Copy Paste uit firefox

Pagina: 1
Acties:

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:31
Ik heb nu iets heel merkwaardigs. Ik wilde een stuk brondcode uit firefox kopieren, maar er zit opeens een extra newline in.
Ik heb goed gekeken naar vreemde tekens (rare ascii waardes) maar kan niks vinden.
Hoe kan het dat firefox hier een lege regel verzint?
Ik heb het trouwens in meerdere browsers geprobeert..

Afbeeldingslocatie: http://znmail.nl/copypaste.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door chielsen op 28-02-2007 00:48 ]

Verwijderd

Dat zou volgens mij kunnen komen omdat er een "harde return" of "zachte return" in de tekst zit, die je niet zomaar kunt zien...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar kopieer je het naartoe?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
een 'enter' is afhankelijk van het OS.
in linux/unix is \n een enter, in windows \r\n of \n\r (door elkaar liefst) en in appleland \r
kortom browsers doen hun best om te snappen wat een enter is.

het zou kunnen dat er een \n\r staat, waarbij OF firefox, of het programma waarin je het paste denkt dat het 2 enters zijn (hij gaat er vanuit dat windows alleen \r\n gebruikt)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:31
Nou het vreemde is, ik maak de brondcode in hetzelfde programma als waarin ik het later ook weer plak.. Dat is zend studio, maar ook in crimson gebeurt het zelfde.
Ik heb ook al geprobeert de 2 delen helemaal aan elkaar te plakken (dus alles whitespace ertussen uit) en dan weer een enter geven. Weer hetzelfde gebeurt.
Als ik trouwens alle whitespace tussen terms of use and faq weg haal, komt de enter met plakken tussen faq en contact. Als ik datzelfde tussen de laatste twee li's doe komt ie na de laatste...
Lijkt dus echt aan firefox te liggen.