Hoe zet ik de cpu fan uit?

Pagina: 1
Acties:

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:45
Ik heb gister mn wc set geinstalleerd en loopt als een trein. Nu krijg alleen telkens als ik mn pc opstart de melding cpu fan error press f1 to resume. Dit kan best kloppen aangezien er geen cpu fan meer opzit. :) Ik heb al in de bios gekeken maar kon niks vinden over hoe ik het moest uitzetten. Weet iemand hoe dit moet? Ik heb een asus p5w dh deluxe.

Ps: weet niet of het goed is dat ik een nieuw topic start, maar weet niet waar ik met deze vraag anders heen moet.

Verwijderd

RPM meters opzoeken en die op "disabled" zetten.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 10:34 ]

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:52
in de bios bij het menu Hardware info oid. kun je je cpu fan switchen naar ignore. klaar is kees :)

Verwijderd

als die melding via een een programma komt (zoals Asus Probe) dan kan je dat gewoon instellen via dat programma zelf... (ik heb ook een aantal chassis fans uitgeschakelt in Asus Probe aangezien ik er niet zoveel heb ;)) verder kan ik je (helaas) niet helpen

• Putyah
Wow 3 reacties in 3 minuten. d:)b . Ik ben nu op stage, maar als ik thuis ben zal ik er gelijk naar kijken. Bedankt voor de snelle reacties.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:18
Misschien "Halt on: No Errors" aanvinken

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Desnoods een system fan (indien aanwezig) eraan hangen.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 12:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

of een jumper goed plaatsen over 2 van de 3 pinnetjes van de CPU_FAN aansluiting. *disclaimert, eigen risico*

[ Voor 32% gewijzigd door Jazzper op 28-02-2007 14:39 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jazzper schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:39:
of een jumper goed plaatsen over 2 van de 3 pinnetjes van de CPU_FAN aansluiting. *disclaimert, eigen risico*
NIET DOEN.
zo weet je vrij zeker dat je je mobo sloopt (ik had het met mijn GA 7DPXDW-P gedaan, dat liep niet goed af voor de fanheaders).

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 12:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb een compaq mobo die per se een fan ergens wil. op forums zag ik de truc en voor mij werkte het :D

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Putyah
Jazzper schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:16:
ik heb een compaq mobo die per se een fan ergens wil. op forums zag ik de truc en voor mij werkte het :D
Het is een "gewoon" Asus bord dus dat zal wel niet nodig zijn. Niet die rommel van dell of hp, waar je niks kan veranderen in je bios.

Edit:

Hij doet het. Je moet cpu fan op ignore zetten en q fan uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Putyah op 01-03-2007 07:04 ]

Pagina: 1