in de pckast. (Ik had ze er eerder uitgehaald om wat data eraf te halen via andere pc).
Nu is de situatie dat m'n mainhdd (40 gig ibm) het nog prima doet, maar de slave 80 gig maxtor bij het opstarten niet herkend wordt. Voordat die uberhaubt aan herkennen toekomt begint die al te piepen.. eenhardwarematig piepgeluid.. het lijkt er sterk op dat de harde schijf normaal aangesproken wordt om ' op te starten' , maar dat het steeds niet lukt.. hij blijft om een of andere vage reden ' hangen' waardoor die direct weer piept..alsof ie geblokkeerd is.

Ik heb al verschillende stroomkabels geprobeerd en zowel met als zonder IDE kabel geprobeerd te booten.. symptomen blijven echter hetzelfde.

Is dit een verloren zaak of niet? Ik ben niet geinteresseerd in een nieuwe HDD van maxtor, maar des te meer of mijn data nog te redden is. Misschien is het iets relatief onschuldigs? Los schroefje of zo..

[ Voor 3% gewijzigd door RedruM op 28-02-2007 11:50 ]

• RedruM
bump

• RedruM
niemand enig idee wat het kan zijn?

• Binnetie
  • Laatst online: 20-02 16:10
Schroefje los dat zal wel zeker niet het geval zijn. Hoe lang hebben de harde schijven buiten de pc gelegen? Ik heb een keer meegemaakt dat een oude hardeschijf een poos buiten de pc heeft gelegen in een vrij koude ruimte, na installatie in het systeem kreegg ik allemaal vreemde meldingen. Misschien dat de temp wat gedaan heeft, ik heb een nieuwe hardeschijf gekocht en het maar laten wezen. Ik had er al een aantal uur in gestoken om het probleem te achterhalen.

• RedruM
Ze hebben in een doos op zolder gelegen.. raampje staat er altijd open dus het kan er wel redelijk koud worden. Ook hebben ze er vrij lang gelegen.. wel 2 maanden denk ik.

• Binnetie
  • Laatst online: 20-02 16:10
RedruM schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:08:
Ze hebben in een doos op zolder gelegen.. raampje staat er altijd open dus het kan er wel redelijk koud worden. Ook hebben ze er vrij lang gelegen.. wel 2 maanden denk ik.
Heb je ze op kamertemperatuur laten komen? Anders vrees ik het ergste...

• RedruM
Nou, het is er denk ik niet warmer geworden dan een graad of 12-15...bovendien doet de andere HDD die er naast lag het nog prima.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:13
Ik heb ook met een HDD enorm piepen gehad.
Ik vermoed dat er wat los zat omdat ik toen een klap tegen de pc gaf en toen ws dat over. Nooit meer last van gehad (ook niet meer verplaatst).

Vermoed dat hj niet op voldoende spanning komt dit kan komen door bijvoorbeeld niet voldoende spanning van de voeding of de spanningsregeling werkt niet meer goed.
Pagina: 1