7600gs: textures raar in 3dmark

Pagina: 1
Acties:

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
beste collega-tweakers,

Vandaag heb ik mijn gloednieuwe tweedehands POV GF7600 GS mogen ontvangen, aangeschafd via de V&A. Toen ik echter vanavond 3Dmark uit ging proberen, zag ik dat er bij bepaalde tests, allerlei textures niet goed verschijnen. Ook kloppen de vormen van objecten niet altijd.

3dmark05 screenies:
http://img410.imageshack.us/img410/3120/image1ri7.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/5930/image2ki8.jpg

Het rare is alleen, dat dit niet altijd gebeurt; het gebeurt voorlopig alleen bij
3dmark03: Troll's Lair, Nature en Pixel Shader 2.0 (bij de laatste is de olifant perfect en de kleine neushoorn zwaar verminkt)
3dmark05: Canyon Flight, Vertex Shader Simple

Maar de volgende games spelen dan weer perfect:
Need For Speed Underground, Need For Speed Carbon en Dreamfall (the longuest journey 2).

Ik heb 3dmark05 opnieuw gedownload en geinstalleerd, maar het probleem blijft. De temperatuur van de (passief gekoelde) videokaart is volgens mij acceptabel met 60-80 graden. Ik heb nog geen contact opgenomen met de verkoper, eerst even kijken of ik het zelf* kan verhelpen!

*met hulp van jullie dus ;)

Verwijderd

heb je wel de goede drivers geïnstalleerd

• schaduw
  • Niet online
Ja, de nieuwste Forceware was al geinstalleerd. Toch heb ik die eerst verwijderd, pc uitgedaan, kaart geinstalleerd en nieuwe drivers geinstalleerd. Ook moederborddrivers (Via 4in1) zijn aanwezig. De vorige videokaart was ook een GeForce PCI-E, alleen dan een 6600...

• schaduw
  • Niet online
Ik ben er inmiddels achter dat het probleem bij de Shaders ligt. Als ik kies voor "Force Software Shaders" dan werkt alles wel (maar natuurlijk heel traag).

Ik heb rivatuner gedownload en daar kun je de shaders op 1.1 en 2.0 forceren. Als ik kies voor 1.1, werkt alles ook goed maar traag. Kortom, 2.0 shaders zijn niet in orde. Iemand een idee hoe dit kan komen?

• Silentuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-07 11:19

Silentuz

-_-

Hoeveel shaders heb je? als je meer dan 5 shaders hebt heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk een kapotte shader unlocked en niet teruggezet.

Had ik bij mijn 6800LE. Elke 6800 is in principe een gewone 6800 maar dan met uitgeschakelde pipelines/shaders omdat er 1 of meer kapot zijn (Dit is bij de 7600 ook zo gok ik). zo krijg je budgetmodellen. En omdat lang niet altijd alles kapot is kan je ze proberen open te gooien. Bij mij was toen alles goed, behalve 1 shader. Draai je hem toch met die shader, krijg je hetzelfde effect.

Kortom, heb je 5 shaders draaien => kaart stuk
heb je meer dan 5 shaders draaien => je extra shaders zijn stuk, maar dat is gewoon zo, gewoon uitzetten.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Silentuz schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:19:
Hoeveel shaders heb je? als je meer dan 5 shaders hebt heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk een kapotte shader unlocked en niet teruggezet.

Had ik bij mijn 6800LE. Elke 6800 is in principe een gewone 6800 maar dan met uitgeschakelde pipelines/shaders omdat er 1 of meer kapot zijn (Dit is bij de 7600 ook zo gok ik). zo krijg je budgetmodellen. En omdat lang niet altijd alles kapot is kan je ze proberen open te gooien. Bij mij was toen alles goed, behalve 1 shader. Draai je hem toch met die shader, krijg je hetzelfde effect.

Kortom, heb je 5 shaders draaien => kaart stuk
heb je meer dan 5 shaders draaien => je extra shaders zijn stuk, maar dat is gewoon zo, gewoon uitzetten.
Shaders unlocken gebeurt volgens mij software matig toch?

Dat betekend dat, die instellingen toegepast worden als die gebruiker de kaart in zijn pc opstart.

Op het moment dat de TS de kaart opstart in zijn nieuwe PC, zou er totaal niets overgeclocked of unlocked moeten zijn.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Silentuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-07 11:19

Silentuz

-_-

Hmm, daar heb je gelijk in. hij heeft het over rivatuner, misschien verdwaalde oude instellingen?

of als je pech hebt heb je een geflashte bios op je kaart, dat zou ook nog kunnen denk ik. Dan slaat hij de unlocked shaders/pipelines toch wel op de kaart?

Indien niet, dan is ben ik bang gewoon de kaart stuk. of in ieder geval 1 van de shaders.

• schaduw
  • Niet online
Ikzelf had rivatuner nog niet geinstalleerd, dus daar kan het niet aan liggen. Inmiddels heb ik dat wel gedaan, maar ik heb gewoon 5 shaders. En gelukkig zit er nog garantie op de kaart (hij is nog geen jaar oud, en heeft zelfs 3 jaar garantie). Is er nog een eenvoudige manier om te zien of de BIOS geflashed is? Ik zie de kaart overal vermeld staan als geforce 7600 gs (zonder merk oid.). Het is wel handig om te weten voordat ik gebruik ga maken van de garantie.

En trouwens, Funprice zegt het volgende:
6.3 Diverse producten worden geleverd met fabrieksgarantie, FunPrice geeft geen fabrieksgarantie. Wij bieden wel de service om de garantie, tegen een kleine vergoeding, voor u te claimen.
Op zich wil ik best rechtstreeks naar POV, maar die zeggen weer:
Point of View doesn't sell directly to end-users. Warranty claims should always be directly handled with the reseller where the product is purchased. Please refer your products packaging for the exact warranty period of your product.
Pagina: 1