Toon posts:

Ondersteund Nvidia 6200 ook h.264 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me maar niet om HDTV-fragmenten met h.264 hardwarematig ondersteunt te krijgen door mijn Nvidia 6200 (AGP-256Mb)). Op de purevideo site staat de kaart dit wel zou moeten kunnen.
Zelf gebruik ik PowerDVD. Alle HDTV-files zonder h.264 worden netjes hardwarematig ondersteunt.
Driverversie: 91.31.

Wie weet de oplossing ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Dit is niet zozeer afhankelijk van je videokaart (alle recente geforce kaarten ondersteunen mpeg4 versnelling), maar van de gebruikte software.

Om bij een nvidia kaart, h.264 mpeg4 hardwarematig te versnellen heb je 4 dingen nodig.
1. een geforce genoemd op deze pagina: http://www.nvidia.com/page/purevideo_support.html
2. Een recente videokaart driver
3. Het programma purevideo
4. Een recente versie van CyberLink PowerDVD, InterVideo WinDVD of Nero ShowTime

Als je powerdvd gebruikt dien je de ultra versie te gebruiken, goedkopere versies werken niet.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 27-02-2007 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:27:
Dit is niet zozeer afhankelijk van je videokaart (alle recente geforce kaarten ondersteunen mpeg4 versnelling), maar van de gebruikte software.

Om bij een nvidia kaart, h.264 mpeg4 hardwarematig te versnellen heb je 4 dingen nodig.
1. een geforce genoemd op deze pagina: http://www.nvidia.com/page/purevideo_support.html
4. Een recente versie van CyberLink PowerDVD, InterVideo WinDVD of Nero ShowTime

Als je powerdvd gebruikt dien je de ultra versie te gebruiken, goedkopere versies werken niet.
Ok..volgens mij voldoe ik aan alle punten, behalve punt 4.
Ik gebruik de Deluxe versie van PowerDvD. Ik zal de Ultra versie eens proberen.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
job schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:27:

ik gebruik ook geen powerdvd/windvd of nero showtime, maar Windows Media center.
Daarbij werkt het ook perfect.

@TS Heb je wel purevideo geinstalleerd? Als je bijv een h264 bestand opent (een *.ts bijvoorbeeld) wordt bij mij purevideo geactiveerd, dat kan je zien aan een icoontje wat onderin in beeld komt.

• job

job

Kurios schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:41:
@TS Heb je wel purevideo geinstalleerd? Als je bijv een h264 bestand opent (een *.ts bijvoorbeeld) wordt bij mij purevideo geactiveerd, dat kan je zien aan een icoontje wat onderin in beeld komt.
purevideo alleen is niet genoeg voor mpeg4. Voor mpeg2 wel, maar voor mpeg4 heb je ook nog een van die 3 programma's nodig.

Een ts file is overigens niet altijd mpeg4, kan net zo goed mpeg2 zijn.
Dat even voor de duidelijkheid.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
job schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:04:
[...]
purevideo alleen is niet genoeg voor mpeg4. Voor mpeg2 wel, maar voor mpeg4 heb je ook nog een van die 3 programma's nodig.

Een ts file is overigens niet altijd mpeg4, kan net zo goed mpeg2 zijn.
Dat even voor de duidelijkheid.
wat voor andere bestanden heb je nog meer met h264 die worden ondersteund dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Kurios op 28-02-2007 00:20 ]

• job

job

Kurios schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:19:
wat voor andere bestanden heb je nog meer met h264 die worden ondersteund dan?
extensies bedoel je?
quicktime (*.mov) gebruikt ook de h.264 codec.
mp4 is ook een extensie voor h.264 gecodeerde bestanden, of asf.

De extensie is in die gevallen niet veel meer dan een container formaat, en zegt dus niet alles over de gebruikte codec.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 28-02-2007 01:29 ]

Pagina: 1