Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ook voor mij is het tijd voor een nieuwe mp3-speler.

Ik ben op het moment in het bezit van een Creative MuVo v200 met 1GB aan opslag. Daar ik steeds meer muziek ga luisteren, begint deze Creative me te weinig opslagcapaciteit te hebben. Ook vind ik het onhandig om steeds van map naar map naar map te moeten scrollen op zoek naar de map die ik zoek.

Dus, een nieuwe. Wat voor een? Nou, laten we beginnen met minstens 4GB. Flash geheugen het liefst. Een interface à la iPod. Mijn eerste ingeving was dan ook -natuurlijk- een iPod Nano. Maar... Ik vind dat apparaatje een beetje afgezaagd worden eerlijk gezegd. Ik bedoel, ik snap best dat het een prima speler is, maar iedereen heeft at the moment een Nano. Dus ging ik op zoek naar een alternatief.

Zo viel mijn oog op de Meizu M6 MiniPlayer. Hij ziet er goed uit, heeft een groot scherm, 4GB, en heeft video afspeel mogelijkheden. Voor de specs lijkt me een 200 euro voor dit apparaatje zeker niet gek. Ik ontdekte zelfs dat ie op miniplayer.info voor $160,- te bestellen valt, wat overeenkomt met slechts €120,-. Niet gek, niet gek.

Ik ontdekte recentelijk ook de Cowon D2. Hij ziet er werkelijk geweldig uit, een zeer mooi scherm, en een touch screen. Bovendien valt het geheugen uit te breiden met SD kaartjes. Dat laatste spreekt mij erg aan, omdat ik er nog niet helemaal over uit ben of de 4GB genoeg zal zijn voor me de komende tijd. Maar, de prijs van deze speler ligt met zijn 240 euro voor de 4GB versie weer een stuk hoger (factortje 2) dan de Meizu.

Nu is mijn vraag: is de Cowon het extra geld waard? Ik vind het toch wel een aardige smak geld.
Of toch de Nano? Of zijn er andere alternatieven die ik over het hoofd heb gezien?

Ik hoor het graag :)

Alvast bedankt,
Jorn

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nu is mijn vraag: is de Cowon het extra geld waard?
Ja.
1. SD-kaartjes. Kun je goedkoop je opslag mee uitbreiden. Ik hoorde dat er met toekomstige firmware zelfs 32GB kaartjes op kunnen. Ideaal dus (wel duur waarschijnlijk :+ )
2. Touchscreen. Werkt gewoon super. Erg makkelijke en snelle bediening (met een kleine leercurve)
3. Videokwaliteit. De Meizu werkt maar op 18fps, en dat is imo te weinig voor een smooth video-ervaring.
4. Batterijduur. De D2 speelt meer dan 2x zo lang op een batterij.
5. De stylus:
Afbeeldingslocatie: http://www.cowonglobal.com/product/images/cowond2/d2_10.jpg
Vind ik zelf erg leuk :)

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Kijkend naar de specs zou ik iets meer geld op tafel leggen en voor de Cowon iaudio D2 gaan kijk en vergelijk Meizu specs / Cowon specs

Cowon iAudio D2;
# langere accuduur (45 uur wanneer audio gebruik wordt)
# touchscreen
# uitbreiden geheugen
# afspelen xvid (ook divx dan waarschijnlijk).
# snellere dataoverdracht
# 2 jaar garantie
en klein detail lijkt erop dat standaard bij Cowon ac-adapter wordt geleverd.

Nadelen zijn wel gewicht en niet op Mac kunnen gebruiken.

• RoD
  • Niet online

RoD

52 uur batterijduur zelfs volgens Cowon :)
Verder werkt het ding gewoon op een Mac en is het apparaatje ontzettend licht. Misschien minder licht dan de Meizu, maar ik zou het niet als nadeel zien.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik snap nu dat de Cowon het geld toch wel waard zal zijn..
Maar wat ik me nu opeens afvraag is het volgende. Als je al 245 uitgeeft aan een flashplayer met 4GB, lijkt de stap naar een HD speler ook opeens niet al te groot meer. Nadelen zijn natuurlijk het gewicht en draagbaarheid.
Maar ik bedoel bijv: Cowon D2 (4 GB, 245 euro) <-> MS Zune (30 GB, 300 euro)

Dat verschil in capaciteit en prijs kijk je dan opeens wel anders tegenaan, omdat zo'n HD-speler opeens een stuk 'dichterbij' lijkt. Maargoed, dat is ook weer 60 euro meer ofcourse..

