Toon posts:

[XP] Blue Screen, Stopfout

Pagina: 1
Acties:
  • 1.133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :w

Eigenlijk al vanaf het begin dat ik m'n pc heb, krijg ik regelmatig blauwe schermen. Het is altijd dezelfde, dus ook dezelfde foutcodes: (sorry voor de brakke kwaliteit, gemaakt met m'n telefoon)
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jorritvandommelen/bs.jpg
Sinds kort krijg ik nadat ik de pc opnieuw heb opgestart, dat windows hersteld is van een ernstig probleem of iets in die geest. Ik word dat doorverwezen naar een site, waar in de volgende uitleg staat:
Probleem veroorzaakt door Device Driver.

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

Meer informatie

--------------------------------------------------------------------------------

Samenvatting probleemrapport

Type probleem
Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)

Is er een oplossing beschikbaar?
Nee

Wat betekent dit probleem?
Er heeft zich een fout voorgedaan in Windows die niet kan worden opgelost. U dient uw computer opnieuw op te starten.

Oorzaak
Onbekend

Computersymptomen
Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)

Wat kunt u nog meer doen?
Blijf doorgaan met het verzenden van probleemrapporten zodat analytici bij Microsoft deze kunnen bestuderen en kunnen proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
De laatste dagen krijg ik de melding vrijwel elke dag. Wat kan ik hieraan doen? De pc zit nog in de garantie, maar eigenlijk kan ik niet zonder, ik zou het graag eerst zelf willen oplossen.

Ik heb een paar dagen geleden alle drivers geupdate, of in ieder geval geprobeerd te updaten, van sommige had ik al de nieuwste versie, maar het maakt niets uit, zojuist weer eens een blauw scherm. :(

Systeem:
AMD X2 4200
ASUS M2NPV-VM
2 gig 800Mhz DDR2 RAM
250 gig HD (in 2 partities)
Geforce 7600GT videokaart
Antec 6500 kast

Wie o wie kan me helpen ;(

BvD!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Afgelopen nacht eens windows debugging software geinstalleerd, dat wees op de nforce 430 controller (via de minidumps). De Nforce controller heb ik dus volledig opnieuw geinstalleerd. Vandaag de hele dag de pc aangehad en toen ik net thuis kwam stond hij weer op blauw. :'(

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:55:
Niemand?

Afgelopen nacht eens windows debugging software geinstalleerd, dat wees op de nforce 430 controller (via de minidumps). De Nforce controller heb ik dus volledig opnieuw geinstalleerd. Vandaag de hele dag de pc aangehad en toen ik net thuis kwam stond hij weer op blauw. :'(
Hoe heb je je geheugen ingesteld staan in het bios?
Staan die op auto, of heb je de boel met de hand ingesteld?

Ik heb begrepen dat 800MHz modules op een AM2 bord niet altijd even lekker werken.
Wat gebeurd er als je er 1 module uithaald, er staat me iets bij uit een eerder topic waarbij hij met 1 module wel goed draaide. En nee :) het was geen kapotte module.

Edit:
Voor de rest, hoe staan je voedingslijnen erbij (voeding sterk genoeg voor het systeem)
Wordt de hele handel ergens niet te heet?
Probeer eens met Memtest je geheugen na te lopen op errors.
Geheugen voltage misschien te laag, DDR2 werkt op 1.8v, maar dat geldt niet altijd voor 800Mhz repen, die gaan al snel naar 2.0 toe, of draaien pas stabiel iets daarboven.

[ Voor 19% gewijzigd door Banshee op 01-03-2007 00:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Banshee schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:02:
[...]

Hoe heb je je geheugen ingesteld staan in het bios?
Staan die op auto, of heb je de boel met de hand ingesteld?

Ik heb begrepen dat 800MHz modules op een AM2 bord niet altijd even lekker werken.
Wat gebeurd er als je er 1 module uithaald, er staat me iets bij uit een eerder topic waarbij hij met 1 module wel goed draaide. En nee :) het was geen kapotte module.

