Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PW] Constante flame wegens mijn feedback.

Pagina: 1
Acties:

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Hey Admins en mods, na aanleiding van een aantal reacties van sommige tweakers hier die ik gewoon buitensporig vind open ik dit topic, want niet alle tweakers willen snappen dat flamen en off-topic posts niet toegstaan zijn. Mensen blijven door off-topic jengelen over dingen die ze me beter over e-mail kunnen vragen of zelfs gewoon niet kunnen posten.

Sinds een tegenvallende deal van blomdog, die mij probeerde op te lichten, heb ik negatieve feedback gekregen en iedereen in V&A struikelt hier over. Het gaat om het volgende item: Mijn aanbod van een X2 3800+ processor waarbij ik bijna werd opgelicht en vervolgens -2 feedback kreeg. Daarna kreeg ik bij elk volgende ad die ik plaatste duizenden vragen aan troep over mijn feedback en het verhaal is ook nogal uitgebreid. Later heb ik mijn X1900XTX videokaart aan een member verkocht die tevreden bleek. Hij heeft nog geen feedback gegeven, maar dit verplicht ik hem ook verder niet. In mijn 3e ad over een Vraag naar een G80 kaart krijg ik buiten domme vragen om zelfs geflame en beweringen dat ik niet te vetrouwen ben en dat ik zwart contant geld betaal etc. van mensen die ik nog nooit op tweakers heb gezien of die mij niet kennen. Die discussies worden gewoon te ver off-topic en ik hou het niet meer in de hand.

Link van X2 3800+ situatie: Link
Van de X1900XTX kaart die ik verkocht heb voor 220 euro: link
Van mijn huidige ad: link

Ik hoop dat jullie me zo spoedig mogelijk kunnen helpen en de situatie even willen verhelpen (vooral het uit de wereld helpen van verdenkingen dat ik mensen oplicht zal een enorme opluchting zijn :).)

Als jullie geen tijd hebben begrijp ik dat best, maar ik vindt dat het "normale gang van zaken" op V&A met de minuut verslechterd.

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Verwijderd

Ten eerste vind ik het geneuzel over V&A scores in de advertentie offtopic, en dus niet de bedoeling. Het is net als met de Shop Survey, gebruik het om jezelf een beeld te vormen, maar ga er geen advertenties mee vervuilen. Dit wil ik wel overleggen wat betreft eventuele acties, kan zijn dat je dus niet direct resultaat ziet, maar ik vind het een goed punt.

Inmiddels overigens je dubbele beoordeling over iemand anders weggehaald; ik neem aan dat je begrijpt dat het zelf kiezen van methoden die niet de bedoeling zijn niet erg veel sympathie opleveren.

Verwijderd

Voor zover ik de situatie (in je eerste link) kan beoordelen heeft de benadeelde koper Tha op zich wel een punt. (of meerdere zelfs). En nee, misschien ken ik niet het hele verhaal. (dat is dan jouw probleem) Maar ik kan me alleen een oordeel vellen op basis van wat er staat, net zoals de anderen dat doen.

Het zijn uiteraard m'n zaken niet maar dan vind ik het wel sterk dat je er hier dan ook nog eens moet op terugkomen, zwaar doorbomen en verongelijkt moet komen doen. Ik zie het hele probleem ook niet want je rating staat terug op neutraal als ik het goed zie?

Het zal hier wel niet de bedoeling zijn om de inhoudelijke discussie weer op te starten en hier te voeren, maar het al dan niet onterecht zijn van de hele zaak (en de ontvankelijkheid van uw request hier) staat en valt wel min of meer op de inhoudelijke punten van deze situatie. (dus natuurlijk wel direct relevant)

Mijn tip, laat het voorbij waaien. Als je echt een betrouwbare verkoper bent (en het zal best dat je dat wel bent) dan bouw je in no-time terug een uitstekende reputatie op en is dit verhaal een heel kleine al lang vergeten smet op uw blazoen.

Negeer dan ook replies die in die richting insinueren. Door steeds om dezelfde comment in te gaan zal dit probleempje ook niet uit zichzelf verdwijnen. Na verloop van tijd stijgt je rating automatisch als je het goed doet.

En ergens haal je het hele principe van de feedback onderuit als je aan mods vraagt om daar feedbacks of thread replies te trashen. Dan kan je net zo goed helemaal geen feedback mogelijkheid voorzien. Ook in het echte leven zal je ooit wel eens onterecht met de vinger gewezen worden, en dat is hier niet anders. Het is nog steeds op basis van contact en vertrouwen dat anderen met jou gaan handelen, dus je hebt het helemaal zelf in de hand.

