Toon posts:

Samsung SH-S183A werkt slecht onder Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 825 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vorige week heb ik een nieuw systeem draaiende op Vista 32bit, en dit bestaat mede uit een Samsung SH-S183A DVD-brander (specificaties als volgende: hier). Zoals opgegeven moet hij o.a. DVD+/-R op 18x kunnen branden.
Nu is het bij mij zo dat ik de nieuwste firmware heb draaien, hem op een SATA poort heb zitten, ik beschik over een RAID0 array met 2 schijven, maar hij wilt niks branden op DVD+/-R schijven. Alleen op DVD-RW schijven. In het begin doet hij alles goed, maar rond de 40% a 50% gedurende het brandproces gooit hij het schijfje naar buiten en geeft de melding weer dat het brandproces is mislukt en dat de schijf eventueel niet meer bruikbaar is. Daarnaast wilt hij maximaal branden op 8x aangezien dit volgens Vista (o.a.) de maximale snelheid is...

Nu is mijn vraag natuurlijk hoe ik dit kan oplossen?! Heeft het te maken met het feit dat hij op een bepaalde SATA poort zit of dat hij niet goed overweg kan met een RAID0 array?
Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden want ik kan mn DVD-brand mogelijkheid niet bepaald missen! Daarom alvast erg bedankt voor alle aangeboden hulp!!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
Heb je ander merk schijfjes geprobeerd? Klinkt als media-incompatibiliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 02:13:
Heb je ander merk schijfjes geprobeerd? Klinkt als media-incompatibiliteit.
Ja zowel Philips als Nashua... morgen dan nog maar anderen proberen. Nu net geprobeerd om via het ouderwetse Nero iets te branden maar lukt ook niet... daar geeft hij aan het begin een fout weer over de SCPI volgens mij... moet ik morgen even precies nakijken en dan laat ik het weten!
Kan nu dus helemaal niks branden met een totaal nieuwe brander:S

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 06:52

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 03:48:
[...]

Ja zowel Philips als Nashua... morgen dan nog maar anderen proberen. Nu net geprobeerd om via het ouderwetse Nero iets te branden maar lukt ook niet... daar geeft hij aan het begin een fout weer over de SCPI volgens mij... moet ik morgen even precies nakijken en dan laat ik het weten!
Kan nu dus helemaal niks branden met een totaal nieuwe brander:S
Probeer een voorgaande firmware.

...en waarom?

Verwijderd

Topicstarter
The_Alchemist schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 08:43:
[...]

Probeer een voorgaande firmware.
Dit pakt hij ook niet, heb ik geprobeerd, al houd het programma er al niet van om gebackgrade te worden...
Ik heb dus overal zitten zoeken en kwam uit op de volgende pagina (hier) waarin vermeldt wordt dat het waarschijnlijk met het RAID0 array te maken heeft omdat dat data disks zijn en deze niet kan werken met optical drives. Maar is dit reeel? Want dan zou het betekenen dat je door een RAID0 array geen SATA drives meer kan gebruiken...

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
probeer eens iets anders te gebruiken dan de standaard windows brander. Ik weet niet hoe die in vista is maar in xp was het gewoon troep. Je kunt bijvoorbeeld een trial downloaden van nero of probeer het gratisprogramma cdburnerxp

Verwijderd

Topicstarter
IRCfreAk schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:39:
probeer eens iets anders te gebruiken dan de standaard windows brander. Ik weet niet hoe die in vista is maar in xp was het gewoon troep. Je kunt bijvoorbeeld een trial downloaden van nero of probeer het gratisprogramma cdburnerxp
Dat doe ik standaard al. Gebruik Nero 7 ultra edition maar dat werkt (ook) niet... :/

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 20:43

Sayko

Knowledge Is Power

Al op de hoogte dat nero pas vista compatible is vanaf versie 7.5.7.0

[ Voor 4% gewijzigd door Sayko op 02-03-2007 20:04 ]

