IIyama E1900S-B2 TFT heeft problemen met de DVI kabel vol

Pagina: 1
Acties:

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Bij mijn IIyama E1900S-B2 viel 2 dagen geleden met DVI kabel vol het beeld uit, of ik had alleen maar paarse en groene storing strepen, de monitor is 3 maanden oud.
Toen ze mijn monitor ophaalde zeiden ze: je heb de verkeerde DVI kabel gebruikt, je moet een halve DVI kabel gebruiken, geen volle DVI kabel, wat is het verschil tussen een volle en half volle DVI kabel, in mijn computer zit een Videokaart ATI Radeon 9250.
Waarom ging het 3 maanden wel goed, de videokaart omgeruild voor een nieuwe, was 3 maanden oud, dacht eerst dat deze defect was.

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 10:14
Ze bedoelen waarschijnlijk DVI-I, DVI-D, etc. De een heeft meer pinnetjes dan de andere. Dit zou niks moeten uitmaken. Heb je het geprobeerd op een andere pc? Je zou inderdaad een andere kabel kunnen gebruiken, maar of hij "vol" is of niet maakt niks uit. Andere pc en andere kabel geprobeerd? Dan is de monitor kapot (deze serie, de 1900S, maar vooral de B1, heeft verdacht veel problemen)

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
rare is, toen de storing kwam heb ik een ATI Radeon 9600 geinstalleerd met een DVI-I kabel, toen dat een 1 uur goed ging, ben ik na de winkel gegaan mijne om geruild(ATI Radeon 9250), dacht dat deze defect was, pas na 2 uur begon de ellende weer, paarse kleuren en groenen kleuren en geen beeld.
Ze hebben de monitor gerepareerd en een nieuwe DVI-D kabel gegeven en ze zijden toen ze hem kwamen brengen, de problemen zijn nu op gelost(Hoelang), je kan alleen maar DVI-D kabel gebruiken.
Hoop niet dat het slechte serie is.

Vraag: waarom kan mijn IIyama E1900S-B2 TFT niet over weg met een DVI-I kabel??? of ligt het aan de ATI Radeon 9250???? gebruik Windows XP Home