• RoD
  • Niet online

RoD

Hierbij kijk je puur naar opslag, en niet naar functionaliteit. Imo ligt de functionaliteit van de D2 veel hoger. Veel meer features. Bijvoorbeeld codecsupport, UMS, mappensupport, veel audio-instellingen, touchscreen. Bovendien is flash altijd relatief duur ten opzichte van een hdd.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat is dan wel weer waar uiteraard. Dus je denkt dat de D2 dus ook een betere keus zal zijn dan bijvoorbeeld de Zune?
De Zune is wel weer een stuk 'zwaarder' in alle opzichten, met zo z'n voor- en nadelen.

• RoD
  • Niet online

RoD

De enige voordeel van de Zune die ik zie is de opslag. Maar, de D2 is uitbreidbaar, en heeft flash geheugen. Aangezien SD-kaartjes niet zo duur zijn zou ik de opslag niet zo zwaar mee laten tellen. Wel heeft de Zune een groter scherm dus dat is in het voordeel van de Zune. Echter is de resolutie wel gelijk, waardoor de D2 dus een scherper beeld zal hebben.
Het is natuurlijk wel een persoonlijke keuze. Als jij persé een grote opslag wilt en een groot scherm kun je beter voor de Zune gaan. Maar persoonlijk vind ik het scherm van de D2 ook wel groot genoeg en is opslag niet zo'n issue als je er SD-kaartjes bij kunt kopen.

Overigens, in de prijsklasse van de D2 zit ook de Creative Zen Vision:M, die zou ik eerder nemen dan de Zune.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, I see :)

Die Creative is ook een leuk alternatief inderdaad, vooral de prijs valt ontzettend mee. Hij is daarentegen wel weer een stuk logger dan de D2..

Lastige keuzes. Eens even hardop denken.
De D2 kan je alle kanten mee op. Hij heeft een mooi scherm met veel kleuren, groot genoeg voor mij. Het touchscreen is natuurlijk een erg leuke functie. 4GB opslag, flash, en erg mooi uitbreidbaar.
Zune, 60 euro duurder, maar wel meer opslag.. Minder functionaliteit, maar wel een groter scherm, die dus minder scherp is dan die van de D2. De accu houdt het stukken minder lang vol dan die van de D2.
Zen Vision:M, goedkoop, meer opslag. Ziet er iets minder uit, komt ietwat log over. Ook hier houdt de batterij het stukken minder lang uit dan bij de D2.

Ok, ik concludeer hieruit dat ik aan de D2 een robuuste allround speler zal hebben. De functionaliteit is erg uitgebreid, en mocht opslag een probleem zijn dan is die nog uit te breiden (ik zag een 8GB SD kaartje voor maar 56 euro's -> 12 GB D2 voor 300 euro..).
De Zune en de Creative zijn allebei een stuk logger, en daarmee minder portable. Ze hebben wel meer opslag, maar die van de D2 is dus ook ver genoeg uit te breiden.

Ik geloof hieruit dat de D2 toch de beste keus voor me gaat worden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Zo denk ik er ook over :) Lijkt me een goede keus.

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-11 08:06

trimakassi

haapsie is eepsie!

Toch nog een vraag/opmerking over SDHC support. Je hebt het over 8 en 12 Gig uitbreiding, maar ik heb nergens zien staan dat de D2 ook SDHC ondersteund (naast SD). Anders ligt de max. uitbreiding volgens mij op 4 GB

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

RoD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:47:
Echter is de resolutie wel gelijk, waardoor de D2 dus een scherper beeld zal hebben.
Beeld van de Zune is wel rete, maar dan ook rete-scherp hoor
die zou ik eerder nemen dan de Zune.
Ach jij altijd :9
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:22:
maar wel een groter scherm, die dus minder scherp is dan die van de D2.
Mwah zo mag je dat ook weer niet zeggen imho

Je begrijpt denk wel dat ik zelf 'n Zune heb en dat is onder andere om de 30GB/ prijs-verhouding!
De D2 is echt 'n heel mooi apparaatje hoor zeker weten, maar 250,- betalen voor 4GB gaat mij persoonlijk te ver. Je zet er 50 albums op en je 4GB is al opgeslurpt :|
Een 1,5 uur durende speelfilm is 500MB, reken maar uit hoeveel films dat zijn... Natuurlijk kun je er 'n SD kaartje instoppen, maar dan wel tot hoogstens 4GB (denk ik persoonlijk) daarna wordt het veelste duur om er eentje aan te schaffen en had je net zo goed in 1x een 30/60/80GB PMP kunnen kopen!?

