Toon posts:

Ik krijg m'n TB800 net niet op 1Ghz..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
en dat vind ik heel jammer :'(

Hij werkt nu met een multiplier van 9.5x op een Bioscore van 1.775=1.85V

Zet ik de multplier hoger of de FSB dan gaat mn registry hersteller van windows bij het booten tekeer en start de PC steeds opnieuw op..:(

Heeft iemand nog een tip de machtige 1Gig te bereiken ??

M'n Vcore kan in de bios maximaal nog 2 stappen hoger, nl 1.85.. Kan mn proc de maximaal core hebben of moet ik het hier maar bij laten..

Ow ja Temp is nu met koe rond de 42 graden (Abit KT7-Raid, coolermaster chk-5k11)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

met die coolermaster vind ik het heel knap dat je dat haalt.

ik heb namelijk precies hetzelfde (heb alleen geen koelpasta maar dat normale shit erop zitten) en als ik mijn koetje aanzet is mijn temp 49 graden (niet overgeclockt):(

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

is dat die koeler die op zijn zij ligt? dat knake ding dat wel duur kost?
Zo ja dan moet ik je toch ff uitlaggen :P

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Heb je je geheugen op host clock+PCI clock staan? De registry errors komen nl vaak doordat je geheugen het niet meer trekt.

En wat voor geheugen is het?

Verwijderd

Topicstarter
Eentje van een bekend merk weet effe niet welke en eentje zonder merk (geeft ook errors aan met een memory testproggie) zou dat het kunnen zijn ?? Beiden 133 Mhz (pci+clck) trouwens
Op maandag 05 februari 2001 08:07 schreef worsie het volgende:
Heb je je geheugen op host clock+PCI clock staan? De registry errors komen nl vaak doordat je geheugen het niet meer trekt.

En wat voor geheugen is het?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 februari 2001 08:02 schreef toothtoe het volgende:
Ja inderdaad, maar ik heb er nooit zoveel voor hoeven te betalen.. Ik heb destijds bij Klein Informatica een standaardcooler besteld en ik kreeg deze >:)

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:53

Convoy

g44p

gewoon een duron600 halen en die op 1022Mhz laten draaien. Ben je ook van het gezeik af.

Verwijderd

Jeeeeezus wat een dom antwoord "gewoon een duron halen" Als je een Tbird hebt zeker!!!!

shit jij bent echt dom |:(

edit : Typo

Verwijderd

ow en simonis, probeer of je FSB iets hoger kan..... 105 x 9.5 ofzo is ook bijna een gig >:)

• worsie
  • Laatst online: 22-02-2025
Op maandag 05 februari 2001 08:30 schreef P.C.Simonis het volgende:
Eentje van een bekend merk weet effe niet welke en eentje zonder merk (geeft ook errors aan met een memory testproggie) zou dat het kunnen zijn ?? Beiden 133 Mhz (pci+clck) trouwens
[..]
Geheugen op host clock zetten, dus gewoon naar 100mhz. Dan verder klooien met de fsb, net zo lang tot dat niet meer werkt. Dan weet je zeker dat je geheugen de bottleneck niet is. Als ie het dan wel doet, el-cheapo DIMM er uit tiefen, en dan eens proberen of je die 33mhz er weer bij kan doen bij het merk-geheugen. Vervolgens het zelfde verhaal met de el-cheapo DIMM. Dan weet je helemaal zeker welke DIMM het wel aan kan en welke niet.
Kijk ook eens naar je mem settings. Als je die iets langzamer instelt (als dat kan) trekt je geheugen het misschien ook iets langer.

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 08:32 schreef P.C.Simonis het volgende:

[..]

Ja inderdaad, maar ik heb er nooit zoveel voor hoeven te betalen.. Ik heb destijds bij Klein Informatica een standaardcooler besteld en ik kreeg deze >:)
Klein Informatica die ken ik wel, hoe zit met rechtzaak? krijg nog wat van hun :(

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
wat heb jenou aan een antwoord waarbij je iets anders moet kopen als je al hebt :? ??
je hoort toch een normaal antwoord te geven of zeggen dat het niet wil of iets dergelijks.

maargoed het kan zijn dat je proc gewoonniet verder wil. probeer het eens met een betere cooler of een case cooler (of had je die al? niet echt geod gelezen :z )

Audi A8 W12 6.0

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Jeetje wat kunnen die AMD's toch lage FSB aan. Ik heb mijn FSB met mijn P3 op de 150 staan. Bij een AMD flipt alles al bij de 105

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Wel eens van KT7-A gehoord Hitman???