Feedback is dan ook een zelf regulerend systeem waarin niet of slechts heel omzichtig mag ingegrepen worden

edit: en verder is de GoT V&A niet de enige plaats waar je dingen te koop aan kan bieden. (maar misschien wel de meest aangewezen voor computer gerelateerde dingen). Probeer anders gewoon 2dehands en marktplaats.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 01:48 ]

• Chrono Trigger
Ik weet het maar het blijft moeilijk met die mensen. Ze blijven doorzeuren zelfs als ik ze vraag gewoon terug te komen op het onderwerp. En die postrating helpt ook niet echt, want die flamers krijgen 3 (niks mis mee), maar mijn posts en die van mijn vorige koper krijgen bijv. 0 of -1. Dan vraag ik me af wie die rate en waarom wilt verbergen wat ik te zeggen heb over mijn veiling? Het is een onredelijke situatie geworden.

Het klinkt misschien als chantage (hoop ik niet) maar die post van Kurios:
tja contant is waarschijnlijk zwart geld en dat weet en doet ook iedereen, dus waar iedereen zo raar over doet snap ik ook niet.

Maar eerst je videokaart opsturen en dat je dan het geld cash via de post opstuurt is natuurlijk ontzettend dom.

Je hebt geen enkele garantie dat het geld dan aankomt! Dus dit zou ik iedereen afraden.
Als die niet verwijderd word pak ik mijn koffers hier op tweakers. Ik vindt dat hij dit niet mag posten. Dit is gewoon zwartmaking wat de rest van de tweakers blijkbaar goedkeuren.

[ Voor 37% gewijzigd door Chrono Trigger op 28-02-2007 08:59 ]

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Verwijderd

Dat is inderdaad chantage :)

Ik interpreteer de posting niet als kritiek naar jou (Zie ook zijn eerdere opmerking dat hij zich afvraagt waar iedereen zo raar over doet), maar een advies in het algemeen om geen geld per postduif te sturen.

Van de postings die er staan lijkt dit me toch echt een van de betere. Afgezien van in het algemeen de discussie over offtopic en moderatie (Zie wijzigingen moderatiesysteem).

Maar aangezien je de discussie klemzet door deze ingraving, heb ik er niet veel behoefte aan om verder te gaan met de discussie.

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:22
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:53:
Dat is inderdaad chantage :)

Ik interpreteer de posting niet als kritiek naar jou (Zie ook zijn eerdere opmerking dat hij zich afvraagt waar iedereen zo raar over doet), maar een advies in het algemeen om geen geld per postduif te sturen.

Van de postings die er staan lijkt dit me toch echt een van de betere. Afgezien van in het algemeen de discussie over offtopic en moderatie (Zie wijzigingen moderatiesysteem).

Maar aangezien je de discussie klemzet door deze ingraving, heb ik er niet veel behoefte aan om verder te gaan met de discussie.
Dat ben ik absoluut met je oneens. De stellige bewering dat contant geld zwart geld is stelt de verkoper zonder enige onderbouwing in een kwaad daglicht. Daar doet het goedbedoelde advies over het opsturen van geld niks aan af. Bovendien meldt verkoper in zijn advertentie zelf al dat hij dat riskant vindt!

Alleen al de eerste zin diskwalificeert de hele reactie, hoe "goed" de rest ook wellicht is. Ik snap de hoge moderatie dan ook niet.

Daarnaast kun je terecht kritiek hebben op het feit dat verkoper medeschuldig is aan escalatie van de discussie, maar anderen (royozz, nr12 en Kurios) hebben hier zeker een even groot aandeel in, in de vorm van ongefundeerde verdachtmakingen, en reacties (wat mij betreft off-topic) hierop. Daarnaast wil ik wijzen op de tekst die sinds enige tijd de advertenties begeleidt:
[...]Reageer uitsluitend op de technische inhoud van de advertentie, niet op de vorm of andere niet ter zake doende onderwerpen. Gerichte en behulpzame reacties zijn welkom, maar zeuren, beledigen, niet ter zake doende reacties, flame's en troll's zullen worden verwijderd.
Wat mij betreft kan een aantal reacties onmiddelijk verwijderd kunnen worden, geheel in lijn met bovenstaande tekst. Doe eens wat met deze mogelijkheid! Het bestrijden van ongefundeerde kritiek en zwartmakerij zou de sfeer op V&A alleen maar ten goede komen.
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 01:45:
[...]
En ergens haal je het hele principe van de feedback onderuit als je aan mods vraagt om daar feedbacks of thread replies te trashen. Dan kan je net zo goed helemaal geen feedback mogelijkheid voorzien. [...]
Onzin, net zoals reacties gemodereerd kunnen worden en zelfs van een admin-edit voorzien kunnen worden, topics op slot kunnen worden gezet, is er niks mee als ingegrepen kan worden om uitwassen te voorkomen. In het onderliggende geval kan ik niet goed beoordelen of dat redelijk zou zijn, maar wellicht kun je de tevreden koper van je X1900XTX vragen om feedback. Als hij echt tevreden is, is er een goeie kans dat deze persoon wil meewerken om je score wat op te krikken.