Persoonlijk lijkt een touchscreen die je moet bedienen met 'n stylus als mp3 speler me ook niet 'je van het' Zit je op de fiets kun je niet zo 1 2 3 skippen naar 'n volgend album. (Ik moet wel zeggen dat ik 't fijne er niet vanaf weet, dus misschien heeft die ook wel 'knopbediening) en als laatste:

Een touchscreen vind ik persoonlijk niet echt gemaakt om films op te kijken.. Loop al jaren met 'n PDA rond waar dus 'n touchscreen opzit en stoor me er altijd al aan dat je de 'drukpuntjes' van het scherm altijd blijft zien. Kan misschien mierengeneuk zijn, maar wilde het toch eventjes kwijt aan je!

De D2 is een erg mooi apparaatje zoals ik al zei maar in mijn ogen veeeeelste duur :)

[ Voor 73% gewijzigd door CLB op 28-02-2007 23:39 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Niet online

RoD

trimakassi schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:25:
Toch nog een vraag/opmerking over SDHC support. Je hebt het over 8 en 12 Gig uitbreiding, maar ik heb nergens zien staan dat de D2 ook SDHC ondersteund (naast SD). Anders ligt de max. uitbreiding volgens mij op 4 GB
Check even de posts in het Cowontopic vanaf hier :)
CLB schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:31:
[...]

Beeld van de Zune is wel rete, maar dan ook rete-scherp hoor
Oh de kwaliteit zal ongetwijfeld goed zijn hoor, zo bedoel ik het niet.
Ach jij altijd :9
:>
Mwah zo mag je dat ook weer niet zeggen imho

Je begrijpt denk wel dat ik zelf 'n Zune heb en dat is onder andere om de 30GB/ prijs-verhouding!
De D2 is echt 'n heel mooi apparaatje hoor zeker weten, maar 250,- betalen voor 4GB gaat mij persoonlijk te ver. Je zet er 50 albums op en je 4GB is al opgeslurpt :|
Een 1,5 uur durende speelfilm is 500MB, reken maar uit hoeveel films dat zijn... Natuurlijk kun je er 'n SD kaartje instoppen, maar dan wel tot hoogstens 4GB (denk ik persoonlijk) daarna wordt het veelste duur om er eentje aan te schaffen en had je net zo goed in 1x een 30/60/80GB PMP kunnen kopen!?
Tsja, kwestie van eisen. Sommige mensen kunnen wel met 4GB toe, andere niet. Verder kost een 8GB SD kaartje 56 euro, wat wel ontzettend interessant is, imo.
Persoonlijk lijkt een touchscreen die je moet bedienen met 'n stylus als mp3 speler me ook niet 'je van het' Zit je op de fiets kun je niet zo 1 2 3 skippen naar 'n volgend album. (Ik moet wel zeggen dat ik 't fijne er niet vanaf weet, dus misschien heeft die ook wel 'knopbediening)
Hij heeft knopbediening, waaronder een knop die je zelf kunt programmeren. Verder kun je wellicht het apparaat "door je broekzak heen" bedienen. Maar dat weet ik niet zeker. De stylus is overigens niet echt nodig, met je vingers werkt prima én precies.
De D2 is een erg mooi apparaatje zoals ik al zei maar in mijn ogen veeeeelste duur :)
Duur, maar je krijgt er ook features voor terug. Dus de prijs/kwaliteit vind ik niet verkeerd.

Overigens is dit slechts een kwestie van smaak natuurlijk, eigenlijk is het appels met peren vergelijken.
Het is goedkoop, bulky, groot scherm vs. duur, klein, klein scherm, extra features. Voor beide valt wat te zeggen, het is maar net wat je wilt in een speler.

• CLB
  • Niet online

CLB

That's true! Ik persoonlijk zou ook zeer blij zijn met zo'n D2 hoor, zeker wel!
Wilde de TS ook niet op andere gedachten brengen, want z'n keuze staat al 99,9% vast!

