Toon posts:

vga / dvi naar lpc naar lcd-tv geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 1.022 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
vista premium
nvidia 7600gs 2 x dvi driver 100.65
samsung le32s71

kabel aangesloten van pc (dvi) naar lcd-tv (vga) , alleen tijdens het opstarten krijg ik beeld met de voortgangsbalk daarna geen beeld.

De pc herkent de samsung en zijn native resolutie 1360 x 768 op 60hz.

Het forum en google doorgespit maar geen antwoorden, wel meerdere mensen met dit probleem.
De dvi kabel is een dvi-a (analoog) met alle pins zover ik kan zien.
Op een website zag ik iemand die een aantal pins verwijderd had vanwege de omschakeling analoog - digitaal.

wat gaar hier mis ?? ik wil mijn mcm gaan gebruiken en lekker filmpies kijken :O

• vitokj
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-04-2024
heb je wel je videokaart op de goede resolutie ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
hallo, de pc detecteert de samsung tv automatisch en de juiste nativ resolutie en 60 hz frequentie.

Als tijdens het opstarten wel het voortgangsbalk wel te zien is en vervolgens het beeld op de tv wegvalt heeft het volgens mij iets te maken met overschakelen van signaal.

Nu heb ik een dvi-a kabel met volledige 24 pins nu heb ik de 4 pins om de brede pin verwijderd, deze heeft volgens mij te maken met het rgb signaal en de 7 pins in het midden.

helaas geen oplossing ?

Er zijn meer mensen met dit probleem .. niemand een antwoord ?

Verwijderd

Topicstarter
Is er nu echt niemand die me kan helpen?

:?

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-07 13:31
Heb je ook nog andere monitoren op je vga kaart aangesloten? Heeft je vga kaart meerdere uitgangen? Is de uitgang voor je TV wel actief?
Probeer ook eens andere resoluties.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Op mijn werk had ik dit probleem ook met Vista en een LCD TV. Net zoals bij jou wel ff beeld tijdens de boot maar verder niet meer.

De oplossing bij mij was ipv de VGA aansluiting te gebruiken op de TV een kabel te gebruiken van DVI naar HDMI.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas zal dat bij mij niet werken, samsung geeft aan dat aansluiting pc - lcd tv resulteert in een blauw scherm 8)7

Zelf denk ik dat dit te maken heeft met het overschakelen digitaal - analoog ?

Bah wat een rommel ook altijd die pc zooi .. maar nu eerst even mijn contract ontbinden met hetnet ibp want dit is een groter probleem met die criminelen!!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal de nieuwste beta 101.41 driver eens proberen :?

Verwijderd

Topicstarter
hmm niks geholpen ,,, grr

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:48
Ik ben het aan het onderzoeken..hoor verschillende verhalen over dit 'probleem'.
Over een week of 2 krijg ik me LCD van samsung binnen, hoop ik. Een Full hd 40"
Aangezien ik niet kan wachten heb ik alvast de handleiding gedownload. Daarin staat dat het niet mogelijk zou zijn om van de DVI-d aasluiting van de pc naar de HDMI aansluiting van de LCD TV te gaan. het zou resulteren in geen beeld. Dit vind ik nogal vreemd omdat het in princiepe hetzelfde signaal en hetzelfde soort kabel is alleen een andere connector.
Aangezien een computer winkel bij mij in de buurt ook een samsung LCD tv had hangen heb ik het voor de grap gevraagt. Zij melde me dat ze die opstelling getest hadden zonder enkel probleem. Kortom het zou dus moeten werken.
Om er heel zeker van te zijn of het nou wel of niet gaat werken en omdat ik nieuwsgierig ben naar de rede waarom het volgens samsung niet zou gaan werken heb ik een mail gestuurd naar samsung. Ik wacht nog op antwoord. De winkel waar ik de tv besteld heb zegt overigens dat het gewoon zou moeten werken.

Zodra ik de rede hoor van samsung zal ik het posten. O-)

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:48
Ik ben het volgende forum tegen gekomen waar dit onderwerp ook besproken wordt.
[url="http://weblog.pcmweb.nl/2006/08/lcdtv_is_geen_c.html"]
Er wisselende verhalen. De ene zegt geen enkel probleem, de ander lukt het niet.