edit: je hebt inmiddels een mooie feedback zie ik. Ga zo door!

Verwijderd

Zoals wel bekend, worden reacties slechts bij hoge uitzondering verwijderd. Ten hoogste kan powermoderatie plaatsvinden in geval van offtopic of flamebait. Maar, dat zijn zaken die aangekaart kunnen worden in TMF, vandaar ook de verwijzing naar wijziging van het moderatiesysteem.

Advertentie-inhoudelijk is het hier in BZ prima op zijn plek, en ik herken best het punt en de problematieken bij V&A die er spelen. Echter ben ik bij voorbaat niet bereid de discussie voort te zetten als het standpunt gebaseerd is op chantage.

• bszz
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:54:
Zoals wel bekend, worden reacties slechts bij hoge uitzondering verwijderd. Ten hoogste kan powermoderatie plaatsvinden in geval van offtopic of flamebait. Maar, dat zijn zaken die aangekaart kunnen worden in TMF, vandaar ook de verwijzing naar wijziging van het moderatiesysteem.

Advertentie-inhoudelijk is het hier in BZ prima op zijn plek, en ik herken best het punt en de problematieken bij V&A die er spelen. Echter ben ik bij voorbaat niet bereid de discussie voort te zetten als het standpunt gebaseerd is op chantage.
Ik dacht dat in deze forums de tenen niet zo lang waren :| . Een stevige discussie moet kunnen in dit forum en ik denk dat het punt duidelijk is. Ik kan me heel goed de frustratie van Chrono Trigger voorstellen, en ik denk dat niet alleen hij wat te winnen heeft bij het wel voeren van deze discussie, maar ook zeker V&A. Buiten dat: de opmerkingen in de reacties die hij ter sprake brengt zijn minstens zo ongenuanceerd, en dat vind je kennelijk prima, terwijl daar de grens van wat wenselijk is toch wel wat duidelijker te trekken is.

Als je niet met Chrono Trigger in discussie wilt, kun je mij dan in ieder geval uitleggen hoe ik de standaardtekst onder de advertenties moet interpreteren?

Je hoeft i.i.g. niet bang te zijn dat ik zal weglopen, anders stop ik hier niet zoveel energie in ;)

Verwijderd

Het heeft met tenen niets te maken hoor :) Het gaat om het principe, net als de policy dat met ontvoerders niet onderhandeld wordt. Als er om een discussie gevraagd wordt, maar vooraf gezegd wordt dat je maar met één uitkomst mag komen (or else...), dan is de discussie gegijzeld, en daar ga ik niet in mee.

Zoals eerder gezegd zie ik inderdaad dat er reacties geplaatst worden in V&A in het algemeen die standaard off-topic zijn en dat nader bekijken daarvan wellicht een goed idee is (zie eerste reactie). Dat het moderatieprobleem straks opgelost is covert de rest van de vraagstelling over fanboymodding in V&A.

Dat gezegd hebbende, zie ik slechts over dat er de opmerking komt dat reacties beter verwijderd kunnen worden, en dat daarop een duidelijk antwoord wordt gegeven dat het verwijderen van reacties niet *zomaar* gebeurt, zoals ook met alle andere reacties op de frontpage.

Wat ik me dan afvraag; waar komt de opmerking vandaan dat ik 'blijkbaar' dergelijke opmerkingen in V&A prima vind? Uit welk gedeelte van mijn eerdere inhoudelijke statement over die reacties blijkt dat?
Als je enkel wil vasthouden aan het pertinent verwijderen van offtopic zaken en flames dan zijn we inderdaad snel klaar. Dit wil niet zeggen dat er in het algemeen geen ruimte voor verbetering mogelijk is, zoals reeds geschetst.