Wilde alleen even laten weten, hoe ik er persoonlijk over dacht en over m'n eigen Zune :)

Jammer dat zulke speeltjes a la de D2 net iets te duur zijn, om 'erbij te nemen' >:)
Zou 'm weleens in 't echt willen zien tijdens 't afspelen van 'n filmpje...
2,5" van m'n vorige iPod video, was gewoon goed te noemen met ondertiteling enzo.. 2,0" hmm..

Ga nu naar bed, filmpje kijken op m'n reusachtige Zune-scherm haha :+

[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 28-02-2007 23:48 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:46:
Jammer dat zulke speeltjes a la de D2 net iets te duur zijn, om 'erbij te nemen' >:)
Hehe, zo denk ik er ook over. Als het dingetje wat goedkoper was, had ik em naast mn Archos Gmini 400 gekocht. :P

Scherm van de D2 is trouwens 2,5" hoor, geen 2,0" :)

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 28-02-2007 23:52 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm echt..

op mp3shop.nl staat 2,0" dus vandaar

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
RoD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:43:
[...]
Overigens is dit slechts een kwestie van smaak natuurlijk, eigenlijk is het appels met peren vergelijken.
Het is goedkoop, bulky, groot scherm vs. duur, klein, klein scherm, extra features. Voor beide valt wat te zeggen, het is maar net wat je wilt in een speler.
Yep, hier ben ik het helemaal mee eens, de Zune is weer net ff wat anders dan de D2. Hij is echt een aardig stuk groter/zwaarder. En zo gruwelijk veel muziek heb ik eigenlijk ook niet, ik heb ff gecheckt, ik heb nu ruim 5GB muziek op mijn pc. Of alles op mn speler zou moeten is ook nog maar de vraag. En met de uitbreiding dmv een SD-kaartje zal ik dus zeker genoeg opslag hebben.
Maar met die uitbreiding zit je ook alweer op 300 euro's, en dat is weer de prijs van de Zune.. :P Hmm lastige keuze. Portable + minder opslag <-> Minder portable + meer opslag.

Das de keuze die nog ff gemaakt moet worden. Ik geef CLB wel gelijk in het feit dat de D2 toch behoorlijk prijzig is (ik weet, extra features).
Lastig :)

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Hoe is de levensduur van een HD schijf t.o.v. Flash disk.. mag aannemen dat laatste ook stuk langer meegaat en geen kans tot overslaan.

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:39:
Hmm echt..

op mp3shop.nl staat 2,0" dus vandaar
Dat klopt niet :)
funrider schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:35:
Hoe is de levensduur van een HD schijf t.o.v. Flash disk.. mag aannemen dat laatste ook stuk langer meegaat en geen kans tot overslaan.
Qua levensduur weet ik niet, maar flash slaat in ieder geval niet over inderdaad.

• CLB
  • Niet online

CLB

Flash kun je een beperkt aantal x beschrijven!

Wel enkele duizenden keren, dus meer dan zat denk ik, maar toch..

• Hartox
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 11:36
Ik heb vandaag even op een Creative Zen 30 GB muziek geluisterd. Dit in combinatie met mn CX300 oordopjes. Zelf het ik een Cowon Iaudio F2 en het geluid van de Creative viel echt super tegen..
Je koopt zo'n speler natuurlijk vooral voor het geluid, ik zou dan dus ook zeker een Cowon Iaudio aanraden. Naast Iriver zit hier verreweg het mooiste geluid in kwa MP3 spelers.

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, geluidskwaliteit is natuurlijk iets dat zwaar meetelt, en met een Cowon zit dat zeker wel goed.
En ik bedenk me nu toch ook dat ik de iPod Video van een maat van me toch wel echt een bakbeest vind, en de Zune is niet heel veel kleiner.

Ik denk dat ik vandaag maar ns langs de MediaMarkt ga, kijken of ze daar een D2 hebben liggen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Als het goed is hebben ze die daar liggen, in ieder geval in Groningen wel. Heb er ook een hele tijd mee zitten spelen :)

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, hoop dat dat dan hier in Leeuwarden ook zo is!

Kan er pas echt iets over zeggen als ik er eentje in handen heb gehad ofcourse :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, hij is hier nergens te vinden.. Zal hem dan maar op internet moeten bestellen I guess :)

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-11 12:09
de cowon d2 heeft kwalitatief zeer goede componenten en dat hoor je. Probeer hem maar uit ...

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat de TS na meer dan een half jaar dat al een geprobeerd heeft...
Pagina: 1