Aantal.als

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 17:09
Omdat mijn vraag toch niet goed was beantwoord zou ik graag nog wat hulp willen hebben.

Ik moet uit een lijst met bedragen bepaalde filteren dus VAN-TOT.

Bijvoorbeeld ik wil dat alle bedragen die van 0 tot 100 gaan een 1 krijgen in de cel. van 100 tot 200 een 2, etc. Maar het grootste probleem zit hem in de afbakening. van 0 tot 100 gaat nog wel maar van 100 tot 200 niet. Ik kan alleen maar een formule opzetten dat hij dan 0 tot 200 neemt en niet vanaf 100 tot 200.

Nu gebruik ik meerdere kollommen =ALS((H2>200)*EN(H2<=300);1;0)
In elke kolom verander ik dan de tussenliggende waarde. Maar ik vind dat niet echt de oplossing. Alles moet neem ik aan ook in 1 kolom kunnen.

Ik dacht dat dit met aantal.als kon maar het lukt me niet. Ik ben de vorige keer al doorverbonden met een aantal.als topic met meerdere voorwaarden maar daar ging het niet over de afbakening van getallen series.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:17

Reinier

\o/

Is in jouw geval dit niet makkelijker:
code:
1
=afronden.naar.boven(h2/100;1)

:)

• m.theloosen
Heeft er niks mee te maken dacht ik zo. Dat gaat om afronden. Ik hoef niks af te ronden. Bedragen zitten er tussen of niet.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:17

Reinier

\o/

Dan heb je mijn formule niet geprobeerd óf ik snap je vraag niet. Anyway, succes ermee verder :)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als dat er niks mee te maken heeft dan is je topicstart volmaakt onbegrijpelijk ;)

Probeer eerst eens wat er gesuggereerd wordt en vertel dan duidelijk waarom dat niet werkt of leg eens duidelijk uit wat je bedoelt. In ieder geval lijkt aantal.als sowieso niet van toepassing. Het lijkt erop dat je de verkeerde oplossing aan het werk probeert te krijgen.

Verder: je topictitel geeft helemaal geen informatie over het probleem waar je mee komt. Verzin even een betere en doe een topicreport met een voorstel voor een andere kop. [/]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-07 21:29
De oplossing van Reinier lijkt mij persoonlijk ook de makkelijkste oplossing als ik de vraag/wens goed begrepen heb. Anders zou je uitkomen op een geneste ALS constructie.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Is dit dezelfde vraag als Aantal.als?
Dan snap ik de vraagstelling indit topic niet, want leg je de focus verkeerd. Waarom dan een hulpkolom?

A1: aantal < 100
A2: {aantal < 200} - A1 = aantal tussen 100 en 200
A3: {aantal < 300} - A2.

Etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• m.theloosen
Mijn verhaal is duidelijk. Zoals ik al zei zoek ik iets dat ik de bedragen krijg van 0 tot 100 van 101 tot 200 en dat hij dat laat zien door in een andere cel een 1 of een 0 neer te zetten en zo het aantal bedragen te kunnen analyseren.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het lijkt me als vier van de vier mensen die reageren zeggen dat ze je vraagstelling niet duidelijk vinden dat het dan ook niet duidelijk is.

Misschien zijn wij collectief te dom, maar dan zul je toch de moeite moeten nemen om het zo uiteen te zetten dat ook wij mindere goden je kunnen begrijpen. In iedere geval moet je met de tips die hier gegeven worden en met de topics die je kunt vinden onder de search met 'excel+meerdere criteria' er wel uit kunnen komen.

Hier gaat iig een slotje op, want zo komen we niet verder.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.