• Chrono Trigger
Overigens was die post niet als chantage bedoelt, als dat het zo overkwam, maar als mening. Maar over die policy gesproken, dat wil ik dus ook. Normaal onderhandelen. Het enige wat ik vraag is of je die off-topic posts will deleten, alle posts behalve die over m'n ads gaan (10% van al die posts daar). Je hoeft die mensen echt geen perm warnings of bans te geven, dat vraag ik absoluut niet (hooguit of je ze er op wilt wijzen dat ze neit meer zo moeten posten), maar gewoon die posts deleten. Het staat niet en hoort niet in V&A imho.

[ Voor 28% gewijzigd door Chrono Trigger op 01-03-2007 00:06 ]

• bszz
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:14:
[...]Als er om een discussie gevraagd wordt, maar vooraf gezegd wordt dat je maar met één uitkomst mag komen (or else...), dan is de discussie gegijzeld, en daar ga ik niet in mee.[...]
Nou dat zie ik niet zo zwaar hoor. Chrono Trigger geeft je volgens mij alle vrijheid een andere mening te hebben dan de zijne. En hij geeft aan dat hij wellicht afscheid neemt van Tweakers als het zo blijft als het is. Zie het als kritiek, zie het als gratis advies. Wat je er mee doet is aan jou en daar heb ik geen waardeoordeel over.
[...]
Dat gezegd hebbende, zie ik slechts over dat er de opmerking komt dat reacties beter verwijderd kunnen worden, en dat daarop een duidelijk antwoord wordt gegeven dat het verwijderen van reacties niet *zomaar* gebeurt, zoals ook met alle andere reacties op de frontpage.[...]
De tekst onder de advertenties is volgens mij echt superduidelijk:
Gerichte en behulpzame reacties zijn welkom, maar zeuren, beledigen, niet ter zake doende reacties, flame's en troll's zullen worden verwijderd.
Dit is vrij duidelijk: alles wat flame, troll, off-topic is zal worden verwijderd

Jouw standpunt is (voor mij i.i.g.) echter niet duidelijk: verwijderen gebeurt niet *zomaar*. Maar wanneer dan wel? helemaal niet? of zie je echt geen trollen, flamebaits off offtopic reacties voorbijkomen??? :? Het is zo imo A zeggen en B doen.
[...]Wat ik me dan afvraag; waar komt de opmerking vandaan dat ik 'blijkbaar' dergelijke opmerkingen in V&A prima vind? Uit welk gedeelte van mijn eerdere inhoudelijke statement over die reacties blijkt dat?[...]
Ik wil je niet op je woorden pakken, zeker niet als het risico bestaat dat ik iets verkeerd begrepen heb, maar deze opmerking is ingegeven door de volgende opmerking van jouw hand:
Van de postings die er staan lijkt dit me toch echt een van de betere
Je hebt al eerder kunnen lezen wat ik van deze reactie vindt, en dan met name van de eerste zin, waarin adverteerder feitelijk in verband wordt gebracht met belastingontduiking. Een totaal speculatieve, niet onderbouwde, en ook nog eens schadelijk reactie.
[...]Als je enkel wil vasthouden aan het pertinent verwijderen van offtopic zaken en flames dan zijn we inderdaad snel klaar. Dit wil niet zeggen dat er in het algemeen geen ruimte voor verbetering mogelijk is, zoals reeds geschetst.[...]
Nou, nou, ben ik ook al aan het chanteren :? Ik geloof niet dat ik dat gezegd heb, maar ik denk wel dat als je beleid verkondigt op een zo stellige manier als onder de advertenties, dat je daar ook naar moet handelen. Als we het daar over kunnen hebben ben ik tevreden.

Verwijderd

Ik heb de ad verwijderd gezien de reacties waar eigenlijk geen enkele echt ontopic reactie tussenzat. TS kan een nieuwe ad aanmaken, die bekeken wordt.

Wat betreft het verwijderen van reacties, is er in het verleden discussie geweest over de te nemen acties om V&A beter te houden en is daar over gesproken. Blijkbaar is het mij ontschoten dat daar al actie op ondernomen was.
Verwijderen is overigens eigenlijk uit het zicht halen dmv -2 score, wat door de powermods gedaan kan worden. Daarmee valt gelijk een sanctie middels negatieve scores.
Pagina: 1