[Testcase] Drinking hot beverages

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1

2

3

4

5

6

7

8

9

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Typfoutje; zou iemand van de titel Showcase kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, maar ik mis het verhaal achter deze case een beetje en de foto's zelf zijn vaak onscherp of slecht z/w omgezet. de beste vind ik nog nummer 4, maar zelfs die vind ik nog randje schowcase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:38
De meeste foto's bevatten veel ruis, verder vind ik ze ook wat flets. Ik zou er iets meer contrast in doen.

Foto 3 is niet echt een boeiende foto. Kupje melk valt er half af. 4 en 5 hadden van mij ook wat bijgeneden mogen worden. Op foto 4 valt 'opa' voor een deel buiten de foto. Had hem of beter gemaakt. Dus zonder afsnijding, of snij er bij oma ook zoiets af. Alleen wordt het dan volgens mij niet zo veel meer. Op foto 5 zie je een heel klein deel van iemand. Dit had ik er ook even afgesneden.

7 vind ik wel erg gaaf. Ik weet niet waarom maar hij trekt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het idee achter deze serie juist wel weer leuk en grappig.
De foto´s wat minder, inderdaad veel ruis en wat flets. Sommigen ook gewoon onscherp.

Foto 5 en 7 vind ik de betere plaatjes, aangezien ze veel sfeer uitstralen mijns inziens.
De rest is eigenlijk gewoon niet spannend genoeg, afgezien van het leuke idee

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 00:03 . Reden: Goh wat typ ik toch slecht de laatste tijd. Typo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik vind de ruis er juist heel mooi bij passen. Ik vind het al met al sowiso wel een leuke showcase. Alle foto´s zijn behoorlijk sfeervol. Foto 4 vind ik het mooist. Een heel mooi moment gepakt en ook nog mooi op de foto gezet. De scherptediepte is erg mooi.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

ik vind foto 7 t mooist, mooi straatbeeld

sommige foto's zouden wat scherper mogen, al met al super showcase!

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Voor een showcase vind ik, net als diegenen hierboven, de foto's net niet goed genoeg. Commentaar per foto:

#1 Jammer van de overbelichtte lucht, compositie en pose prima.
#2 Scheve horizon en mist wat scherpte. Verder is het onderwerp niet zo interessant.
#3 Links krap afgesneden, onderwerp boeit me niet.
#4 Compositie prachtig, maar mijnheer staat er niet scherp op terwijl hij voor mij ook hoofdonderwerp is.
#5 Prima.
#6 Half afgesneden hoofd, erg scheve horizon. Deze is echt niet showcase waardig.
#7 Jammer van de onscherpe mevrouw. Als dat de bedoeling was had ze net weer wat onscherper gemogen.
#8 Zwaar overbelichtte achtergrond, echt niet showcase waardig. Overigens is ook hier de horizon weer niet recht.
#9 De ene figuur staat net achter de andere waardoor ik de scene niet meekrijg. Verder staat er niets boeiends op de plaat, dit is hem ook niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

Leuk onderwerp, ik heb wel wat met koffie :9 maar vanwaar deze keus? Iets meer uitleg zou welkom zijn.

Een aantal blijf ik bij hangen.
#4 is een leuk shot, ook door het moment, maar iets te veel niks links en de beperkte scherpte recht is ietwat jammer.

#8 is ook grappig door de blik van de man van: "ja schat, nee schat zal ik doen" :+ Maar is iets overbelicht op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:48

YellowCube

Wait...what?

Het idee is leuk, maar de foto's dekken de lading van koffie drinken m.i. niet.
Of beter, als je titel niet "Drinking hot beverages" had geheten, had ik het er niet uit gehaald.
Buiten dat had de overall kwaliteit van de foto's wel beter gemogen, vandaar een titelchange naar testcase.

#1: achtergrond is scherp en de voorgrond niet, terwijl het imo nu net daarom gaat.
#2: misschien is het subtiel bedoeld, maar ik haal het drinken van koffie hier niet uit. De vrouw links trekt eerder je aandacht. Maar wederom, misschien is het subtiel bedoeld.
#3: heeft wel wat. Kennelijk een goed gesprek na een kop koffie.
#4: ziet er gezellig uit, samen een bakje koffie op de bank. Ik had toch liever wat meer scherpte gezien in de koffiekopjes en wat meer scherpte over het geheel.
#5: de meest geslaagde van het stel. Goede compositie. Man springt er goed uit, trekt onmiddelijk je aandacht en hij drinkt een kopje koffie (overigens associeer ik Hot Beverage ook gelijk met zo'n kartonnen bekertje).
#6: het scheve bevalt me niet zo en het koffie drinken is ook niet echt aanwezig.
#7: jammer van de bewegingsonscherpte van de fietser. Een hogere sluitertijd had de plaat wel kunnen maken.
#8: Ontspannen. De overbelichting op de achtergrond maakt de plaat echter wat onrustig.
#9:Wederom wel een leuke foto. De 2 personen hadden wellicht iets meer apart van elkaar gemogen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

1, 4, 5 en 9 zijn de leukste platen eigenlijk, die samen precies een serie vormen. De andere platen passen niet direct in je 'thema', wat ik dan weer wel origineel vind. Ik denk dat de set beter was geweest als je de andere platen weggelaten had.

Misschien dat je nog iets aan de toning/fletsheid kan doen? Sommige zijn fijn scherp, maar andere missen dat een beetje.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we nu eens naar de foto´s van de allergrootste straatfotografen kijken: te donker, te licht, teveel korrel, slechte uitsnedes noem het maar op.

Wat bij dit soort series (een enekel lukt iedereen wel!) veel belangrijker is dat je een bepaalde sfeer weet te pakken.
En dat is PRIMA gelukt en ik heb er van genoten!
Pagina: 1