[2003][XP] printer blijft terug komen na verwijdering

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02-2025

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Hoi,

Ik zit ier in een situatie dat 8 pc's inloggen op een domein. Nu is er een nieuwe server gekomen en een printer weggegaan. Dus heb ik die ene printer van de cp's verwijderd en alls overgezet.

Het gekke doet zich nu voor als ik de pc opnieuw start en ik ga snel nar "printers en fax apparaten" en ik wacht 1 minuut verschijnt vanzelf de verwijderde printer. Ik heb al in het register gekeken en verwijderd HKEY_CURRENT_USER/printers/connections maar ook dat helpt niet.

Ook heb ik lokaal ingelogt als administrator en hem daar verwijderd maar ook dat mag niet baten :(

Als laatste optie heb ik met Adsi op het DC gekeken of ik hem daar ergens kon vinden (je weet het immers niet) maar die printer is nooit geinstalleerd geweest op die server dus ook die voorzorg heeft niet geholpen.

Ik heb op GOT en google gezocht en ben zo o.a aan de register optie gekomen. Ik hoop dat iemand een oplossing of een idee heeft wat ik nog kan proberen want ik heb geen idee meer.... :| :| :| :| :|

Afbeeldingslocatie: http://www.merlinis.nl/printer.jpg

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Maken jullie gebruik van profielen op het netwerk? Je zou het centrale profiel eens kunnen hernoemen. Verwijder daarna de printer nog een keer en kijk hoe het dan gaat.

Het gaat toch om 1 specifieke gebruiker toch?

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
nee elke gebruiker en ze hebben allemaal een eigen profiel

[ Voor 40% gewijzigd door Multispeed op 01-03-2007 09:22 ]

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Dan klinkt het alsof er ergens nog een script draait die de printers toevoegd. Zeker omdat ze een minuut later komen na het inloggen. Als er namelijk in de GPO niets aangepast is zal het systeem zo snel mogelijk opstarten en het bureaublad al weergeven voordat de scripts voltooid zijn.

Ik denk dat je dus alle scripts zal moeten gaan controleren of het niet stiekem ergens gestart wordt.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Log eens aan als beheerder, ga naar printers/fax apparaten. (werkstation)
Klik hier eens met de rechter muis knop op het witte vlak en kies eigenschappen voor server.
Verwijder onder het kopje stuur programmas eens (alle)/de printer drivers.

Je verwijder hier nl de printers fisiek van het systeem en uit alle profielen.

Grutte Pier fansels

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Nee er draaien geen scripts meer ( ja natuurlijk wel login scripts maar die voegen geen printers toe)
WaSteiL schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:39:
Dan klinkt het alsof er ergens nog een script draait die de printers toevoegd. Zeker omdat ze een minuut later komen na het inloggen. Als er namelijk in de GPO niets aangepast is zal het systeem zo snel mogelijk opstarten en het bureaublad al weergeven voordat de scripts voltooid zijn.

Ik denk dat je dus alle scripts zal moeten gaan controleren of het niet stiekem ergens gestart wordt.

Pagina: 1