CD-Rom laat scheten

Pagina: 1
Acties:

• K0bo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
ik heb al een tijdje een plextor 40x scsi. maar nu vraag ik me af waarom de cd-roms van tegenwoordig bij het initialiseren gaan puffen/scheten... vroeger was dit niet het geval. is dat beter voor de drive of cd-rom? wie kan het mij uitleggen.

En wie heeft er ook last van dat windows98se heel ff gaat hangen, zodra die cd-rom een scheet laat? :)

• Erikie
  • Registratie: September 2000

Erikie

www.erikie.nl

wat heeft ie gegeten :?

traktor scratch!

Verwijderd

[fartmode] CD-romapparaat met diarree, het moet niet gekker worden hier [/fartmode] ;)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Hehehe, dit wil ik horen, kan je dit opnemen en hier posten?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 02:24 schreef K0bo het volgende:

En wie heeft er ook last van dat windows98se heel ff gaat hangen, zodra die cd-rom een scheet laat? :)
Als Windows weer eens ff gaat hangen moet ik er hoogstens een scheet van laten :)

• K0bo
Datzelfde geluidje dat de cd-rom maakt krijg ik ook als ik de cd-rom net dicht heb gemaakt...

Ik zal vanmiddag ff kijken of ik het kan opnemen :) kunnen jullie meegenieten van de scheten hehe :7

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 12:38
Dat geluid ken ik, als ie even naar de cd zoekt.....maar een scheet had ik er nooit achter gezocht.....*snif* *snif* fikt daar nou al weer een CPU door, oow nee het is de Plex!

Plextor 40fart max

Flickr | Lego collectie

• K0bo
Ja, dat bedoel ik
Maar wat is/doet dat precies?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
zijn writer en cdspeler (8220 en px40ts) makenm ook geluid als de 2940au kaart ze gaat detecteren.. is meer iets van :"trrrrsk trrrrrsstk sjuuu" , of nou het lijkt er wel op! :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• K0bo
Ok, maar wat doet hij dan precies?

de lens schoon spuiten ofzo?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

oplossing weet ik niet, maar ik wil hem wel ruilen voor de mijne (Aopen 50x)

ik wil er ook 1 die scheten laat :D :D :D

Verwijderd

I.p.v. bruine bonen kan het ook zijn dat het lasertje even naar het juiste punt van de cd moet, dit gaat mbv een soort van v-snaar (het zal ongetwijfeld anders heten, maar goed), en het kan zijn dat je die hoort.

Of het is het cd'tje dat opgestart wordt door het motortje, dat daar het prob zit.

Ik weet niet wat je dr aan kan doen, mijn philips (36of38-speed) heeft dat ook wel eens, maar meestal hoor ik dat niet eens, komt toch mijn muziek of anders de AOpen-voeding overheen.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zaterdagnacht rond 4.00u begint mijn Teac 32X spontaan te kotsen... >:) NEE IKZELF NIET DUS... ik ben niet zo'n loserige boozo.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Heel simpel;
Eerst ketst z'n kopje naar het midden(meest stabiele omdat je dicht bij de ophanging zit) van de CD om te kalibreren en dan ketst hij afhankelijk van wat voor soort CD het is nog wat heen en weer om de trackinfo cq TOC te lezen :)
Dit alles wordt gedaan met een servo en een beweegbare lens op een spoeltje, en juist dat spoeltje maakt bij het kalibreren dat geluid :7

Powered bij meergranenbrood.

• K0bo
Dus het is alleen maar positief en beter voor je cd-rom als ik het goed begrijp :)

Verwijderd

Ach, het is niet positief, niet negeatief. Misschien alleen maar een irritant geluid steeds, maar verders nix aan het handje :)
Pagina: 1