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm nou de FSB op 105 helpt in ieder geval ook niet :'( Maar het zal me lukken hoor.. IK GEEF NIET OP !! :7
Ik zal vanavond in ieder geval dat Elcheapo geheugen er maar even uitdonderen :)

En anders maar zo houden.. M'n koe genereert nu 3,3 Mkeys i.p.v. 2,8 :9~

Ow ja en DonkieD: over de zaak Klein heb ik helemaal niks meer gelezen, helaas..
Ik denk dat je kunt fluiten naar je centen (als je al betaald had :()

Verwijderd

Topicstarter
Is helemaal niet zo.. M'n Abit KT7-Raid kan gemakkelijk een 112 Mhz FSB aan alleen in combinatie met de multiplier vindt ie het niet zo leuk ;)
Op maandag 05 februari 2001 10:01 schreef HitmanWVU het volgende:
Jeetje wat kunnen die AMD's toch lage FSB aan. Ik heb mijn FSB met mijn P3 op de 150 staan. Bij een AMD flipt alles al bij de 105

Verwijderd

Hitman heeft een paar weken onder een steen gelegen |:(

• Jack Flushell
  • Laatst online: 02-08 07:34
Op maandag 05 februari 2001 08:02 schreef toothtoe het volgende:
Lach maar mannetje... mensen uitlachen is een teken van zwakte....*D

Oke.... ik lach ook wel eens iemand uit. >:)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:48
Heb hier ook een 800@950 die met geen mogelijkheid op 1000mhz wil lopen :(
Boeit niet of er nu een Coolermaster (best een goeie,althans dat ding van 30 piek wat ik heb, zie http://www.tweakers.net/reviews/172 ) of een Alpha/Delta op zit :(

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Kijk mijn sig eens :)))

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
Ik heb een K7 800@1000
FSB 100MHz
Multiplier 10x
Voltage 2,01 V

Bij mij trekt die trouwens tot 115MHz FSB, alleen het geheugen kan maar tot 140MHz (het vorige reepje wat ik had trok wel 150MHz).

Verwijderd

Daar heb je dus jouw antwoord, van :
Tatarata-taraaa :
MASTERMIND :)

Ja, gewoon de Vcore op maximum zetten. Als die registry fouten komen heb je een te hoge klok ingesteld voor die Vcore instelling.
:Y)

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37

duderuud

Sliden is koel

Kut voor je...check minjn sig eens;)

Motor-Forum.nl

• duderuud
  • Laatst online: 21:37

duderuud

Sliden is koel

Kut voor je...check mijn sig eens;)

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Topicstarter
En de maximum is gezond voor je processor ??? Hij kan niet gaan smelten ofzo ?
Op maandag 05 februari 2001 14:39 schreef Hooi het volgende:
Tatarata-taraaa :

Ja, gewoon de Vcore op maximum zetten. Als die registry fouten komen heb je een te hoge klok ingesteld voor die Vcore instelling.

Verwijderd

Topicstarter
En de maximum VCore is gezond voor je processor ??? Hij kan niet gaan smelten ofzo ?
Op maandag 05 februari 2001 14:39 schreef Hooi het volgende:
Tatarata-taraaa :

• delyver
  • Laatst online: 24-08-2025
is het 'in' om twee te posten ofzo?
;)

Audi A8 W12 6.0

• actieman
  • Laatst online: 23-08 11:26
Op maandag 05 februari 2001 08:32 schreef P.C.Simonis het volgende:

[..]

zelfde probleem >:)

"koelt" tbird 1000 tot 53C ofzo |:(

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Nee hoor, bijna alle tweakers hier staan op max Vcore of zelfs nog hoger door een modificatie van het mobo.

AMD zelf mompelt iets van 2.1 volt maximaal.

>:)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm nou zelfs de maximum Vcore pakt ie niet, dus ik hou het maar op 950 voorlopig, totdat er een nieuwe bios uitkomt ofzo :)
Op maandag 05 februari 2001 17:28 schreef Hooi het volgende:
Nee hoor, bijna alle tweakers hier staan op max Vcore of zelfs nog hoger door een modificatie van het mobo.

AMD zelf mompelt iets van 2.1 volt maximaal.

>:)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Hmmm ik kreeg de mijne niet verder dan 900 met standaardcooler, maar met Alpha/Delta loopt ie makkelijk 1 gig, zelfs stabieler dan die 900 met st.cooler:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Dat wordt solderen
Pagina: 1