Toon posts:

Casema en (vista) Media Center

Pagina: 1
Acties:
  • 3.036 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Fijn, onze kabel boer casema heeft ervoor gekozen de zender frequenties weer eens om te gooien.
Nu kon ik altijd in mce 2005 en nu vista media center de zenders via internet inladen, daarbij kreeg ik ook die uberfijne tv gids entries. Echter als je dat nu doet wil mce ze instellen volgens de 'oude' zender instellingen. Kan iemand mij vertellen of dit iets is waar casema een update voor moet doen, of ms zelf?

Ik kan wel handmatig zoeken naar zenders, maar dan kun je dus weer niet de gids gebruiken :+ .

Ik heb ondertussen wel een manier gevonden om de gids toch bij de zenders te krijgen. Het zit ook gewoon in MCE, maar was een beetje vreemd aangegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 08:34 ]

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-02 21:36

sphere

Debian abuser

Dat is niet een probleem van Casema, maar een probleem van Microsoft. Daar haalt MCE namelijk de informatie vandaan. :)
www.microsoft.com/netherl...bruiken/epgformulier.aspx

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:03

Patriek

edit koning

Nou, ik krijg het maar niet voor elkaar om m`n zenders weer terug te krijgen.
Heb MCE reset tool gebruikt om alles schoon en op default te krijgen. Dus ik kreeg opnieuw de wizzard om alles in te stellen. Downloaden van programmagegevens lukt niet, zowel met "Casema analoog <woonplaats>" als met "Analoge kabeltelevisie nog niet in kaart gebracht" lukt het downloaden niet (code 13).

Ik gebruik overigens MCE2005

[ Voor 6% gewijzigd door Patriek op 06-03-2007 05:30 ]

• Patriek

Patriek

edit koning

Oké, heel stom, maar het was m`n firewall (blokkeerde svchost.exe).
Het downloaden is nu gewoon gelukt, maar inderdaad volgens verkeerde (oude?) frequenties.

Heb ook 'analoge kabeltelevisie nog niet in kaart gebracht' geprobeerd, maar dan vind tie niets? 0 kanalen gevonden.

Wat nu?

[ Voor 25% gewijzigd door Patriek op 06-03-2007 08:20 ]

• RC2
  • Laatst online: 10:23

RC2

Resistance is futile

Frequenties zijn door microsoft nog niet veranderd ongetwijfeld.

Who wants to life forever anyway...

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 05:04

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:43:
Fijn, onze kabel boer casema heeft ervoor gekozen de zender frequenties weer eens om te gooien.
Nu kon ik altijd in mce 2005 en nu vista media center de zenders via internet inladen, daarbij kreeg ik ook die uberfijne tv gids entries. Echter als je dat nu doet wil mce ze instellen volgens de 'oude' zender instellingen. Kan iemand mij vertellen of dit iets is waar casema een update voor moet doen, of ms zelf?

Ik kan wel handmatig zoeken naar zenders, maar dan kun je dus weer niet de gids gebruiken :+ .

Ik heb ondertussen wel een manier gevonden om de gids toch bij de zenders te krijgen. Het zit ook gewoon in MCE, maar was een beetje vreemd aangegeven.
In de loop van april past Microsoft ze aan, voor support Microsoft bellen... Omgooien heeft te maken met vraag naar meer zenders en herindeling van het netwerk ivm overlappende frequenties in dvb-c/t/h netwerken, dus zo monopolistisch als het mag klinken in jouw bericht, wil ik wel laten weten dat honderden, zo niet duizenden klant hierdoor op hun CATV aansluiting minder storing heb dan jij met je MCE :)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:35
Mocht je uit breda komen, vul dan even een postcode uit zaandam in. De frequenties in breda zijn nu namelijk hetzelfde als in zaandam.... :)

• Patriek

Patriek

edit koning

dominator schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:22:
Mocht je uit breda komen, vul dan even een postcode uit zaandam in. De frequenties in breda zijn nu namelijk hetzelfde als in zaandam.... :)
Euhm, volgens mij is Zaandam UPC? Breda is idd wel Casema, maar dat matched dus niet.

• Patriek

Patriek

edit koning

Maar waarom werkt dat 'handmatig' zoeken niet (bij mij) door "analoge kabeltelevisie nog niet in kaart gebracht" te kiezen? Hij vind 0 kanalen.

Wordt wachten tot april dan? :S Misschien ga ik Cyberlinks media center dan maar weer installeren...

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:35
Patriek schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:45:
[...]

Euhm, volgens mij is Zaandam UPC? Breda is idd wel Casema, maar dat matched dus niet.
Herstel.... Zandvoort. Neem 2041KP als postcode en het werkt weer ;) (je moet alleen even handmatig omroep brabant erin zetten, mocht je dat intresseren)

• Patriek

Patriek

edit koning

dominator schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 08:47:
[...]

Herstel.... Zandvoort. Neem 2041KP als postcode en het werkt weer ;) (je moet alleen even handmatig omroep brabant erin zetten, mocht je dat intresseren)
Yes! dat werkt _/-\o_ stom dat Microsoft niet even die data kopieert voor andere woonplaatsen zeg
Hoe stel ik een zender handmatig in?

• SuperGuest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2025
Dit werkt dus ook voor Leiden. Geweldig, heel veel dank voor deze slimme oplossing. Ik was al weer klaar voor weken zonder MCE...