Ik weet niet meer wat ik moet geloven....haal wel wat kabels in huis en ga wel kijken of ik het aan de praat kan krijgen.
Blijft een vreemde zaak.

Verwijderd

Topicstarter
helaas werkt het nog steeds niet met de nieuwste beta drivers.

ik heb een andere kabel gehaald, vga met een vga - dvi adapter maar het resultaat is nog steeds dat zodra het opstartscherm is verdwenen het beeld zwart word en lijkt alsof het overschakelt.
zo langzamerhand geef ik het op, na vele uren googlen etc..

niemand die me uit de brand kan helpen ?

diverse resoluties en refreshrates geprobeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
er moet vast wel iemand zijn die me wat tips kan geven!!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu ook een laptop (vga naar vga) geprobeerd aan te sluiten maar hetzelfde resultaat.

De laptop draait op xp en de resolutie/ frequentie zijn goed ingesteld.

kan er iets mis zijn met de lcd tv ? samsung le32s71

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
er zijn toch wel meer mensen met dit probleem of iemand die een suggestie heeft ???

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06 23:08
Ik heb hier ook een samsung LCD TV. Hij werkt hier met een DVI naar HDMI kabel (op een 8800GTS).

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:08:
hallo, de pc detecteert de samsung tv automatisch en de juiste nativ resolutie en 60 hz frequentie.

Als tijdens het opstarten wel het voortgangsbalk wel te zien is en vervolgens het beeld op de tv wegvalt heeft het volgens mij iets te maken met overschakelen van signaal.

Nu heb ik een dvi-a kabel met volledige 24 pins nu heb ik de 4 pins om de brede pin verwijderd, deze heeft volgens mij te maken met het rgb signaal en de 7 pins in het midden.

helaas geen oplossing ?

Er zijn meer mensen met dit probleem .. niemand een antwoord ?
Heb toevallig gisteren gelezen dat het verwijderen van de 4 pinnen geen zin heeft omdat de platte aansluiting een andere lengte moet hebben op kabels zonder die pinnen. Kweste van juiste kabel kopen lijkt me :)

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd want in mijn boekje staat dat het je via hdmi naar pc kan aansluiten !

Via laptop vga - vga lukt het ook niet? Heb dus 2 verschillende kabels geprobeerd, en met 2 verschillende dvi verloopjes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:08:
...
Nu heb ik een dvi-a kabel met volledige 24 pins
...
als je echt een dvi-a kabel hebt (die heeft volgens mij overigens geen 24 pins, maar pin me daar niet op vast) zou ik op zoek gaan naar een dvi-d kabel. a=analoog d=digitaal in dit geval. volgens mij geven die vier pinnetjes rond die platte brede pin exact hetzelfde signaal als de 4 kabeltjes in een s-video-aansluiting.
Als ik het dus goed interpreteer heb je het enige "werkende" deel van je kabel gemold.
Ik heb mijn pc ook aan een samsung lcd hangen via een hdmi-dvi verbinding. Moet geen probleem zijn dus.

edit: mijn pc geeft ook geen beeld bij 1360x768. misschien opstarten in vga-mode, en deze vorm van "auto-detectie" van je videokaart uitschakelen, en bv. 1280x720 handmatig instellen. werkt dit niet, dan springt je scherm iig na 15 seconden terug op de vorige resolutie.
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:13:
diverse resoluties en refreshrates geprobeerd.
excuus, overheen gelezen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 22:01 ]

Verwijderd

Voor zover ik weet, heb namelijk hetzelfde probleem, is de resolutie van je PC in Windows hoger dan 800x600.

Het opstarten van de pc (dus t/m het XP logo en het balkje eronder) gebeurt in een lage resolutie, volgens mij 800x600 maar kan ook lager zijn. Deze resolutie neemt je pc perfect over. Zodra je in je windows inlogscherm komt wordt de resolutie aangepast naar de resolutie die je in windows hebt (bijvoorbeeld 1280x1024). Dit kan je TV niet aan. Je zult daarom of je PC op 800x600 moeten zetten, rebooten en de TV aansluiten zodat je in 800x600 beeld hebt of via je configuratiescherm een resoltuie seleteren die je TV wel eet (1360x768 geloof ik).

Het tweede gedeelte (hogere resoltutie op je tv dan 800x600) krijg ik ook niet meer aan de gang maar 800x600 is via bovenstaande mogelijk
Pagina: 1