[XP]Volume aanpassen in register

Pagina: 1
Acties:

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:45

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik zit ermee dat bij iedere reboot het volume van wave op 0 wordt gezet. Ik heb hier en via Google gezocht of je dat ergens in het register in kan stellen, maar ben daar niet iets nuttigs tegen gekomen.

Ik denk dat ik wel de locatie heb gevonden waar ik moet zijn, maar ik weet niet wat je daar eventueel moet veranderen ;)

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c539c894ff52d5142fb8460feffe260c/full.png

Wat mij logisch leek, is dat als er bij xxxVol als waarde 2147.. (max. integer waarde) staat, dat dan het volume op 100% staat, maar dat klopt niet met de praktijk, want WaveVol staat daar gewoon op max. Nu denk ik dat dat getal alleen het maximale volume is, maar dan weet ik niet waar de huidige instellingen zijn te vinden.
xxxMt moet voor wel of geen mute staan (0 niet, 65536 wel).

Er zijn verder geen andere velden in het register met de naam WaveVol

Hopelijk weet iemand iets meer hierover :)

[ Voor 11% gewijzigd door Haan op 28-02-2007 10:48 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Start er nog een ander programma op die gebruik maakt van geluid? Misschien het audio tooltje van je geluidskaart die vervoor zorgt dat het op 0 komt te staan. Als je het aanpast in het register heb je geen garantie dat het bij een herstart nog zo staat.

Heb je je muziek programma's op DirectSound output gezet en niet WaveOut?

Commandline FTW

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Misschien handig om te vermelden dat dit probleem is ontstaan na een herinstallatie met een cd waar ik met nLite drivers in heb geslipstreamed. Maar verder gebruik ik al jaren dezelfde programma's en nooit dit gehad.
Ik kan in het tooltje van Creative (geluidskaart is een Audigy 2) wel kiezen voor 'standaardwaarden herstellen', dan gaan alle instellingen naar 50%, maar bij een reboot staat wave weer vrolijk op 0 8)7

Er moet dus ergens iets zijn wat dat doet, maar ik kan echt niet vinden waar.

Edit:
Bij het zoeken in het register op 'mixer' ben ik nu aangekomen bij de goede key denk ik.. onder HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Volume Control\SB Audigy 2 Audio [B880]\Regeling voor afspelen..

Maar dat is een lange hexadecimale waarde (linestates) waar alles in staat ;(

[ Voor 27% gewijzigd door Haan op 28-02-2007 11:46 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eens welke tweakes je ook al weer hebt gedaan. Misschien is er een policy die hiervoor zorgt. Ik ga straks in mijn pauze even je screenshot vergelijken met mijn waardes. Tevens, veranderen de waardes als je je volume wijzigt?

Edit:
Die sleutels kan ik niet vinden, niet zo vreemd omdat jij bij je creative programma zit, ik heb Realtek. Het moet dus ergens anders te vinden zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Hero of Time op 28-02-2007 13:45 ]

Commandline FTW

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik heb met het programma Process Monitor van Microsoft wel de registersleutel gevonden waarin de huidige waarde staat van het volume. (of eigenlijk 2 waardes, links en rechts) maar daar kan ik verder niks mee. Handmatig aanpassen van die waarde heeft geen nut helaas.