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10-2025
Vaag, dit werkt ook voor mij. Ik heb afgelopen maandag Vista MCE geinstalleerd. Toen was onze kabelfreq (utrecht analoog) net gewijzigd en alles werkte perfect. Start ik vandag MCE op, heeft ie weer de oude instellingen geladen ?? supervaag. Maargoed, met een andere plaats werkt het weer :)

[ Voor 3% gewijzigd door .Johnny op 07-04-2007 21:21 ]

Verwijderd

Op http://www.degroeneknop.n...2a3438f&topic=2619.0;wap2

staat uitgelegd hoe je zelf frequenties kan invoeren. Ik ben er alleen niet uitgekomen. Ik heb de frequenties van Casema ingesteld voor Utrecht Leidsche Rijn maar bij het zoeken naar kanalen krijg ik soms 3 soms 6 soms 13 en vaak 0 kanalen gevonden....

wat gaat hier mis?

Verwijderd

ik had precies het zelfde probleem, en zo heb ik het opgelost:
[MCE2005] Geen zender info + EPG

Verwijderd

Beste Mensen,
Casema heeft in Den Haag e.o. sinds gisteren 11 april j.l. alle fequenties veranderd. Dat betekend dus voor de media center mensen.....alles opnieuw installeren of instellen.
Maar...Casema c.q. Microsoft heeft foutjes gemaakt en bij een herinstelling kan U dus niets...meer vinden of opnemen of live tv zien of de EPG werkt niet.
Volgens Casema wordt eraan gewerkt en kan het nog wel een weekje duren.
Ik kan niet zonder...dus op zoek naar oplossingen.
Oplossing 1 is automatisch laten zoeken...opslaan en daarna uit media center...opnieuw opstarten en dan naar instellingen tv...gids en dan bewerken kiezen. Dan kunt u bij ieder kanaal aanklikken en de instellingen uit een lijst opzoeken. (gids en kanaal frequenties en eigenschappen) Veel werk maar het kan.
Oplossing 2 is kiezen voor volledig nieuwe opzet en dan ipv kabel kiezen voor antenne en voor analoog.
Dan zal je na veel zoekwerk eruit komen. Dan niet vergeten de gids downloaden en evt....via instellingen....tv....gids...e.e.a. bijwerken en er uitkomen.
Oplossing alternatief is zoeken naar een stad/postcode met exact dezelfde kanaal indeling.

Ultieme oplossing...is afwachten ...todat casema de oplossing heeft....

Laatste nieuws.....neem eens als stad niet den haag maar de meern (utrecht) met als postcode 3453 MN...dan ben je er ook uit.... of....
Alleen de reionale zenders/stadszenders hebben dan verschillende namen maar wel dezelfde frequenties...dus den Haag Tv en Stads TV Utrecht hebben dezelfde frequenties.

Pas op ...als de verandering van frequenties korter dan 2 weken is gaat deze opossing niet op....Kies dan voor een stad met dezelfde frequenties maar een maand geleden verandere frequneties.

Draai de freguenties uit op papier.

Vandaag, vrijdag de 13e net contact gehad met Casema en een mail gekregen met reaktie van Microsoft. Volgens Microsoft hebben zij vlgs aanwijzingen gehandeld en op 11 april om 02.00 uur de nieuwe frequenties handled....dat is 5 uur voordat Casema dit zou doen.(om off. 07.00 uur)
Vlgs Casema is het hun taak niet....Microsoft zal e.e.a. binnen 14 dagen updaten.

Dus....alle oplossingen bekijken en kiezen. Ik heb gewoonweg zoals al is aangegeven de Meern of Zandvoort (2041 KP) genomen.
Werkt grandioos.
Wel in instellingen beginnen met algemeen en media center installeren etc. want anders gaat het half om half. Je moet dus alle antwoorden opnieuw ingeven en kiezen voor Zandvoort of de Meern kabel, analoog etc.
De plaatselijke zenders kun je via instellingen tv gids bewerken koppelen aan de gids.
Afsluiten met updaten van EPG.

Zodra Den Haag is geupdated door Microsoft zal ik dit doorgeven.

Succes

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 15:09 ]

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat in Den haag moet doen?
Ik krijg maar 10 kanalen terug en bbc alhelemaal niet!!

HELP

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-01 07:57
bij mij klopt de gids ook niet, maar als ik inderdaad een gids van een dorp in de buurt neem, heb ik wel alle kanalen, alleen zijn de TV frequenties van Talpa en National geographic channel incorrect. die kan ik wel handmatig toevoegen, maar dan heb ik er geen gids bij. In MCE 2005 was er een optie om handmatig gidsinfo te linken aan een kanaal, maar die optie kan ik in Vista media center zo niet vinden. Bestaat deze optie nog?

Of kan ik van mijn huidige gegevens de frequenties wijzigen (bijvoorbeeld: Talpa gids info is ok, maar de frequentie is die van NDR1, kan ik alleen de frequentie veranderen?)

[edit]
okee ik heb nergens iets kunnen vinden om de frequenties te veranderen. en MCEguider werkte ook niet in vista. dus maar gewoon "onbekend gebied" gekozen, en zelf alle zenders toegevoegt. dan kun je inderdaad de gids toewijzen aan een kanaal zoals in MCE 2005

[ Voor 35% gewijzigd door kid1988 op 26-04-2007 21:17 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Pagina: 1