windows xp als media center

Pagina: 1
Acties:

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 14:14
(jarig!)
Ik zou eigenlijk graag het volgende willen. Dat ik met de Windows Xp instaltie die ik nu heb een soort van MediaCenter mogelijkheid krijg. Ik weet dat je hier software voor hebt zoals Meedio. Maar nu zou ik eigenlijk graag een remote hebben waarmee ik deze software zou kunnen bedienen. Weet iemand of dit mogelijk is en waarmee ? Het lieft zou ik ook de mogelijkheid hebben de pc via de remote uit te kunnen zetten. Alvast bedankt !

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je zou MediaPortal eens kunnen proberen.

http://www.team-mediaportal.com/

Ik heb het toevallig gisteren geïnstalleerd en het lijkt enorm op MediaCenter. Het is opensource en dus gratis te gebruiken. Uitzetten via de remote werkt ook.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 22:05

nAffie

...

Media Portal werkt perfect met de standaard MCE remote, en heeft ook nog ondersteuning voor diverse andere remotes.

meh.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je kan ook Windows Media Center 2005 nemen. Ik vind het echt een fantastisch stuk software en ik kan echt niet meer terug naar "gewoon" tv kijken.

Er bestaat volgens mij zelfs een update mogelijkheid, dat de Media Center software wordt geinstalleed en dat je je bestaande xp installatie kan behouden.

• clonedonkey
(jarig!)
Maar ik kan in WindowsXp Home gewoon die media center remote aan de praat krijgen ? Want las hier oudere tropics waar instond dat het niet ging ?

Verwijderd

clonedonkey schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:43:
Maar ik kan in WindowsXp Home gewoon die media center remote aan de praat krijgen ? Want las hier oudere tropics waar instond dat het niet ging ?
Ik heb de remote zelfs op een windows2000 machine aan de praat gekregen door een paar driver bestandjes van een winMCE install te kopieren :)
Die bestandjes staan ergens op het internet volgens mij, en anders kan ik ze je ook wel toesturen :)

• clonedonkey
(jarig!)
Als dat zou kunnen graag. Doe maar naar direct_download (@) wanadoo (.) nl

Bedankt !

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
pczapper.tv

vanpeltje

• clonedonkey
(jarig!)
Zou iemand dat/die bestandjes nog door willen sturen ? Alvast bedankt !
Pagina: 1