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 11:00
Hmm ik heb ook de 183A, maar geen problemen met RAID 0. Wel ging het af en toe mis met Nero 7 onder Vista, onder XP met Nero 6 werkt alles perfect; hij brand zelfs 16x media soms op 18x.
Ik denk niet dat het aan de combo RAID 0 met SATA DVD-drives ligt, maar aan Vista. Bij mij is Vista door dit soort en andere problemen voorlopig even terug in de la gegaan - en dan bedoel ik niet de lade van de DVD-speler...
Ik zou zeggen: probeer het eens onder XP.
EDITL ik heb ik de P5B-E Plus de hd's op SATA 1 en 2 zitten en de DVD-stations (beide SATA) op 5 en 6. Je kunt hiernee wat spelen: door de SATA-poorten van mijn 2 hd's om te wisselen kon ik opeens wel Vista installeren onder RAID 0 :? Welkom in de wondere wereld van Vista 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door The 7th Guest op 02-03-2007 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
The 7th Guest schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:52:
Hmm ik heb ook de 183A, maar geen problemen met RAID 0. Wel ging het af en toe mis met Nero 7 onder Vista, onder XP met Nero 6 werkt alles perfect; hij brand zelfs 16x media soms op 18x.
Ik denk niet dat het aan de combo RAID 0 met SATA DVD-drives ligt, maar aan Vista. Bij mij is Vista door dit soort en andere problemen voorlopig even terug in de la gegaan - en dan bedoel ik niet de lade van de DVD-speler...
Ik zou zeggen: probeer het eens onder XP.
EDITL ik heb ik de P5B-E Plus de hd's op SATA 1 en 2 zitten en de DVD-stations (beide SATA) op 5 en 6. Je kunt hiernee wat spelen: door de SATA-poorten van mijn 2 hd's om te wisselen kon ik opeens wel Vista installeren onder RAID 0 :? Welkom in de wondere wereld van Vista 8)7
Ik heb ook al in de gaten dat Vista tot rare dingen in staat is, zoals bij jou met de poorten wissel haha. Ik heb dezelfde configuratie op mn P5B-DL/WiFi. DVD rom en writer op sata 5 en 6 en 2 hdds op sata 1 en 2 (3 en 4 over om binnenkort uit te breiden :) )

Nu ik het hier toch over heb, wat ik zo verschrikkelijk vind aan MS en hun Vista is dat ik nu toen ik mn systeem 2 weken geleden in elkaar had gezet ZONDER RAID0, Vista had geinstalleerd en proefgedraaid maar per ongeluk dus ook geactiveerd... Nu MET RAID0 configuratie, weer Vista geinstalleerd en ja nu krijg ik de melding "deze is al in gebruik, neemt U contact op met Microsoft via het volgende nummer...". Kortom ik betaal verdomme 160 euro voor Vista Ultimate en kun je maar 1x activeren, dat ze het dan op 3x zetten lijkt mij wel redelijk voor die prijs. Nu denk ik dat het geen probleem zal zijn aangezien ik de factuur en de licentiesticker heb op de binnenkant van mn systeemkast...

Maar toch, het gaat om het principe!

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 11:00
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:49:
[...]
Nu MET RAID0 configuratie, weer Vista geinstalleerd en ja nu krijg ik de melding "deze is al in gebruik, neemt U contact op met Microsoft via het volgende nummer...".
Betekent dit dat je Vista nu wel op RAID 0 hebt gekregen? Zeg dan even hoe, zo help je andere mensen!
Dat activeringsgedoe is inderdaad balen. XP (ook OEM) slikte de extra hd zonder morren, en na een schone herinstall kon ik probleemloos opnieuw activeren. Ik ga helemaal off-topic, maar het lijkt dat enerzijds Vista helemaal dichtgetimmerd is ten nadele van de gebruiker, en anderzijds de beveiliging keihard gekraakt is, nog sneller en agressiever dan ten tijde van XP. Tijd voor Microsoft om eens te zoeken naar een gebruikvriendelijker manier van beveiligen. Het lijkt: hoe zwaarder de beveiliging, hoe groter de drang deze te kraken.

Verwijderd

Topicstarter
The 7th Guest schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:00:
[...]

Betekent dit dat je Vista nu wel op RAID 0 hebt gekregen? Zeg dan even hoe, zo help je andere mensen!
Dat activeringsgedoe is inderdaad balen. XP (ook OEM) slikte de extra hd zonder morren, en na een schone herinstall kon ik probleemloos opnieuw activeren. Ik ga helemaal off-topic, maar het lijkt dat enerzijds Vista helemaal dichtgetimmerd is ten nadele van de gebruiker, en anderzijds de beveiliging keihard gekraakt is, nog sneller en agressiever dan ten tijde van XP. Tijd voor Microsoft om eens te zoeken naar een gebruikvriendelijker manier van beveiligen. Het lijkt: hoe zwaarder de beveiliging, hoe groter de drang deze te kraken.
Hoe op RAID0?! Via de Jmicron chip op mn moederbord,dan tijdens de POST CTRL+J en je komt in het RAID menu waar je allerhande RAID arrays kan aanmaken, in dit geval RAID 0. Daarna Vista DVD erin gestopt en de drivers geinstalleerd voor het moederbord en zn jmicron chip en toen zag hij de 2 hdds als 1 schijf van zo'n 635GB. Daar partities aangemaakt en klaar is kees... draait goed, alleen de typische hdd geluiden als hij schrijft... maar ja dat kan ik wel hebben...

