Logon script

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:43
Voor school moet ik een logon script schrijven met VBA. En nu weet ik niet meer, als je inlogt. Dat ie dan een berichtje geeft met bijv '' Goedemorgen/Goedemiddag/Goedeavond''

Weet toevallig iemand nog hoe dit moet? AUB ga niet zeggen, zoek zelf ook. Want dat doe ik al.

Verwijderd

Wat moet je weten ? hoe je een bericht weergeeft of hoe je een logon script maakt ?

zoeken op messagebox functies

of iets doen met: net send * "zoek zelf ook, huiswerk vraag"

[edit]
Neem aan dat "net send" niet werkt op een school netwerk.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 09:26 ]

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:43
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:25:
Wat moet je weten ? hoe je een bericht weergeeft of hoe je een logon script maakt ?

zoeken op messagebox functies

of iets doen met: net send * "zoek zelf ook, huiswerk vraag"
Hoe je een logon script maakt, dat het berichtje weer geeft.

En over dat laatste, als je gaat zeuren. Je hoeft mijn topic niet te lezen.

Verwijderd

Nou ik heb 1 van je 2 vragen al beantwoord dat leek me redelijk vriendelijk voor een huiswerk vraag, die tweede (of eigenlijk de eerste) zoek je nu maar mooi zelf uit :|

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

tiswat schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:19:
Weet toevallig iemand nog hoe dit moet? AUB ga niet zeggen, zoek zelf ook. Want dat doe ik al.
Dan doe je het niet goed. Je moet er geen zoeken. Je moet uitzoeken hoe dergelijke scripts precies werken en je moet er dan zelf een maken.
tiswat schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:27:
En over dat laatste, als je gaat zeuren. Je hoeft mijn topic niet te lezen.
Je hoeft ook niet zo te praten tegen mensen die je helpen en inderdaad een beetje onsubtiel zeggen dat huiswerk er is om van te leren.

Anyway. Huiswerk is om van te leren, niet om te vragen of anderen het even voor je uitzoeken. Dit topic ga ik dan ook sluiten. Tip: [google=windows logon script tutorial], [google=wsh tutorial], etc. Succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.