[Vista] Beveiliging illegaal gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dit topic is er dus niet om links naar hacks etc. door te geven.

Oke, laatst zat ik eens te denken, en jawel, een vraag :P

Anyway, Vista is nog maar net uit, en nu al zijn er tientallen hacks te vinden om de Ultimate versies oneindig lang te draaien, inclusief updates. Nu zal Microsoft hier waarschijnlijk wel iets tegen doen, maar ik denk niet dat het onmogelijk gaat worden.

Nu vraag ik me af, waarom is het zo snel gehackt? Microsoft's Xbox 360 is de best beveiligde console ooit, het heeft maanden geduurd voordat deze gehackt is. Hier kunnen natuurlijk verschillende redenen voor zijn.
  • Het is een console, geen computer, hacken is dus moeilijker
  • Ze hebben het bij de 360 zo moeilijk gemaakt omdat anders devs spellen minder snel op de 360 uitbrengen aangezien iedereen ze zal kopiëren
  • Ze maken verlies met de console, en moeten minimaal 2 of 3 games verkopen om er winst op te maken
Is Vista express niet "supergoed" beveiligd, zodat mensen het illegaal gaan proberen, en MS hoopt dat ze nog overstappen? Of hebben ze gewoon hun best gedaan, en heeft dit geen succes gehad? Office was naar zeggen ook de veiligste versie ooit, dit heeft gebleken. Kan natuurlijk ook een klein foutje zijn, net als met Vista, wat binnenkort verholpen wordt met een verplichte beveiligingsupdate, waarna geen wagenwijd open deuren meer zijn (er zal natuurlijk altijd een manier zijn).

Nou, dit dacht ik dus. Wat denken jullie hierover?

Verwijderd

Ik denk niet dat ze zoiets extra doen, het hacken op een PC is gewoon vele malen makkelijker omdat je alle monitor en debug tooltjes zo kunt installeren.

Je kunt dus makkelijk door middel van registry en bestands monitors uitvinden wat beveiligingen precies doen.

En je kunt ook makkelijk alle beveiliging uitzetten (oa. inloggen als Admin) om toegang te krijgen tot alles wat je nodig hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 09:58 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MS is echt niet gek en zal echt proberen dit tegen te gaan. Ookal is het duidelijk dat Windows zo groot is geworden, mede dankzij dat het zeer makkelijk te kopieren was.

Enige (korte termijn)probleem wat MS nu krijgt is dat veel mensen op hun "illegale" xp blijven werken en dat bijv dx10 er niet snel doorheen komt.

Voor de verkoopcijfers zal het dus op de korte termijn niet heel veel uitmaken. Op de lange termijn natuurlijk wel omdat op een gegeven moment mensen over willen stappen.

Maargoed ik heb het dus geprobeerd, maar vind het tov XP niet echt veel beter/makkelijker werken. Ik had al wat problemen met spellen die niet vloeiend lopen, dus ik ben gewoon weer terug op XP.

[ Voor 16% gewijzigd door Kurios op 28-02-2007 12:10 ]

• Muthas
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:53:
Ik denk niet dat ze zoiets extra doen, het hacken op een PC is gewoon vele malen makkelijker omdat je alle monitor en debug tooltjes zo kunt installeren.

Je kunt dus makkelijk door middel van registry en bestands monitors uitvinden wat beveiligingen precies doen.

En je kunt ook makkelijk alle beveiliging uitzetten (oa. inloggen als Admin) om toegang te krijgen tot alles wat je nodig hebt.
Dit noem ik ook al in mijn TS inderdaad, alleen ik vind 3 maanden tegenover een paar dagen (?) wel een erg groot verschil. Verder, MS kan deze tools ook gebruiken, en proberen dit dicht te zetten. Hebben ze dat dan niet geprobeerd...
Kurios schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:09:
Enige (korte termijn)probleem wat MS nu krijgt is dat veel mensen op hun "illegale" xp blijven werken en dat bijv dx10 er niet snel doorheen komt.
Kijk, dat kan ook een van de redene zijn, als mensen dan al een illegale windows hebben, kan dat beter een illegale vista zijn, zodat die beter promoot.

Verwijderd

Je snapt mijn punt niet helemaal gloof ik...

De Xbox360 is een gesloten systeem die alleen maar gesigneerde code kan draaien, om dit te omzeilen moet je een hardware aanpassing doen (dacht ik) of exploits vinden. Tevens zijn er erg weinig Xbox gebruikers vergeleken met Windows.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 16:58 ]

• Muthas
  • Niet online
Ik snap wat je bedoelt, ik heb alleen het idee dat er gewoon weinig aan gedaan is. Heb er zelf natuurlijk geen ervaring mee, dus zal wel fout zitten :+

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25
Muthas schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:59:
Ik snap wat je bedoelt, ik heb alleen het idee dat er gewoon weinig aan gedaan is. Heb er zelf natuurlijk geen ervaring mee, dus zal wel fout zitten :+
Ik denk juist dat Microsoft er heel veel aan doet om het illegale gebruik te temperen. Zie al hun inspanningen met WGA, die genuine-windows-sites van hun, het altijd moeten valideren als je bepaalde updates of extras wilt downloaden, etc, etc, etc.

Het punt blijft wel gewoon dat het wellicht vechten tegen de bierkaai is, dweilen met de kraan open. Juist omdat er zo ontzettend veel mensen met Windows werken, het zo'n relatief makkelijk te verkrijgen medium is, is dat wellicht ook direct de zwakte; de xbox is veel lastiger te verkrijgen, dus minder gebruikers, dus minder verhalen over het hacken daarvan.

Ik denk dat wanneer er een Windows-pc is, zoals de xbox, het hacken van Vista ook een stuk lastiger zal zijn, dat je dan ook zult moeten gaan werken met hardware-workarounds, exploits, e.d. Echter, dat lukt niet met een OS als Vista, omdat je zoveel verschillende fabrikanten van hardware hebt, en niet enige zelf geselecteerde fabrikanten.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Och dat valt wel mee:

Afbeeldingslocatie: http://www.klen.nl/Downloads/geweldig.JPG
(van earithramir84 op GoT ergens)

:P

Maar t zou wel een goeie truc zijn om Vista illegaal mogelijk te maken en dan alles over een maandje of 2 dicht te gooien.

Frankensteinbuilds schijnen zowieso maar tot juni te werken.

[ Voor 46% gewijzigd door Dutch_Razor op 28-02-2007 20:44 ]

Verwijderd

Bedenk wel dat Vista al veel langer 'uit' is in BETA vorm en dat de lui die dit soort programma's maken (wat resulteerd in illegale versies) al enige maanden hebben kunnen onderzoeken

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Muthas schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:51:
Dit topic is er dus niet om links naar hacks etc. door te geven.
  • Het is een console, geen computer, hacken is dus moeilijker
Dat is toch wel de basis:
-De hardware van de xbox is bepaald door microsoft, en microsoft heeft er beveilignen ingebouwd alsof MS de xbox bezit ipv jijzelf.
-De hardware van de computer is van jouzelf, en daar moet het OS op geinstalleerd worden. en vista moet toch wel enigzins compatible zijn met zoveel mogelijk hardware, dus zijn er wat dat betreft meer ingangen.
-Op een PC mag je zelf programmas maken en installeren, en dat is juist hetgeen wat op de xbox zo moeilijk is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1