Toon posts:

[RIS] Cannot set permissions for <file>

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie geschetst:

- Ris server (windows 2003 server std)
- Clients (windows 2003 server std)
- De client hardware bestaat uit blades voorzien van een lsi fusion sas raid controller
- De clients worden geinstalleerd door middel van een riprep image

De structuur voor het installatie image is alvolgt:

|---- I386 (is verder niet relevant nu)
imagedir --|
|---- $oem$ ---- $1 --- enz enz (voor overige drivers)
|---- textmode (met daarin de drivers voor de raid controller)

Daarbij zijn ook de benodigde entries in de riprep.sif file opgenomen. Dit werkt tot zover allemaal prima.

Op het moment dat ik een blade server installeer via het riprep image wordt de driver voor de controller netjes geladen en dan gaat de installatie verder met (indien nodig) herpartitioneren en het kopieren van de bestanden.

Aan het einde van het kopieren krijg ik vervolgens de melding:

setup cannot set permissions for \<foo>\<bar>\Windows\OemDir\s2k332.cat
oemscs01.inf
oemscs02.inf
lsinodrv.inf
lsi_sas.sys
en \<foo>\<bar>\Windows\system32\drivers\lsi_sas.sys

Na wat op google rondgezocht te hebben kwam ik terecht bij KB237692 van Microsoft. Deze komt behoorlijk overeen met hetgeen waar ik tegenaan loop. Ik heb de volgende opties geprobeerd:

- chkdks /f op het filesysteem waar het installatie image staat
- het image opnieuw bouwen (en alvorens de bestanden die problemen geven eruit halen)
- de files die problemen geven uit het image halen en handmatig terug kopieren van de host waarvan het image gemaakt is.

Als je de files skipt worden ze inderdaad wel gewoon gekopieerd en lijkt het image ook prima te werken. Het lijkt erop dat de melding komt van de bestanden die uit de textsetup directory naar het image gekopieerd worden.

Op de bestanden in de textsetup directory is onderstaand stuk niet van toepassing:

When a Riprep image is copied to a RIS server, existing NTFS file and folder permissions are kept by creating an alternate NTFS data stream named $SYSPREP on the file or folder. The file or folder attributes and security information are kept in this alternate data stream so that they can be reapplied during subsequent installations.

Toch lijkt de melding hier wel verdacht veel iets mee te maken te hebben. Heeft iemand een suggestie?