Hey volk,
Ik heb een hele tijd blue screens gekregen en heb besloten een nieuwe HDD te halen en te reformatten. Ik heb dus een cleane install gedaan van XP SP2 Pro, m'n drivers allemaal in de huidigste versies geinstalleerd en m'n mobo geflasht naar de nieuwste BIOS update, maar toch kreeg ik nog een 0xA zonder driververmelding.
Wanneer deed het zich voor?
Tijdens het spelen van Vanguard, een MMO. Na de reboot was m'n GPU temperatuur 56°, naar wat ik gelezen heb normaal voor een GeForce 7800 GTX.
M'n materiaal:
mobo: MSI K8N Neo4 (nForce 4)
GPU: GeForce 7800 GTX
RAM: 2x 1024 DDR 1
PSU: 450 W
HDD: Samsung HD300LJ (S-ATA)
On-board geluidskaart: RealTek AC'97
PC geluidskaart: Creative Audigy 4
DirectX: 9.0c (oktober 2006)
Wat ik al geprobeerd heb:
- firewall (ZoneAlarm Suite) verwijderd
- SeaTools van m'n vorige schijf (ook S-ATA) gaf een SMART-fout, dus ben ik de nieuwe gaan halen.
- device manager: geen fouten
- sigverif: alles windows certified
- dxdiag: geen problemen
- windows debugger: m'n pc stond nog op 'no dump' toen het gebeurde, dus helaas: nee.
- memtest86: nacht gedraaid zonder fouten
- on-board soundcard uitgeschakeld
- voltage voor m'n RAM een tikje omhoog geknald.
- clean install dus
- alle mogelijke fora en KB's afgezocht. Daaruit bleek een conflict tussen nForce4 en Audigy4, waarop ze een beta bios update voorstelden. Dat loste het niet op. Nv4loopfix stond er ook ergens, ook die deed het niet.
Heeft iemand een idee? Input zou zeer op prijs gesteld worden.
Groeten,
Pieter
Ik heb een hele tijd blue screens gekregen en heb besloten een nieuwe HDD te halen en te reformatten. Ik heb dus een cleane install gedaan van XP SP2 Pro, m'n drivers allemaal in de huidigste versies geinstalleerd en m'n mobo geflasht naar de nieuwste BIOS update, maar toch kreeg ik nog een 0xA zonder driververmelding.
Wanneer deed het zich voor?
Tijdens het spelen van Vanguard, een MMO. Na de reboot was m'n GPU temperatuur 56°, naar wat ik gelezen heb normaal voor een GeForce 7800 GTX.
M'n materiaal:
mobo: MSI K8N Neo4 (nForce 4)
GPU: GeForce 7800 GTX
RAM: 2x 1024 DDR 1
PSU: 450 W
HDD: Samsung HD300LJ (S-ATA)
On-board geluidskaart: RealTek AC'97
PC geluidskaart: Creative Audigy 4
DirectX: 9.0c (oktober 2006)
Wat ik al geprobeerd heb:
- firewall (ZoneAlarm Suite) verwijderd
- SeaTools van m'n vorige schijf (ook S-ATA) gaf een SMART-fout, dus ben ik de nieuwe gaan halen.
- device manager: geen fouten
- sigverif: alles windows certified
- dxdiag: geen problemen
- windows debugger: m'n pc stond nog op 'no dump' toen het gebeurde, dus helaas: nee.
- memtest86: nacht gedraaid zonder fouten
- on-board soundcard uitgeschakeld
- voltage voor m'n RAM een tikje omhoog geknald.
- clean install dus
- alle mogelijke fora en KB's afgezocht. Daaruit bleek een conflict tussen nForce4 en Audigy4, waarop ze een beta bios update voorstelden. Dat loste het niet op. Nv4loopfix stond er ook ergens, ook die deed het niet.
Heeft iemand een idee? Input zou zeer op prijs gesteld worden.
Groeten,
Pieter