[VISTA] Wachtwoord (admin) vergeten

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-03 10:12
Beste,

Gisteren heb ik een wachtwoord ingesteld op mijn PC omdat ik vanaf m'n stage uit m'n pc even wou overnemen via extern bureaublad.
Vanmorgen thuis voordat ik naar stage kwam wou ik thuis nog even op m'n pc. Maar wat blijkt... ik voer dus steeds mijn wachtwoord verkeerd wachtwoord in. Terwijl ik er 100% zeker van ben dat ik het juiste wachtwoord invoer

Heb al gezocht maar vind alleen enkele mogelijkheden voor xp om het wachtwoord terug te krijgen.

Weet iemand misschien een manier om het wachtwoord te resetten of iets dergelijks?

Alvast bedankt

Verwijderd

er zijn wel degelijke programma's voor, of er freeware voor is weet ik niet.
op mijn stage gebruikte we altijd ERD Commander, dit is een live boot cd in windows omgeving waar je o.a. je admin pass mee kon veranderen zonder je oude op te geven.

edit:
heb wat gevonden maar weet niet zeker of ik dit mag posten.
het is freeware (denk ik) anders haalt de mod het maar weg ofzo.
http://lifehacker.com/sof...hcrack-live-cd-232963.php

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 09:13 ]

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Probeer je wachtwoord eens in te tikken alsof je op een qwerty (ipv azerty of omgekeerd) toetsenbord zit. Gebeurt hier ook regelmatig dat windows die twee opeens door mekaar haalt.

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03 12:08
Als het inderdaad je keyboardlayout is dan kun je deze vaak switchen door CTRL+SHIFT in te drukken. Hierdoor switcht ie weer van layout...

Just my €0,02 ;) :Y)

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-03 10:12
Probleem ook hier kunnen oplossen met ERD commander.

Topic kan op slot :)