Situatie
Ik heb in kolom A een rij met data staan.
In cel C1 staat de functie =today()
Nu wil ik als onderdeel van een groter VBA script een functie die allereerst de datum van C1 uitleest, dan in kolom A naar die datum gaat zoeken en dan het celnummer of rij nummer terug geeft.
Geprobeerd
- Macro opgenomen waarin ik naar een datum zoek. Ik krijg dan inderdaad de VBA code voor het zoeken van een datum maar kan die zoekstring niet vervangen door cel C1
Cells.Find(What:=C1, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, _
LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByColumns, SearchDirection:=xlNext, _
MatchCase:=False, SearchFormat:=False).Activate
- Vlookup. Deze geeft alleen de gevonden datum weer. Ik moet juist de cel hebben.
- Bij Google gezocht naar zoekfuncties, maar het enige dat ik kan vinden zijn zoekfuncties die de gebruiker om een invoer vragen.
Jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb in kolom A een rij met data staan.
In cel C1 staat de functie =today()
Nu wil ik als onderdeel van een groter VBA script een functie die allereerst de datum van C1 uitleest, dan in kolom A naar die datum gaat zoeken en dan het celnummer of rij nummer terug geeft.
Geprobeerd
- Macro opgenomen waarin ik naar een datum zoek. Ik krijg dan inderdaad de VBA code voor het zoeken van een datum maar kan die zoekstring niet vervangen door cel C1
Cells.Find(What:=C1, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, _
LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByColumns, SearchDirection:=xlNext, _
MatchCase:=False, SearchFormat:=False).Activate
- Vlookup. Deze geeft alleen de gevonden datum weer. Ik moet juist de cel hebben.
- Bij Google gezocht naar zoekfuncties, maar het enige dat ik kan vinden zijn zoekfuncties die de gebruiker om een invoer vragen.
Jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?
[ Voor 12% gewijzigd door MuddyMagical op 28-02-2007 09:43 ]