Verwijderd

Ook zo'n vaag probleem hier,

nero 7.5.7.0 en imation dvd re-writables (voornamelijk voor branden van films, 1 kijken daarna weg ermee) werkte op xp icm hp writer perfect.

nu Vista icm Samsung SH-S183A en dezelfde re-writables met de zelfde content en Vista gaat helemaal over de zeik, blijft eeuwige hangen, blanken is niet mogenlijk. Er schijnt iets vaags te zijn met re-writables icm met ts_video bestanden op Vista?? Want 'gewone' data op deze schijven wordt perefect gelezen. Iemand een idee?

• veldt000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-01 09:44
hier ook zo'n probleem.

nero info: SH-S183A kan alleen DVD-R(W) en CD's branden...

volgens specificaties fabrikant: DVD-ram, DVD+R(W) + de rest...
vreemd toch????????

ik heb zelfs de laatste firmware.. :(

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2025

antipode

-=Got is in the details=-

Hier ook problemen met de s183a

DVD's doen er een eeuwigheid over te laden. Branden van dvd's gaat nog wel, maar aflezen op een stand alone speler ho maar.

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-02 13:08
hier heb ik ook problemen met de brander icm vista, als ik een dvd + R wil branden gaat het goed alleen zodra ik een -R wil branden zegt vista ( en nero ) dat er geen dvd in zit :S ( pleomax, Platinum heb ik als dvd gebruikt )

Verwijderd

samsung SH-S183A geeft hier ook problemen,
Niet compatibel met xp(sp1)&(sp2) en vista x86 en x64
Brandproblemen met nero 6 en 7, clonedvd, emuleer software loopt helemaal vast,
Bij eventvwr krijg ik steeds : controllerfout op device/cdrom0 te zien.
Geen enkele firmware van samsung lost iets op.
Getest op abit av8 en een asus crosshair moederbord (bios up to date)
Het station word op bepaalde momenten enkel herkend als dvdram station, en soms weer gewoon als cd rom station.

Deze nieuwe optische sata dvdrw is een doorn in mijn oog en mits wat zoekwerk her en der op het internet lijkt iedereen wel een andere fout effect te hebben per type moederbord.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hier werkt ie perfect op een Asus P5W-DH in combinatie met Platinum 16x(+), ik heb alleen geen ervaring met -R. Ik draai Vista Ultimate x64 als OS.

Verwijderd

Vandaag gebeld naar de winkel waar de nieuwe drive vandaag kwam.
Zaterdag mag ik de samsung sh-s83a drive gaan omruilen voor een nec.
Uit tests met andere optische drives(plextor,philips en benq) vandaag is gebleken dat enkel die sh-s83a wel degelijk als enigste controllerfouten veroorzaakte, het systeem liep soms zelfs vast. In mijn geval op een asus crosshair moederbord. Alle andere dvdrws deden het perfekt, zowel ide als sata gemixt.
Het hang effect van xp werd groter naarmate de rest van de sata(non raid) aansluitingen gevuld werden waaronder ook die samsung brander.
Opeens ... stond er zelfs niets meer in bios, alhoewel 5 satas en 1 master ide gevuld was.
Onvoorstelbaar wat ik heb meegemaakt.

Aan de telefoon met de technische dienst vertelden ze me dat ze het probleem kenden met dit type dvdrw van samsung. Sommigen hebben last, anderen niet.
Last? ow jee men hele systeem neerhalen? das meer een algehele ramp.

Aan allen met hetzelfde probleem, stap naar je hardwareboer en ruil dit om.

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02-2025
offtopic:
Sorry voor de topic kick

Ik heb ook een SH-S183A brander icm met Windows Vista x64 en deze werkt ook niet naar behoren. Heb de nieuwste firmware en de nieuwste Nero maar bij rond de 60% werpt hij de cd uit met de foutmelding: Brandproces mislukt.

Heeft er iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Pagina: 1