Edit:
Voor de rest, hoe staan je voedingslijnen erbij (voeding sterk genoeg voor het systeem)
Wordt de hele handel ergens niet te heet?
Probeer eens met Memtest je geheugen na te lopen op errors.
Geheugen voltage misschien te laag, DDR2 werkt op 1.8v, maar dat geldt niet altijd voor 800Mhz repen, die gaan al snel naar 2.0 toe, of draaien pas stabiel iets daarboven.
Bedankt!

geheugen staat denk ik gewoon helemaal automatisch, ik heb er zelf in ieder geval niets aan veranderd.

Over dat AM2 en 800Mhz geheugen heb ik inderdaad weleens wat meer gehoord, misschien dat ik van het weekend eens wat ga proberen. Het probleem is alleen dat het soms wel een dag of 4 duurt voor ik een BSOD krijg, dus het is allemaal zo lastig te testen.

Voeding is 430W, lijkt me ruim voldoende. Memtest heb ik ook al eens gedaan, die gaf geen problemen aan. Zal morgen het geheugen voltage eens controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Even een update, heb even de debug file geupload, er staat wat in over symbols die niet geladen kunnen worden, maar volgens mij staat er ook wel wat over et blauwe scherm in. De file is hier te vinden: http://home.hetnet.nl/~jorritvandommelen/debuglog.txt

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, ik heb m'n pc hard nodig. :'(

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Klinkt een beetje als een corrupte file. Dit haalde ik elders van inet:

The NDIS.SYS file needs replaced. You can do this by doing the following.

Open a command prompt (START>RUN>CMD) and type sfc /scanonce
then reboot. If the file is corrupted then this will fix it.

Kijk maar of je hier iets mee kunt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks done. :)
Hopen dat dat het probleem oplost. Ik laat het wel weten wanneer het niet zo is, het kan alleen wel een tijdje duren, zoals nu gaat het ook al weer 4 dagen goed.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:13

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Is er iets warm/heet vlak voor of vlak na de crash?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de processor temperatuur wel eens gecontroleerd na een crash, die was absoluut niet heet, moet eerlijk zeggen dat ik de rest niet zo uitgebreid gecontroleerd heb, maar omdat het regelmatig gewoon voorkomt als m'n pc helemaal niets doet, lijkt het me niet dat dat de oorzaak zou zijn. De videokaart temp. ligt altijd tussen de 43 en 47 graden, ook na het gamen bijvoorbeeld, dus dat is ook niet te warm. Maar mocht het weer gebeuren zal ik de kast openmaken en de rest ook eens goed controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Nou leuk, net weer :(
Heb geen extreem warme dingen kunnen ontdekken. Benh et nu wel een keer goed zat, ik denk dat ik maar weer terug ga naar de oude typmachine, totdat de computer z'n kinderziektes een beetje kwijt is. Dit is toch niet normaal tel je 1400e neer, werkt het nog niet. En het is ook gewoon niet de eerste keer. De laatste 5 pc's die m'n ouders, m'n broertje of ik hebben gekocht hebben allemaal problemen gehad, die niet 1,2,3 op te lossen waren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:11:
Nou leuk, net weer :(
Heb geen extreem warme dingen kunnen ontdekken. Benh et nu wel een keer goed zat, ik denk dat ik maar weer terug ga naar de oude typmachine, totdat de computer z'n kinderziektes een beetje kwijt is. Dit is toch niet normaal tel je 1400e neer, werkt het nog niet. En het is ook gewoon niet de eerste keer. De laatste 5 pc's die m'n ouders, m'n broertje of ik hebben gekocht hebben allemaal problemen gehad, die niet 1,2,3 op te lossen waren.
That makes you think, huh:P

Zal het aan die 5 computers hebben gelegen of aan jullie :P

Verwijderd

Topicstarter
kick, iemand nog ideeen? zit nog steeds met dit probleem. Maar liefst 6 keer BSOD gehad de laatste 4 dagen. :(
Pagina: 1